Cornish Rex iFokus

Cornish Rex

Etikettgod-morgon-goddag-godkväll-godnatt
Läst 286 ggr
Gittan
0

God morgon 17 januari 2008

Morn, morn. Tänk att jag blev först. Blir hemma med sjuka barn i dag. De har fått någon typ av magsjuka verkar det som. Ha nu en bra dag allihopa.

Var glad och må bättre!
De vilda djurens värld

Leffe
0

God morgon. Här är det lugnt. Fortsätter med bilderna. Visste inte att jag hade så många. Kul att hitta på tidigare kattungar man fött upp. I kväll blir det problem både hockey och handboll.

Sköt om er

majsan
0

Godmorgon alla. Här väckte min dotter mig när det bara är 20 minuter kvar till skolan,,Jag min klant somnade i soffan framför en film och ställde inte klockan.. Men de kom iväg med raketfart..USCH för stress..

Skrikandes

Hanna-H
0

Här är en som inte sovit särskilt gott inatt. Pippi är hopplös! Känns det som just nu. Hon tyckte ju förut inte om att kattungarna bodde i hagen, så hon flyttade ut dem därifrån innan de egentligen var redo. Inte mycket att göra åt, det har gått ganska bra ändå men har fått ha väääldigt många kattlådor i sovrummet där de alla bor. Problemet är ju att jag inte kan sätta upp en grind till rummet heller, eftersom hon då kan ta ut dem i huset, och de är inte redo för trappen och så stora ytor som det är på bv. Så det är stängd dörr som gäller. Pippi väcker mig nu 20-talet gånger varje natt för att bli in- eller utsläppt ur rummet. Hon är så envis också så hon ger sig inte för än man gör som hon vill. Och då vaknar ju kattungarna också och kör sina räder, så då finns det ingen chans att somna om. *Gäsp* Kan man få OB-tillägg som kattuppfödare?

A-M.H
0

God morgon !

Jahapp..nu är det gjort..jag har tackat ja till jobbet jag var och tittade på…och sagt upp mig….och är så nöjd…Glad

Var jag ska börja…nyfikna eller….???

..Södertälje Sjukhus som narkossköterska (ähum..vad annars)….har ca 15 min resväg dit….och jag kände verkligen yes..här vill jag jobba när jag var där…

En del av mina arbetskamrater är väl inte helt "nöjda" med mitt beslut….men så är livet..varje möte är början till ett avsked..Fundersam

..det lät dramatiskt…..

Ha en jättebra dag !!!

LinusCRX
0

#4 Va ska du svika Nacka….vart ska man ta vägen nu när man blir sjuk…. Ledsen

Du stor grattis! Hoppas du ska trivas med nya jobbet. Då kommer du inte jobba så många kvarter från mig Flört Rätt håll i trafiken också!

MonicaLagerquist
0

God Morgon

#4  Grattis till nya jobbet

Idag är det städning på schemat sen kommer det katthämtare ikväll och före det så är det en sväng ut i syrummet som gäller.

Stolt ägare till tre La permer

chikan
0

#3 Låter onekligen lite jobbigt det där!

#4 Grattis till nya jobbet!

AnneAlva
0

Godmorgon!

Igår var Jenny (Rexjen) här och fotade mina små troll. Vi hade ett drygt göra i en och en halv timme och skörden hamnade runt 550 bilder. Förvånad Behöver kanske inte sägas att kattungarna sov resten av kvällen och hela natten också? Oskyldig

Sitter och vilar mig i form för en välfylld dag, snart ska jag fika på stan med en gammal kompis, sen ska jag till sjukhuset en sväng, sedan kommer kattungeköpare och hälsar på och efter det ska jag följa med fodervärden hem till Monica.L för att hämta hem Pyret som varit där och dejtat en tjusig donna. När jag kommer hem vill jag se handbolls-em, jag hoppas jag hinner med allt. Glad

#3 Jag tycker absolut att OB-tillägg är befogat. Var ska man skriva in om det? Skrattande

#4 Grattis till nya jobbet, hoppas du kommer att trivas som fisken i i vattnet!

---------------------------------------------------

Att leva utan katt är inte att leva.

S*Godreign's Cornish Rex

Hanna-H
0

#4 Oj grattis! Vad roligt! Skönt att ha så nära också. Skrattande 

Blir dock lite avundsjuk när andra avancerar inom sitt arbetsliv, när jag själv inte ens klarar av att arbeta just nu. Ledsen Det är inte det att jag inte unnar dem det, för det gör jag verkligen, och blir glad för deras skull! Men är så trött på min egen situation.

Eine
0

God morgon.Oj vad det händer mycket på nätterna hos er.

#3 Kan du inte stänga in dem i badrummet eller köket på nätterna, så länge hon håller på att krångla?Där brukar vara varmt, ofarligt och begränsad yta..Så får du använda öroproppar första natten.

Djäknens Cornish Rex,German Rex och Turkisk Angora

Hanna-H
0

#10 Hon kraffsar och skriker tills hon blir utsläppt, det är väl det som är problemet. Hon hatar stängda dörrar och har alltid varit sådan, och hon ger sig helt enkelt inte.  Det är väl en del av hennes översociala natur, som även gör att hon släpar runt bebisarna i hela huset.

Dolleminas
0

#4 Grattis till det nya jobbet!!

Har själv varit på sjukhuset "och gjort min plikt"… (är blodgivare sen många år tillbaka…), visste inte att det var kris när jag ringde och kollade om jag kunde komma idag, så mycket folk på samma ställe har jag aldrig sett förut… Ska snart packa iordning vad jag behöver ha med mig på jobbet ikväll/natt (jag jourar till imorgon, hur jag nu ska klara mig utan datorn ikväll… Flört) Sen måste jag kolla så allt funkar här hemma samtidigt, tur att jag är helledig på lördag (har dock ev. bjudit in mig på besök hos Almas uppfödare…)

Ha en trevlig dag i regnet!!

Fritz
0

God middag!

Har hållit på atttvätta hela fm, gud vad tråkigt det är! Mina tjejer har spelat fullständigt här hemma, dom klättrar inte i gardinerna men det är inte långt ifrån…

Ha en bra dag alla!

MonicaLagerquist
0

Vad bra att det finns folk som ger blod.Har gjort det tidigare men nu får jag inte sen dom satte viktgräns på att få ge blid.

Stolt ägare till tre La permer

Lullan1
0

A-M.H Stort grattis till det nya jobbet! Härligt att höra att du är så nöjd, det kommer säkert bli jättebra!

[Wiveka]
0

#4 Grattis till nya jobbet!!!

cherish
0

#3: Huuuga, stackare … jaaa det vore ju fint med OB-tillägg som kattuppfödare .. jag har ju infört VAK (vård av katt) på jobbet så vem vet, kanske kan gå det andra med …*fniss* Skämt åsido, låter jättejobbigt. Är det normalt att de byter boplats ofta …. är det nåt jag har att vänta alltså …?

#4: GRATTIS till nya jobbet!!! Du kommer bergis att trivas där! :)

#12: Vad bra att du lämnar blod, det gjorde jag oxå förr. Skulle oxå vilja göra det för mitt jobb har berättat att vi får gå iväg på BETALD arbetstid för att göra vår "plikt". Otroligt schysst tycker jag!! De brukar ringa o fråga om jag vill komma (AB+) men jag har ju inte kunnat pga medicinerna ….

Har jobbat idag, fotouppdrag på jobbet, men tankarna är ju bara hemma hos småttingarna och Phoebe …

Ha en bra kväll allihop!!

Cherish Gustafsson, S*Shaneequas Cornish rex & Europé
www.shaneequas.com

smirik
0

God kväll

Just kommit hem från hospitalet, smila blev opereret i foten i dag och det gick bra och hon mår efter omständigheterna bra, men det känns så fruktansvård hemsk att lämna henne där för natten när hon inget kan själv och är yr och omtumlad efter narkosen. Förhoppningsvis kan dem gipsa henne i morgon och då får hon åka hem.

Nu skall jag ta hand om kisserna som har varit ensamma hela dagen.

Sov gott

Hanna-H
0

#17 Nja, hon byter inte boplats, hon ska bara ha med dem överallt hon går och där vi är. Redan första veckan kom hon och lämpade av en bebis nere i köket när jag stod och gjorde kattmat… vi förstod ganska snabbt att vi var tvugna att ha dörren stängd. På nätterna kom hon och lämnade bebisarna i sängen, så ett tag fick de bo där nattetid, så länge de stannade i bädden vi hade åt dem. När de fick hage släppte hon ut dem ur hagen, och nu är hagen så klart borta sen ett par veckor. Inatt hade vi grind i dörrhålet till sovrummet, och det gick faktiskt bra. Då var vi och alla katter samlade på samma ställe så då ville hon inte släpa iväg dem. Men dagtid tar hon dem vart vi än är, så vi kan inte avskärma ett område för dem. Jag tycker ännu det är lite för stort med hela huset för dem, och framförallt trappen.