Cornish Rex iFokus

Cornish Rex

Etikettövrigt
Läst 1049 ggr
Natali
2008-01-07 14:58
0

OT Panik!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hjälp, nu har jag kris! Ekonomin är just du den värsta tänkbara, jag menar verkligen dålig.

Jag har ju tre röda kvar. Begär ju 1400 kr för dem. Det är troligt lite mindre än vad det har kostat mej, de är ju vaccinerade, chipmärkta avmaskade osv. Har huskattsbevis i sverak också. Jag har förväntat mej att bli sittande med någon, men inte så här länge.

Nu har jag tio katter. Jag har bara inte råd. Jag måste få dem såld. Ska jag gå ner i pris? Jag hade från början aldigt tänkt det. Ville ju visa hur det egentligen skall gå till!

Men nu sitter jag i klistret! De är ju 5 månader nu. Nu kom jag på Musot o Saffran. Jag tror att  hon är på väg o löpa! Och Ja, muscot gjorde det han kunde. Jag tror inte att de riktigt är könsmogna, men jag vågar inte chansa! Jag har ju Saga utan piller, och vill inte sätta henne på piller heller, helst.

Nu håller jag på att värma upp vindsrummet, och flytta antingen Muscot med vän upp dit, eller Saffran o Paprika. Jag har helt enkelt inte råd att kastrera honom!

Jag känner bara för att gå o gråta floder! Vet inte hur jag ska lösa det. Har annonserar överallt, men får inget svar ens. Blir totaldeppad!

Jag har ju sedan länge bestömt att omplacera Figge o Skirner också, men tänkte ju ta de röda först o främst.

Vad ska jag göra och hur f*n ska jag lösa detta?

Natali /Natta, Sajtvärd på Sphynx I Fokus.

SallyB
2008-01-07 15:19
0

Guldstjärna för ditt engagemang för de röda missarna, MEN, jag tror tyvärr att du var lite väl optimistisk i förmodan av vad du kunde ta för pris på missarna (jmf med alla 100kr-katter). Det är krassa ekonomiska regler om tillgång och efterfrågan som gäller. Specellt som du ligger högre även än de flesta katthem. Sen spelar det tydligen inte nån roll att du investerat mycket i missarna som de slipper, för ev inressenter. Har inget bra råd, tyvärr, mer än att fundera på att sänka priset! Bra ägare kan du säkert hitta även om de inte betalar vad du tänkt från början. Relatera det till vad de kostar dig om du inte får dem sålda.

Natali
2008-01-07 17:12
0

#1 Jo visst ligger jag högre än andra. Men halva kullen är sålda till det priset. De som köpte dessa katter tyckte nästan tvärtom att jag var för billig. Så vet inte riktigt vad jag skall tycka om det.

Måste nog endå sänka priset nu, för annars går jag ju själv under. Men tack för dina råd!

mumsikoff
2008-01-07 18:08
0

Fråga dem som köpte syskonen om dem vill ha ett syskon till reducerat pris! Ta det pris du tar nu, men kastrera dem. Samam som prissänkning i prinsip, för du får ju mindre pengar, men ser bättre ut och är bättre för katterna.

Natali
2008-01-07 18:43
0

#3 det är ju det jag inte har råd med. Dels är de också fem månader, och en honkattskastrering kostar ju dryga 1300 kr här uppe. Hankatt lite billigare. Då kan jag ännu hellre bara skänka bort dem. Det är något jag INTE tänker göra.

Blir också lite frustrerad, för så länge inte huskatter får kosta så är det en av anledningarna, tror jag i alla fall, att kattstatusen är så låg. Men mest av allt ville jag bara skriva av mej.

chikan
2008-01-07 19:45
0

Du gör ett skitbra jobb Natta! Det kan ingen ta ifrån dig. Jättetrist att du inte lyckats sälja alla kattungar. Men jag tycker istället att du ska se det som en OTROLIG bedrift att lyckas sälja de du faktiskt har sålt istället för att se det som ett nederlag att du inte lyckats sälja alla. Det var ju en hel hög med röda små bäbbar som kom på en gång. Och så bor du ju i glesbygd också, det får man inte glömma bort. Inte lika många människor att sälja till alltså menar jag.

Om jag kan hjälpa till på något sätt så säg till! Försökte sätta in ett litet bidrag på numret du angett på hittekattsidan, men lyckades inte! Kan jag sätta in på det kontonumret som jag fick av dig när jag köpte Hugin istället?

STOR KRAM till dig som gör ett så bra jobb.

