Cornish Rex iFokus

Cornish Rex

Etikettallmänt-cornish-rexprat
Läst 601 ggr
jwen
2008-01-13 13:41
0

Cornish & vatten

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Är cornish speciellt förtjusta i vatten jämfört med andra kattraser?

Att bada är väl inte speciellt kul, men vatten har tydligen en magisk förtrollning över sig. Trollen kan sitta som hypnotiserade i stort sett hur länge som helst när det rinner vatten någonstans. Och de väntar snällt på sin tur när jag duschar, men sedan måste vattnet vara på så att de kan hoppa ner i badkaret.

Samma i köket. Och det är väldigt spännande att titta på vattnet som kommer ut från diskmaskinen. Konstigt, var kom det ifrån….?

Hur är det hemma hos er?

jwen
2008-01-13 13:41
0

Här är köket och diskmaskinsvatten

[Wiveka]
2008-01-13 14:14
0

Mina damer vill helst dricka rinnande vatten………
Wilda från handfatet och Anthea ur badkarskranenKyss

jwen
2008-01-13 14:20
0

Ja, det gör mina också. Tyvärr så är det inte alltid färskt rinnande vatten som åtminstone den lilla dricker Ledsen. Utan allt drickbart som hittas.

LinusCRX
2008-01-13 14:27
0

Linus gillar att dricka från badkarskranen…men hittar även andra källor. Tror jag ahr berättat tidigare att jag var så undrande över varför min blomsteruppsättning med nejlikor på köksbordet krävde påfyllning av vatten så ofta. Hade inte en tanke på att någon liten fyrbent var där och drack upp vattnet förrän husse kom på honom. Vattenglas får man också ha uppsikt över. Skrattande

Lullan1
2008-01-13 22:16
0

Jissa har lärt mina andra två missar att dricka, det kan man endast göra ur ett glas på bänken! Hur har de kunnat klara sig innan hon flyttade in???

Doris älskar att leka i handfatet, så här kan det se ut ibland!

Lullan1
2008-01-13 22:16
0

Tillslut tappar hon balansen och halkar… Då är det helt plötsligt inte lika roligt längre Glad

emiya
2008-01-15 23:53
0

Hahaha, vilka härliga bilder! Verkar vara typiskt Cornish Rex-beteende! Mina är likadana, dricker också helst rinnande vatten ur kranen.

JallIka
2008-01-16 00:20
0

Haha…. vi har fundert på om våran lilla cornish rex har en skruv lös Glad. Katter ska ju inte tycka om vatten men Balder ÄLSKAR vatten. Dricka det gör man helst ur kranen eller ur mattes glas och att ligga i tvättfatet medan matte eller husse tvättar sig det gör väl inget (han var ju faktist där först). Nej, Balder är verkligen inte rädd för vatten. Allt med vatten är roligt och spännande.

Kul att se att Balder inte är ensam om sin passion till vatten Skrattande

Natali
2008-01-16 12:45
0

Så här såg det ut när min första kull växte upp, då hade vi badkar.

Natali /Natta, Sajtvärd på Sphynx I Fokus.

Natali
2008-01-16 12:46
0

Om ni ser ordentligt så står dom alltså i vatten, plus att kranen droppar. Det var roligaste sättet. Om det är lite vatten i badkaret, så låter det ju roligare när det droppar….

Natali /Natta, Sajtvärd på Sphynx I Fokus.

kissan78
2008-01-16 19:56
0

Har inga bilder men här älskas det vatten också, Zorro speciellt. Så fort det spolas upp vatten i diskhon vill han bada, har börjar he ner en badanka när han får bada, då kliver han ner o leker med den. Han sitter brevid när man diskar o försöker få peta litegranna i vattnet. Enya gillar att dricka vatten i kran, Zorro leker bara med det vattnet också, allt vatten ska lekas med. ;) Lilla Bee-Bee verkar ta efter sin pappa, vatten är sååå skoj att plaska runt med! Måste nog skaffa ett badkar snart ;)

S*Kattmillas Sphynx  
www.kattmillas.se

aggeelin
2008-01-16 21:42
0

"0 Du funderar på om cornishar är mer förtjusta i vatten… Jag vet förstås inget generellt men jag har just nu en skogis och en cornish och båda gillar vatten. Skogisen ligger gärna i handfatet när det rinner vatten och märker inte att han blir våt i pälsen. Alla former av vatten lek förkommer. Men cornishen Charlie står gärna med vatten upp en bit på benen och det gör inte skogisen. Jag har tidigare haft skogis som också tyckte om vatten. För mer än tio år en hade jag en Perser och jag minns inte att han var så förtjust i vatten, den rasen är inte heller så aktiv. Kanske att de akitiva raserna är mer för att undersöka det spännande vattnet. Har haft huskatter men det har varit innekatter som "varit ute en del" och jag har inte sett samma sak hos dem (men kan ha glömt sen dess).

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet