Utsöndrar Lova ff "könshormoner"?
Hej där ute :)
Min syster har en 5½ gammal devon kille ( som fö skall skall användas i avel) och vi pratar om att vi skall ses hemma hos henne imorgon för en fika och låta våra kissar hejsa lite på varandra, så vi kan hjälpas åt att kattvakta. Vi har inte velat ses innan pga av att Lova inte vart kastrerad förräns i dec så ingen "liten olycka" skulle kunna ske.
Nu jamar han mer än vanligt där hemma idag, och då undrar vi om det finns risk för att han börjar att markera revir och skvätta om lilla Lova fisen kommer in i hans revir? OM det är så att Lova ff kan ha kvar "utsöndringshormoner" kvar i sitt system som hon börjar sända ut…men det kanske inte fungerar så`…
R det mindre risk för det om syster kommer hem till Lova hem med honom och hälsar på?
Saken är den att min syster vill undvika att han börjar skvätta och markera så "länge" det nu går och han kanske blir jätteupprörd att ngn annan kommer in till honom?
Vänligen Petra

Han kan ju lika gärna börja markera trots att Lova är kastrat.Hade jag en hankatt hemma som inte markerade skulle jag nog inte vilja ta hem en annan katt .
Stolt ägare till tre La permer

Tack Monica men då väntar vi med detta…

vill bara förtydliga mig devonkillen är alltså 5½ MÅNAD…

Tänkte väl! att hålla en hane okastrerad i 5 1/2 år måste vara en bedrift!