Cornish Rex iFokus

Cornish Rex

Etikettallmänt-cornish-rexprat
Läst 276 ggr
Clee
0

Snart är 4 års väntan över

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Ja, när jag började titta runt efter Rätt hona såg CRX-klimatet i Skandinavien rätt så annorlunda ut. Under åren har massor med nya uppfödare tillkommit och rasen har vuxit en hel del i storlek! Även om det varit massvis med underbara kullar sedan dess är jag glad att jag haft is i magen så att min kommande, bedårande tös kan flytta in i slutet av februari.

S*Silkwave's Good Choice heter hon, dvs Ankis rödvita tjej som flera av er säkert sett på kulluppdateringarna.

Clee
0

Tyvärr kan inte jag göra henne rättvisa med mina bilder, som blev överexponerade och fula, men jag hoppas att motivet kompenserar lika väl för er som för mig! Kyss

Clee
0

Ni undrar säkert hur i hela friden Anki kan släppa iväg den här guldklimpen? Ja, det återstår ju att se hur det går Fundersam Flört men jag är evigt tacksam Anki att jag har fått äran att tinga den här skatten. Och tack även till Anne med S*Godreigns och Eeva med FIN*Alchemist som gjort detta möjligt, i egenskap av ägare/uppfödare till pappsen, som min tjej är upp i dagen!

rexmamma
0

Jätteroligt! En superfin liten tjej! Grattis!! SkrattandeSkrattande

Clee
0

Hur är hon då? Tja, som många kattungar är det av eller på som gäller. Därav en lite sömnig blick på bilderna, för när hon var i rörelse var fotografering helt omöjligt. Jag fick både se henne skutta omkring morrande med en dubbelt så stor vippa, som att ha henne i handen, vilande mot min hals, så länge att jag nästan missade tåget hem till Malmö. Så: kavat, söt, vacker, bedårande, nyfiken och alldeles, alldeles underbar!

Clee
0

För er som vill ha lite kalla fakta: Hon är efter FIN*Alchemist Remus CRX d 03 och undan S*Silkwave's Precious Ruth CRX f 03 - båda själva resultat av parningar med väldigt låg inavelsgrad och som i sin tur fått en kull som är 0% på sex generationer. För en tjej som förhoppningsvis ska bli grunden för min avel kändes det spännande med ett så standardenligt utfall som hon och hennes syskon efter så "breda" linjer. Tjejens påbrå är alltså "huvudsakligen" svenskt, finskt och amerikanskt.

Clee
0

Och här avrundar jag genom att säga tack till snälla Rexmamma, som redan hunnit kommentera, och en bild av lilla tjejen medan hon ger sig hän på välrenommerade haket Mammas Mjölkbar!

majsan
0

Grattis,,Min favorit i kullen. Hon kommer att bli en riktig liten stjärna som vuxen..Kyss

Clee
0

#7 Tack Majsan! Ja, säger du det så tror jag på det! Skrattande

Leffe
0
smirik
0

Grattis hon är en riktig guldklimp

LinusCRX
0

Grattis Clee! Jag har misstänkt att det var du som skulle ha tjejen. Lycka till! Skrattande

Dolleminas
0
Spotless
0

Grattis till din efterlängtade lilla tjej. Tror absolut att Anki kan känna sig trygg med dig som blivande matte.

Eine
0

Grattis, så roligt för dig! Hoppas nu att den söta tjejen uppfyller alla dina förväntningar. Detta med låg inavelsgrad är det allra bästa som finns.GladMan ser tyvärr många som enbart tittar på färgen eller typen  och glömmer detta med inavelsgrad/Total inavelsgrad och köper in katt till avel med  skyhög sådan.Lillan kommer säkert att vara till mycket glädje för dig i avelsarbetet,och  jag hoppas att vi får täta rapporter om henne!Skrattande

Djäknens Cornish Rex,German Rex och Turkisk Angora

Strawberrygirl
0

Grattis till den fina lilla tjejen! =)

[catze]
0

åh underbara söta suss så vacker hon ärKyss  stort grattis!

själv har jag önskat mig en egen katt i snart 15 år! men när man väntar på något gott så…… Glad

Sashimis
0

Hon är helt underbar! Och jag tror att både du och Anki har gjort rätt val av katt/köpare. Kommer bli spännande att se henne växa upp!

Aje-T
0

Clee, jag kan bara gratulera till att Du får äran att dela Ditt liv med en underbar liten Silkwavesbebis, really good choise!!!! Skrattande

[Silkwaves]
0

Som stolt uppfödare blir jag ju riktigt generad av alla gulliga ord.

Jag är så nöjd med kullen och med ALLA blivande kattungeköpare. Jag väljer kattungeköpare med hjärtat och jag är säker på att jag gjort rätt även denna gång

Alla bebbarna får underbara hem. Suss (Good Choice) får föra generna vidare tillsammans med killen som blir kvar här hemmavid. De övriga två - mina allra käraste gosegryn får underbara Puss och Kram hem - Vad kunde vara bättre ?

Clee - Suss vinkar och hälsar !! (eller traskar åtminstone på tangentbordet…)

AlexH
0

Grattis en otroligt fin tjej, vilken vacker profil och öronsättning :) Väntar man på nått gott väntar man aldrig för länge ;) Jag har letat hona i ett par år.. och har inte bråttom.. för när jag väl finner min guldklimp så kommer allt bara bli jättebra :) om det blir inom en månad, ett år eller mer gör inte mig så mycket.. jag har tålamod Skrattande

Alexandra H

Medarbetare på Cornish Rex Ifokus

Min uppfödning:

www.pixiefay.se

AnneAlva
0

Tack för omnämnandet, även om jag har försvinnande liten del i resultatet. Glad Jag tror att lillfröken får ett fantastiskt hem nere i Malmö med dina kastratpojkar och dig och det blir roligt att välkomna en ny rex-uppfödare in i gemenskapen. Att börja med en så vacker liten kisse som också har bredden i stamtavlan är ju också väldigt trevligt.. Lycka till med allt!

---------------------------------------------------

Att leva utan katt är inte att leva.

S*Godreign's Cornish Rex

AnnaS
0

GRATTIS till en supersöt och vacker tjej!! Äntligen!! Vad skoj!! Skrattande

Clee
0

Tack för alla jättefina lyckönskningar och kommentarer! Blir också helt generad av hur snälla alla är. Ser så fram emot något år eller två med kattungeuppfostran, gos och lite utställningar. Sedan får vi se om det blir någon uppfödare av mig också. :)

Clee
0

#22 Hihi, ja Anna - du om någon har ju fått följa min väg hit med alla kval och all längtan! Kyss

MonicaLagerquist
0

Grattis.

Stolt ägare till tre La permer

MartinaH
0

Grattis! Vilken skönhet!!!Kyss

Hanna-H
0

Grattis!

Daniella
0

Vad söt hon är. Och Grattis

Clee
0

Tack igen! Nu har jag bestämt vad tjejen ska heta också, efter en del velande. Tamsin blir det, på förslag av en viss nöjesskribent här i stan, komiskt nog. Skrattande

Kmedist
0

Clee, jag är så glad för dig om Tamsin - hon ser mycket lovande ut (precis som sin pappa) och bättre hem kan inte bli  Skrattande

Väntar på bra samarbete i framtiden! 

//Kmedist alias Eeva från FIN*Alchemist

AnnaS
0

#24 ..och jag hoppas jag får vara med i framtiden också! Glad

Medea
0

Har sagt det förut, men grattis igen! Så kul att du äntligen hittat din tjeja, hon är en riktig liten docka. Glad