Cornish Rex iFokus

Cornish Rex

Etikettgod-morgon-goddag-godkväll-godnatt
Läst 466 ggr
smirik
0

God morgon 18 januari

God morgon

Skall åka till hospitalet nu och förhoppningsvis hämta min fru, snälla håll tummar och tassar att hon får åka hem idag, annars får hon stannar kvar över helgen och det är allt annat än roligt. Dessutom är det  vår 4 års dag i dag.

Ha en underbar dag alla

Leffe
0

Jag håller tummar och tår och katterna håller sina tassar. Själv ska jag till tandläkaren igen.

Sköt om er

AbigailGabble
0

Jag håller också tummarna för er, Smirik. Och grattis på fyraårsdagen! :-)

Själv ska jag till banken och prata pensionsförsäkringar och andra försäkringar (jag är egenföretagare). Jättebra att ta tag i, men ganska ångestfyllt också. Jag vet att jag har jättedålig pension, och antagligen borde betala in flera tusen i månaden de närmaste 20 åren, men var sjutton ska jag få de pengarna ifrån? Nåväl, mest är det ändå positivt att få hjälp att få koll på det.

I övrigt saknar jag maken, som flyttade till Belgien i måndags. Katterna saknar honom nästan lika mycket som jag!

RacerDonnans
0

#0 Hoppas verkligen hon får komma hem idag. Håller alla tummar och tassar här och skickar med en gratulation till fyra år.
#1 Lycka till hos tandis.

Själv är jag nyss hemkommen från mina studier i Umeå (sent igårkväll) och idag åker vi till Åre över helgen för att bada, relaxa och åka skidor.

www.racerdonnans.se. Medhjälpare på Cornish Rex i fokus.

Gittan
0

Håller tummarna. Här hemma sitter man med magsjuka barn. Ha en bra dag nu.

Var glad och må bättre!
De vilda djurens värld

LinusCRX
0

#0 Vi håller alla tummar och tassar här för att hon får komma hem idag och fira! Grattis!

#1 Lycka till hos käftis

#4 Nä, inte magsjuka! Hopps  barnen repar sig snart!

Här är det tätt, städ och Linus-gos idag. Ska åka in till stan och äta lunch med min man och svärföräldrar också.

Ha en skön fredag och ni som är sjuka får helt enkelt krya på er!

AnneAlva
0

Godmorgon!

Sitter och tar det lugnt, helgen blir en aning hektisk så jag passar på att göra ingenting idag. Kanske blir en tur till veterinären för att kastrera Pyret, men troligast är att det blir på måndag. Han kom hem till fodervärden igår från sin sista parning och har en tid haft ett litet pinkeriproblem så för husfridens skull ska kulorna ryka så fort som möjligt. Flört 

#0 Håller tummarna för att hon får komma hem idag, trist att behöva vara kvar över helgen. Fundersam

---------------------------------------------------

Att leva utan katt är inte att leva.

S*Godreign's Cornish Rex

Dolleminas
0

Har kommit hem från jobbet ska fixa lite här hemma innan jag ska in på sjukhuset för en kontroll (inget allvarligt…) här skiner solen på de halvisiga gröna gräsmattorna… ska sen iväg och fixa en liten present åt en blivande 30-åring (vem kan det vara tro??? Flört) samt försöka kolla på ett blivande hudsmycke…

Hoppas ni /familjerna kryar på sig!!!

Aje-T
0

Smirik, hälsa Smila så mycket med hopp om snabb återhämtning och Grattis till Er båda till fyraårsdagen!

Eine
0

God morgon! Grattis på 4år sdagen smirik!Klart att smilla får komma hem idag om inga komplikationer tillstött.Så ni kan nog fira lite i kväll ska du se.Själv är jag bara trött, och jag fattar inte varför.Ha det så gott allihop!

Djäknens Cornish Rex,German Rex och Turkisk Angora

cherish
0

Smirik: Håller tummar, tassar och tår för att allt går bra så att hon får komma hem och GRATTIS på 4-årsdagen!! :)

Leffe: Lycka till hos tandis!!

Racer Donnans: Sååå avis, hoppas du får en helt fantastisk helg!!

GittanL: Åh så himla trist med magsjuka. Hoppas de repar sig snabbt!!

AnneS: Men är han så stor redan??! Känns ju som nyss han föddes! Hoppas han lugnar ner sig snabbt, inte kul med kiss-katter ….

Dolleminas: Jag vet VEM! ;) Hoppas hinna fixa jag med …. annars kommer det lite senare (hintar till blivande 30-åringen).

Själv längtar jag bara till kl 15 då jag får sluta och åka hem och gosa med katter, barn och man och bara mysa … inga planer för helgen och det är såååå underbart!!! Ha det gott alla!!

Cherish Gustafsson, S*Shaneequas Cornish rex & Europé
www.shaneequas.com

Dolleminas
0

#10 så du får inte vara "kattmammaledig" nå längre…Glad

kissan78
0

Dolleminas o Cherish, nästan så jag tror jag vet vilken blivande 30-åring ni pratar om. ;) Men inte behöver ni ge mig nåt, jag är bara glad att ni är mina vänner!

Idag ska det städas, la mig halvåtta imorse, har varit uppe o plockat på o diskat, så nu efter några timmars sömn så är det dags att fortsätta jobba. Har bjudit hit några vänner 'på byn' på ett litet tidigt 30-års firande imorgon o vill ha det fint innan dess, fyller ju eg på måndag men kommer då att spendera den dagen med ett besök på psyk och sen åker jag bort några dar.

S*Kattmillas Sphynx  
www.kattmillas.se

MartinaH
0

Goddag!

Idag (och hela helgen för den delen) är det skoljobb som gäller….men mestadels roligt sådant. Ska vara klar på måndag nämligen, och som vanligt är det lite si och så med framförhållningen…hrm.

Ska iväg och handla lite nu. Är väl bäst att passa på idag…imorn kan det tydligen bli blåsigt eller till och med storm….*burr*.

#12 Grattis i förskott!

A-M.H
0

God morgon !

Smirik klart du får frun med dig hem..inte vill de ha mer patienter än absolut nödvändigt inneliggande….hmmm…o grattis på 4-årsdagen..

Krya på er sjuklingar och blivande kastrater….Skrattande..grattis fördelsedagsbarn..(ja barn o barn..ähum)

Själv är jag gräsänkling hela helgen och ibland är det riktigt skönt..hysch..hysch…bara driva runt jag o missarna..ska baka tigerkaka….och innan den åker in i ugnen äta riktigt mycket av smeten…Kenneth blir gaaaaaalen när jag gör så….Förvånad..men nu vet han inte om det…..ha ha ha…

Ha en riktigt bra dag…kväll..!!!

Dolleminas
0

#12 Tänkte hälsa på i byn imorgon (hoppas det går bra att jag kikar förbi… Skicka ett sms annars…

smirik
0

Tack alla :-)

Det senaste dygnet har varit ett h e l v e t e. Behandlingen på sjukhuset har varit helt hopplös och förnedrande. Jag har varit så arg och fick smälla helt av för något hände. Ingen hade kollat till smila för än kl 10 på kvällen i går och under dagen i dag hände INTET och personalet pratade till smila som var hon en hund,

Till slut fick jag efter att jag igen smälde av, pressad igenom att smila blev gipsad & fick ettt recept på smärtstillande. Sen tog vi våra grejer och åkte hem i taxi från köpenhamn till malmö.

Saken är att denna operation blev beställd i november siste år och allt var bokad på förhand men ingen hade tid för att ta hand om smila eller se till at den behandling hon skulle ha blev av.

Hade jag inte varit där våger jag inte tänka på vad som hade händt. Jag skaker fortfarande av ilska och utmatning.

Men nu är vi hemma och smila kan slappa av och få den vård hon behöver av mig.

Så går det när den sittande regering är konservativ. Underbemandade sjukhus, stressad personal och kaos. Stakars dem som inte har pårörande till att ta hand om dem på hospitalet.

Eine
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Nej F*N också! Era stackare. Man ska vara frisk för att orka vara sjuk!Vilken skandalös behandling!Stor kram till er båda tappra!

Djäknens Cornish Rex,German Rex och Turkisk Angora