Cornish Rex iFokus

Cornish Rex

Etikettavel-genetik-och-uppfödning
Läst 1730 ggr
cherish
0

Phoebe är nog på gång ....

Hela dagen idag har äldste sonen varit hemma och observerat Phoebe. Ingenting …… När jag kom hem från jobbet vid 17 kollade jag Phoebes rumpa och wow - där var det nåt kletigt. Ser ut som snor, sa äldsta tjejen. :) Slemproppen … eller hur???

Skulle sätta mig och uppdatera sajten men Natali säger nu att jag ska upp till Phoebe så japp, jag försvinner nog men återkommer om nåt mer händer. Bara så ni vet!!! :)

Cherish Gustafsson, S*Shaneequas Cornish rex & Europé
www.shaneequas.com

chikan
0

WOW! Håll oss så uppdaterade som du hinner. Spännande!! Skrattande

KaCee
0

Åhhhhh…. wow, häftigt!!!
Nu måste man ju kika in flera fler ggr under kvällen!

*håller tummar för att allt går bra*

[Silkwaves]
0

Vad spännande - håller tummarna !!

rexmamma
0

Här hålls det också tummar!

MonicaLagerquist
0

Spännande.

Stolt ägare till tre La permer

Natali
0

Det var nog meningen att jag skulle sova hela dagen ju. Flört

Natali /Natta, Sajtvärd på Sphynx I Fokus.

cherish
0

Första värken 19.55!! Hinner inte läsa vad ni skrivit, Natali är på väg!!!

www.shaneequas.com

RacerDonnans
0

Så spännade att följa ert äventyr ikväll. Superkramar!!!!

www.racerdonnans.se. Medhjälpare på Cornish Rex i fokus.

Clee
0

Ojojoj, spänningen stiger! Lycka till nu!

chikan
0

Iiiii! spännande spännande… Lilla Phoebe, inte hålla oss på sträckbänken nu. Ploppa ut ungarna så vi får veta vad det blir!

Och ja Natta, det var nog verkligen en mening med att du sov hela dagen!

MartinaH
0

Iiiiih!!! ojoj vad spännande!!!

cherish
0

Kan berätta att hon verkar ha börjat få krystvärkar och Natali har kommit! :)

www.shaneequas.com

KatternasMatte
0

Så spännande!!!!

KaCee
0

Åhhhh…. :-D
Ska bli sååååå spännande att höra vilka kön de blir.
Färgerna lär vi ju få vänta på. Flört
Vill se en hel hop med maskade små krullbäbisar!

Sashimis
0

Åhh vad spännande! Har det kommit nån än?

MonicaLagerquist
0

Väntar med spänning på ettan.

cherish
0

Blåsan är i öppningen och vi tror vi ser en tass. Hon blev lite orolig och har sprungit och letat ny boplats så värkarna har kommit av sig …. :( Nu har vi lite sämre koll för hon ligger i en transportbox … tjuriga tjej som inte vill bo i de lådor vi fixat åt henne. ;)

www.shaneequas.com

Strawberrygirl
0

Oj, onlineförlossning, vad spännande! Lycka till! =)

KaCee
0

Åhhh… hur ska man kunna gå och lägga sig nu då?
Hoppas att hon kommer till ro och kan föda kattungarna i kugn och ro.

[Wiveka]
0

Spännande……..

cherish
0

Värkarna har börjat om men vi tror att det är en svans vi ser … det är nog sätesbjudning och då lär det väl kanske vara därför det dröjer oxå …. eller??? Hon har fått äggula med kalk och druvsocker och efter det satte verkarna igång igen.

www.shaneequas.com

RacerDonnans
0

Första i säte är en jobbig start för gumsan. Hoppas hon får rejäla värkar nu så ungen kommer ut snart. I värsta fall kan man vara tvungen att hjälpa till lite försiktigt. Har varit tvungen att göra det vid två tillfällen.
Finns på mobilen nu framöver och hoppas på en rapport så fort något hänt.

cherish
0

Första bebisen ute i säte, kl 22.50. Lever och mår bra OCH är vit! *fniss* Hon putsar den och är såååååååå duktig!!!!

www.shaneequas.com

cherish
0

Vi har onlineförlossning via mobil med Racer Donnans! TACK!!!! *ler ömt* Så Kissan, jag kan INTE smsa dig!!

www.shaneequas.com

RacerDonnans
0

En raring ute! Tack att jag får vara med! Hon har ätit moderkakan och tvättar den och mår gott hälsar Cherish. Det är antagligen en hona som väger 80g.

RacerDonnans
0

Nr två också i säte, en hane ute nu! Han väger 84g.

AbigailGabble
0

Åh, så spännande! Vilken tur att jag inte har loggat ut ännu. Vi önskar er lycka till allihop - mest till Phoebe då, förstås. Skrattande

cherish
0

Första vägde 80 gram. Hona

Andra kom 23.00. Hane. Sitter fortfarande fast, moderkaka har ej kommit än. Säterbjudning. Mycket snabbt värkarbete!

Natta från cherish dator.

www.shaneequas.com

Dolleminas
0

Har Fibban tänkt att allihop ska sitta uppe inatt…Flört, kul att det verkar gå bra trots 2 sätesbjudningar hittills…

MonicaLagerquist
0

Grattis till ettan och tvåan.

MartinaH
0

wow, Grattis till de första två! Ja här blir man väl sittande ett tag*fniss* …så spännande juh.Glad

Dolleminas
0

Jag måste tyvärr lägga mig (natttuggla som jag är…) Men vore tacksam om nån pm:ar mig när allt är klart så kikar jag in imorgon. Krama om Fibban från mig Cherish!!!

MariaT
0

Spännande =)

Grattis till dom två första =))

Sashimis
0

Grattis till de två första!

cherish
0

*pust* Okey …. Trean kom även den med rumpan först kl 23.35, en liten hane som Natali fick förlösa för han hade blå fötter och jag blev rädd och ledsen. Han verkade död men Natali fick liv i honom, usch han såg ut som om han brutit nacken! *brrrrr* Avnavlad var han av nån anledning och vägde 89 g.

Fyran kom med huvudet före, en liten hona kl 23.50. Moderkakan har inte kommit ut ännu (inte treans heller än) så vi kan inte väga henne så jag återkommer.

Jag kan motvilligt erkänna att jag känner mig som en pappa på 60-talet som vankar av och an och är klart orolig!!

Och HUR märker man maskade kattungar???! Vi har försökt märka klorna med vattenfast penna … undrar om det sitter …?

TACK för alla gratulationer hittills måste jag säga!!!! Kram!!!

www.shaneequas.com

Sashimis
0

Skönt att Natali fick liv i killen! Verkar hon vara klar nu eller är det en sida kvar? Fyra stycken låter ju alldeles lagom annars.

MonicaLagerquist
0

Grattis till dom fyra som kommmit

Jag målar mina maskade på ovansidan av tassen med märkpenna.Ettan vänster fram tass tvåan höger framtass osv.

Natali
0

#36: Det verkar vara bebisar kvar …. *stön* Möjligen har hon tömt ena hornet nu tror Natali. /Cherish

Spotless
0

Grattis till bebisarna! Har det kommit fler nu, eller är allt lugnt och skönt nu?

MonicaLagerquist
0

Kommer det fler?

Natali
0

Det verkar som det är slut nu. Två har diat. Inga mera värkar på ca 2 timmar.

cherish
0

Skit! Mitt inlägg bara försvann! :( Provar skriva ett nytt ….

