Cornish Rex iFokus

Cornish Rex

Etikett: dagens-citat-dikt-eller-visdomsord
Läst 216 ggr
Sewena
0

OT: Varna alla som ni känner...

Jag fick detta mail idag från min kusin.. 

Om du får ett mail från Powerpoint presentation 'Welcome to the matrix pps..' så ska du ABSOLUT INTE öppna
det! Det visas en bild i ca 10 sek. och sen kommer en text 'You´re hard drive is over' och sen är allt för sent; alla adresser, allt sparat har suddats ut. Det är ett helt nytt virus som är programmerat av en franskpirat som kallar sig Nwin2.

KOPIERA DETTA TILL ERA KOMPISAR! DET ÄR ENORMT VIKTIGT !!
Sänd detta till ALLA dina kontakter!

Vänliga Hälsningar
Moniqa Sahlgren
TeliaSonera Sverige AB
Nätdisponering / Oder & Leverans
Broadband Services
Stockholm Farsta
Tel: 08-50453133
moniqa.sahlgren@teliasonera .com

AbigailGabble
0

Hej!

Såna här varningar är nästan alltid en bluff, eller en så kallad "hoax". Poängen med dem är dels att folk ska gå på det, och dels att sprida mailadresser över hela cyberrymden. Varje gång man skickar vidare ett kedjebrev så sprider man sin egen och alla sina vänners adresser vind för våg.

Ovanstående varning vet jag är falsk, epostadressen fungerar inte, och inga seriösa företag skickar ut varningar på det här sättet. Detsamma gäller förresten för mail av typen "Ericsson ger bort mobiltelefoner".

Jag har själv gått på många virusvarningar, det är verkligen lätt gjort. Men sprid gärna den här informationen vidare, så kanske vi blir fler som slipper oroa oss i onödan. :-)

Sewena: Jag hoppas att du inte tar illa upp av mitt inlägg!

emiya
0

Vet också att de där s k varningarna är en bluff, har själv gått på dem. Numera tar jag bara bort dem.

Sewena, du gjorde det ju i god tro! :-)

Sewena
0

Jag brukar inte heller gå på dem, men en vacker dag så kan det vara sant…Jag tar ochså bort dem,,,

Jag tar inte illa upp..jag fick den av min kusin