La_Joz
2008-01-07 19:45
0

Din stackare! Jag förstår att det är tufft! Min bror och hans tjej blev med kattungar i somras, då deras ena hona fick en kull. Tyvärr så blev mamman påkörd när de var bara några veckor gamla. Jag tjatade på dem att de skulle vaccinera och chipmärka ungarna, och sedan ta minst 1000kr styck! Jag vet inte om jag skrämde dem, men de beslutade sig för att behålla allihopa! Hoppas bara de kastrerar dem snart…

Du får lycka till med katterna. De är underbart söta! Hoppas verkligen att det löser sig för er.

ylvan
2008-01-07 22:23
0

Oj vilket jobbigt dilemma! Det är så otroligt bra av dig att du har stått på dig om priset ändå! Har du möjlighet att utvidga ditt säljområde genom att erbjuda transport ,exempelvis med någon förbipasserande utställare eller någon bekant som jobbar någon annan stans osv? Jag har inte sett om du anonserat på blocket, men där har du ju möjlighet att "förklara" i säljtexten varför du säljer dem till detta pris, vilka omkostnader du haft och varför du valt att göra så, det ger ju ett seriöst intryck, för de som inte är insatta, och det skiljer ut dig från andra säljare på så sätt. Sedan kan du kanske ha ett litet "paketpris" om någon tar två syskon, då känns det inte riktigt som om man sänker priset, även om man i praktiken gör det förstås, men det kanske kan locka någon att välja dina kissar.

Ja, kände jag någon som ville ha en huskatt skulle jag rekomendera dig!!!  Lycka till!

Lullan1
2008-01-07 22:24
0

Vad jobbigt för dig… stackare… Jag vet att inga ord i världen kan få dig att få bättre ekonomi för tillfället. Men jag vill iallafall stämma in med föregående talare och säga att du är en fantastisk människa som har räddat dessa små liven! Jag önskar dig all lycka! *kram*

Dragonrebell
2008-01-07 22:45
0

Förstår ditt problem. Kan bara hålla med tidigare inlägg. Du ska helt klart ha stjärnor i kanten. En vacker dag så kommer du att bli belönad för ditt engagemang. Det är jag säker på! En stor KRAM till dig Natali! Jag håller alla tummar jag har! ;)

Natali
2008-01-07 22:46
0

Tack allihopa. Värmer.

Jag har varti lite off i kväll, har varti dåligt hela dagen, fick frossa o akut magont nu i kväll. Har legat i två timmar nu. Inte blir det bättre för att tre av mina bäbisar bor uppe i gästrummet heller. Jag har satt ut annoser nu och prissänkt till 1000 kr. Jag har hela tiden haft på blocket, men inte uppdaterat på ett tag. Provade att annonsera i när områdena med transport, men ingen har ringt.

#5 Tack så mycket för viljan, men jag käner inte riktigt att jag vill ta emot pengar. Känns så dumt. Det var ju inte heller därför jag skrev här. Jag är nog så glad att Hugin fått ett så underbart hem!

kissan78
2008-01-07 23:06
0

Natta önskar jag kunde hjälpa på något vis! Har försökt hålla öronen öppna om det är nån som söker katt… Hoppas det ordnar sig snart för dig!

S*Kattmillas Sphynx  
www.kattmillas.se

chikan
2008-01-07 23:35
0

#10 Tycker inte att du ska känna dig dum om någon vill hjälpa dig ekonomiskt. Det är det enda sättet jag förmår hjälpa dig då jag inte själv kan erbjuda någon av katterna ett hem och inte heller vet någon som söker katt för tillfället. Och jag VET att det inte var därför du skrev här. Det vet nog alla andra också. Förlåt om jag fick dig att känna dig dum. Det var verkligen inte min mening. GeneradGlad

Dolleminas
2008-01-08 00:21
0

#0 Du vet att om jag bara kunde så hade jag haft nån av de röda med mig hem när jag for från dig… Hoppas det löser sig snart för dig och katterna.

Natali
2008-01-08 00:35
0

Det gör det säker. Blev nu liskom bara droppen som rann över när Muscot, som aldrig visat några tendenser till könsmognad (som tur var att det var han som blev kvar!), förrän nu. Och jag tycke ju mej se lite teckan på Saffran och kanske även paprika. Osså tänker jag på att Saga inte har löp riktigt än. Osså på att Ego faktiskt är 3 dagar äldre än Muscot, och hon kan ju också snart börja löpa.

Så nu är jag jätte ledsen, för Figge är på vinden. Han har ju Skirner och muscot som sällskap. Med det smärtar något enomt för Figge är verkligen min bäbis och det kommer att vara såå tungt att omplacera honom. Men jag känner att jag måste. Han biter hål på damerna. Skirner känner jag inte samma band till, även om han ä rmysig också. Honom bestämde jag ju för länge sen att han måste omplaceras.

Tjejerna här nere har ser super bra nu. De myser tillsammans, pepsi o betty sover i hoplingrade (de kunde ofta bråka innan) med Saga. Snart kommer ego att kunna komma dit också.

Jag kan inte sova, trorts att ajg tagit sömntablett för 1 ½ timme sen. mår nog rätt så dåligt måste jag säga. Känner att allt har blivit för mycket, och mest med tanke på övriga familjen. Så därför behöver jag få "bort" de fem katterna. Till och med figge, och ohh vad mitt hjärta kommer blöda om nån kommer o vill hälsa på honom. Gråter

Nä jag hade ju inte tänkt att nån skulle lösa mina problem, bara jag får lätta mitt hjärta i grtåa lite floder så…..Detta inlägget är nog säkert fullt med stavfel, men är ju lite "groggy" från stillnoct (dock minsta dos) osså är det något fel på mina ögon, de är så dimmiga o blöta…..

Dolleminas
2008-01-08 00:41
0

Kram till dig Natta…

emiya
2008-01-08 01:04
0

Hoppas det ordnar sig för dig snart! Håller tummarna och sänder varma tankar!

Hanna-H
2008-01-08 10:59
0

Har du annonserat om de vuxna grabbarna på rexringen?

Jättetråkigt att höra att du har det tufft nu, pengar är ett aber.

majsan
2008-01-08 11:15
0

Stor eloge till dig för det som du gör med kissarna.. Pengar är alltid ett problem, Jag ska höra mig för om någon som vill ha en kisse och kan även sätta upp lite annonser runtom mina trakter..Kanske fler kan annonsera på sina lokala områden..Pm mig om vad som ska stå i dem.. Skickar styrkekramar till dig..

[Wiveka]
2008-01-08 11:44
0

Tänker på dig, skulle verkligen vilja hjälpa till………

AnneAlva
2008-01-08 12:40
0

Usch vad ledsen jag blir för din skull Natta, du som kämpat så hårt för dessa röda små krabater och så vill det sig inte ända till slutet. Ledsen Jag önskar jag kunde hjälpa på något vis, men annat än att hålla utkik efter huskattsspekulanter är jag tyvärr maktlös. Hoppas det ändå kan lösa sig på något vis, lycka till! *kramar*

---------------------------------------------------

Att leva utan katt är inte att leva.

S*Godreign's Cornish Rex

cherish
2008-01-08 13:13
0

Kram vännen! Du vet att vi alla tycker att du gör ett fantastiskt arbete och har ett hjärta av guld!!! Det är fantastiskt att ha kunnat sälja rödisarna och mamma och på så sätt visat att de har ett värde mer än att skänkas bort gratis. De pengar du lagt ner på dem slipper ju de nya ägarna göra (vacc, avmaskning etc) och du tar ju inte mer än självkostnadspriset.

Jag önskar verkligen att jag kunnat hjälpa dig, det vet du, men mer än att göra reklam för underbara rödisar samt ge dig bidrag kan jag inte göra …. önskar verkligen jag kunde göra mer!! Håll tummarna för att den ena personen jag pratar med kanske hör av sig … familjen överväger hörde jag ….

Kram på dig!!!!

Cherish Gustafsson, S*Shaneequas Cornish rex & Europé
www.shaneequas.com

smirik
2008-01-08 15:42
0

Vi vill riktig gärna hjälpe till och även om vi inte kan erbjuda en av katterna ett permanent hem då kan vi vara stödhem till vi hitter ett permanent hem.

Vårt förslag är att vi tar hem lilla killen, kastrera honom och står för att hitta rätt hem åt honom. Vi kommer inte gå efter ett bestämt pris men rätt hem fram för allt. Om det har din intresse får du jätte gärna pm'a mig

Natali
2008-01-16 16:03
0

Jag måste få tacka för alla vänliga ord och alla som vill hjälpa. Tack chickan för de pengar du skickade, trots allt….Flört

I går åkte jag o kastrerade muscot. Blev en billig (stavs det så? Såg så kontigt ut?) kastrering 540 kr. Fick lite rabatt. Han mår nu bra, men var enormt hängig i går, och det blödd lite ytligt.

MEN idag kom det en trevlig kvinna o kollade på honom. Han är nu såld! Betalad till fullo, men han bort kvar till 1 mars, då de skall åka bort. Men det är så skönt. Hon gav 1500 kr för honom, så jag "fick igen" kasteringen.

Får se om vi skall överväga o kastrera tjejerna om en månad eller två också.

chikan
2008-01-16 16:20
0

#23 Skönt att det löst sig med Muscot!

Lullan1
2008-01-16 22:09
0

#23 Men så bra! Härligt!