Vi bestämde att Phoebe antagligen fått sina bebisar nu så Natali har precis åkt hem. TACK vännen!!! Hade inte fixat det utan din hjälp!! Jag ska titta till dem innan jag kojar och imorgon är det jag som är hemma och VAKar (hemma för Vård Av Katt *fniss*) och jobbet är informerat. De tycker ju att jag är knäpp ändå, skicka sin katt till Finland för parning. När man kan kasta ut den till grannkatten …. ;) så vara hemma för en kattförlossning är nog bara sinnessjukt .. *skrattar*

Helst vill jag bara vara därinne hos Phoebe och snusa och gosa med henne och bebbarna men hon morrade åt mig och tyckte nog att nu får det vara nog, matte - basta! Så vi får ta några timmars välbehövd vila. Hur som helst, min vackra Phoebe har blivit mamma till fyra friska små krullisar (alla är märkta på klorna med märkpenna, tack Monica) och imorgon hoppas jag kunna överösa er med bilder och mer info. I'm in Heaven!!!!! *ler lyckligt, varmt och stolt*

Tack så hemskt mycket allihop för ert stöd och gulliga hejarop! Ni är bara toppen!!!!

PS. Det lite kusliga är ju att jag sa att hon skulle få 4-5 bebisar och antagligen föda på måndagen … dock inte i min säng! *ler*

www.shaneequas.com

Natali
0

NU är jag hemma igen. Tack för att jag fick vara med.=)

Ska ta o lägga mej i sängen nu. Osså upp så jag hinner in med muscot till kastreringen, så ska jag kolla på de små godningarna medans han är hos vetten.

Ha en bra natt nu alla. =)

Clee
0

Gratulerar till kullen och att allt gick så väl! Bilder…? ;)

Angående sätesbjudning är väl det helt normalt hos katter eller? Fundersam

majsan
0

Grattis till de små underverken,,Kyss

rexmamma
0

Grattis till dom små krullbebisarna!!! Kyss Ser fram emot bilder …

Sewena
0

Grattis till de 4 små krullisarna..maskade dessutom…*avis*

Lullan1
0

Grattis!

Dolleminas
0

Grattis Cherish och Phoebe!!!!

KatternasMatte
0

Ett jättestort GRATTIS!!!

Kunde ju inte låta bli att gå in och kolla så fort jag hade möjligheten ;)

cherish
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Tack allihop!! *ler varmt*

Har precis tankat över bilderna från kamerorna och orkat redigerat endast en bild, för er skull och för sajtens. :) Sista bilden från i natt, mamma är nöjd och bebisarna likaså. Häftigt att se dem så vita och veta att Phoebe var lika vit som nyfödd. Kolla skillnaden!!

Måste äta frukost o ta lite kaffe, är trött så jag mår illa och har skallebank!!

Har vägt bebbarna oxå så ni ska få veta vikterna sen men jag kan säga att de gått upp i vikt iaf. :)

www.shaneequas.com

AbigailGabble
0

Såna små sötnosar! Kyss Stort grattis till dig och mamma katt!

chikan
0

OJ vilken spännande tråd det här var att läsa så här på morgonen. Verkligen jättegrattis till bäbisarna!! Jag hoppas det går bra för det lilla skruttet som fick en tuff start i livet också?

Maskade honor? INTE BRA! För mig alltså. Oj oj oj. Det blir inte lätt när man får se bilder framöver. Men för dig är det väl toppen gissar jag. Glad

MonicaLagerquist
0

Så sött dom ligger där och snosar på mamma katt.

Skönt att allt har gått bra.

chikan
0

#51 Iiiiii så sött!

MariaW
0

Grattis!

PetrasLova
0

Men herregud vad spännande! Puh  jag blev alldeles svettig av att läsa detta- vad modiga ni är!

Åhhh såååååå fina!!!

Kyss

cherish
0

Glömde skriva …. när jag bytte i bolådan hittade jag ett liiiiiiitet outvecklat foster … .så det skulle ha varit fem …… *lite ledsen för bebisens skull* Vet inte om det varit en moderkaka eller hur det var, det fanns inga rester iaf ….

Mmmm, två maskade flickor är det Chikan!! :) Men två maskade pojkar oxå!!!

www.shaneequas.com

smirik
0

Vilket drama och skönt att det gick bra med lilal killen Grattis till 4 fina bebisar

smirik
0

Vilket drama och skönt att det gick bra med lilal killen Grattis till 4 fina bebisar

Kmedist
0

GRATTIS!! Jag älskar maskade katter….

[Silkwaves]
0

Jättegrattis ! Fyra bebisar är precis lagom tycker jag och två tjejer och två killar, kunde knappast bli bättre !

ylvan
0

Oj oj, vilken natt! Stort grattis!

Strawberrygirl
0

#51 vilken underbar bild! Grattis till fyra små sötisar! =)

LinusCRX
0

Grattis Cheris och Pheobe!

Jag missade allt spännade medan jag var iväg och red och så var jag för trött när jag kom hem för att kika in på sajten…attans! Men lika spännande och fantastiskt att få läsa idag.

kissan78
0

Stort grattis till er!!!!!!! Vad skönt att det inte blev ett fotbollslag! ;)

S*Kattmillas Sphynx  
www.kattmillas.se

KaCee
0

GRATTIS GRATTIS till Kullen!
Så skönt att allt gick bra och att de fyra småttingarna och mamma katt mår bra.

AnneAlva
0

Grattis Cherish till fyra små underbara krulltottar! Jag skulle ju naturligtvis ha varit här igår, men jag somnade i soffan och missade hela showen, typiskt! Fundersam

---------------------------------------------------

Att leva utan katt är inte att leva.

S*Godreign's Cornish Rex

Hanna-H
0

Grattis! Glad

Dendrobiums
0

GRATTIS till små söta bebisarna! Irma ska ju få nästa vecka =) Så vi längtar så!

Meow
0

Grattis till dom små underverken!Glad

Aje-T
0

Grattis!! Så spännande att följa förlossningen!

Melle_bus
0

Grattis till de söta små kattungarna =)

Sashimis
0

Stort grattis till dina små krulltottar!

Eine
0

Mitt varmaste grattis till de nya små!Härligt att snosa på dem , eller hur?Glad

#44 Ren Sätesbjudning är ovanligt och oerhört jobbigt för en kattmamma.Däremot kan svansen och bakbenen komma först ( kallas inte sätesbjudning) och är inget problem alls. Många ungar föds med svans-baktassar först.

Djäknens Cornish Rex,German Rex och Turkisk Angora

[Wiveka]
0

Ett stoooort grattis!!!

Natali
0

# 75  Detta var dock sätesbjudning. 3 av 4 kattungar kom så. Den tredje, som inte andades när han väl kom ut, kom ut i säte först, åkte in igen, sen kom bakbenen och svansen först, så den var väl inte "riktigt" sätesbjudning.

Hennes mamma hade en del som kom med bakänden först, så det går väl i släkten?

Den första ungen tog väldigt lång tid på sig, och hon fick ju lite tillskott, för att väl få ut den, men efter den så gick allting ganska lungt.

AnnaS
0

#44 Japp, sätesbjudning är helt normalt Glad Kattungar föds åt båda håll utan att det är något fel!

GRATTIS till kattungarna!!

cherish
0

TACK allihop!! Ni är bara så underbara!!! *lycklig* Phoebe hälsar oxå stolt och tackar för alla gratulationer!! Vi vill oxå hälsa till Spikes uppfödare Metsäkansan och hoppas att pappa Spike, farmor Buffy och farmorsmor Aino är stolta nu … *ler*

www.shaneequas.com

Rexjen
0

Grattis Cherish! Mormor Pullan, farbror Charlie och gråis hälsar till nya släktingar. Moi hälsar också, blir hon moster till Spike? Hursom, grattis. Jag är glad att jag fick vara med på sms och mob eftersom jag inte har någon dator hemma.

Diskussionen närmar sig gränsen för max antal kommentarer. Överväg att skapa en ny diskussion och länka till den här.