Cornish Rex iFokus

Cornish Rex

Etikettallmänt-cornish-rexprat
Läst 293 ggr
trixi3851
2008-01-11 10:40
0

En blåsdag!

Ja skulle väl Nasse säga av en sån här dag! Har hört att det susat ganska bra utanför knuten i morse men vaknade av att det skramlade till. Det stormar ordentligt och mina små prydnadsavampar har blåst omkring på tomten, snösyffeln tog sej en åktur(hehe den hade väl tråkigt) och väderkvarnen……ja jag tror den lyfter snart! Annars är vädret fint och Kayo tjatar om att få gå ut men idag får han vackert stanna inne. Det är för mycket oidentifierade föremål därute som flyger omkring!

God blåsmorgon på er!

emiya
2008-01-11 13:43
0

Ja, verkligen! Både blåsnatt och blåsdag! Här på västkusten var det stormvarning i går kväll! Ska strax köra motorvägen ner till Kungälv för vattengympa i varmvattenbassäng, det ska bli skönt! Men det gäller att hålla hårt i ratten, en del av vägen löper längs med havet och där är det öppet för vindarna. Det kan "gunga" rätt så bra där!

Skulle nog inte heller våga släppa ut någon katt idag, vill ju knappt gå ut själv!Glad

EvaG
2008-01-13 17:54
0

Blåste ni bort eller finns ni kvar?

Medarbetare på Vilda västern iFokus

emiya
2008-01-14 02:40
0

#2 Tackar som frågar! Jag klarade mig helskinnad till och från bassängträningen som var jätteskön! Det ryckte och slet i bilen, men det var bara att ta det lugnt och anpassa farten.

Trixi3851, hur är det med dig? Glad

trixi3851
2008-01-14 09:13
0

Jo, tack, det är ett föränderligt väder! Stormen följdes av en kanondag med mycket sol. Igår kväll regnade det, och nu stiger solen över sjön som ligger spegelblank! Ska susa in till stan idag och kolla ögonen hos optikern! Ska vi se om de kan göra ngt! Har sett sämre och sämre över flera års tid(hm sk ålders seende,började när jag fyllde 30…) men har bara behövt läsglasögon, klarar mej bra med dem men har ju inte med mej dem överallt, trots att jag köpt massor…..!Ska se om de kan hitta ett par jag kan använda jämt istället!

emiya
2008-01-15 23:50
0

#4 Samma sak här! Blev tvungen att inse faktum i somras och har nu glasögon som jag använder jämt! När jag läser eller sitter här vid datorn fungerar dock läsglasögonen bättre.

Hoppas att du hittade några snygga bågar som du trivs med i alla fall!

trixi3851
2008-01-16 10:05
0

Hehe, jodå, snygga och dyra, men ska jag ha dem jämt så….!

emiya
2008-01-17 01:22
0

Jag vet! Smakar det så kostar det……. men som sagt var, man ska ju ha dem på sig hela tiden!

Idag var ytterligare en rejäl blåsdag! Det svajade, slängde och drog ordentligt i bilen. Jag höll så hårt i ratten att jag fick ont i händerna och armarna. Det gick heller inte så fort, mellan 90 och 100 på motorvägen. Skulle definitivt inte velat vara ute på sjön i kväll! Det skulle dock mojna i natt.

trixi3851
2008-01-17 14:13
0

Ja det har blåst här utanför Norrköping med. Det är dock inte så farligt nu utan mer friska vindar! Dessutom kanonväder så jag har varit i trädgården och påtat lite!

Katterna har vårkänslor och jagar varandra upp iträden, hoppas jag inte behöver plocka ner någon! Usch tänk om det blir vinter i februari…..man tror ju nästan det är vår nu!

De ringde förresten från lasarettet i stan, ska dit på onsdag för jobbintervju gällande kocktjänst…håll tummarna!

emiya
2008-01-18 01:12
0

Tror att vintern kommer, tyvärr, hoppas bara att den inte blir långvarig! Längtar efter våren!

Håller alla tummar och tassar! Lycka till!