Innan utställningen
Hur många dagar innan utställning brukar ni bada era katter?
Dags för Enyas första utställning om två veckor, när är det dags för henne att ta hennes första helkroppsbad, hon fick ett snabbbad i handfatet för ett par dagar sen när hon hoppade ner i toaletten med framtassarna innan jag hann spola 

Jag skulle säga nu. Så hinner lockarna läga sig ordentligt innan utställningen.
Jag brukar bada ca 3 till 2 veckor innan en utställning. I bland badar jag inte alls.
Natali /Natta, Sajtvärd på Sphynx I Fokus.
Vill du ha pälsen riktigt fin, så bör du prova dig fram.Jag badar mina max 1 vecka före. Men jag vet en synnerligen vinstrik hanne som ofta fick duscha samma morgon..Det är beroende på färg också.En vit eller vitfläck måste kanske badas alldeles före utst .
Djäknens Cornish Rex,German Rex och Turkisk Angora
Jätteolika från katt till katt. Jag har alltifrån kattersom gärna kan badas dagen innan utställningen till katter som behöver en vecka för pälsen att lägga sig. Man får helt enkelt pröva sig fram. Kattens uppfödare bör kvara den som allra bäst kan ge råd speciellt om din katt.

Jag som har vitt får bada bara någon dag innan, jag har hellre en ren vit och fluffig katt än en solkig med liggande päls. Man får jobba med att klappa lite extra helt enkelt :-) Lilla vita Sissi badade jag inte alls innan förra utställningen och inför nästa hinner jag inte. Klockan 23 kvällen innan är för sent.
Mitt flufflejon badas ca två veckor innan så lockarna hinner lägga sig. Han är enormt renlig så vi har inga problem med de vita tassar naeller vitfläcken. Lycka till med utställandet! Vad spännande!

Jag badar aldrig Mauritz trots att han är vitfläck. Han är otroligt renlig och eftersom han springer ute en hel del så blir tassarna alldeles grå, men efter tvätt är de kritvita igen. Likadant med Karin men henne ställer jag ju inte ut längre ändå.

Jag tror också att det är olika vad man använder för medel. De gånger jag haft lite yngre kattungar hemma, så har vi ju stormat in i duschen på natten efter utställning. Nån gång är det ju då utställning helgen efter. Då använder jag balsam på katten. Då blir lockarna väldigt bra endå till utställingen.
Osså finns ju olika medle att använda strax innan man skall fram, typ silkes droppar, Minkolja, dra över med sämskinn osv.
Natali /Natta, Sajtvärd på Sphynx I Fokus.
Tack för alla tips 
Jag tror jag ska ta och bada henne nu ikväll. Tycker inte hon ser smutsig ut på tassarna nu fast hon är vit så det är nog ingen risk att hon blir lortig. Och blir hon det så kan man väl ta tassarna med en fuktig handuk kvällen innan kanske..
Jag brukar bada Phoebe (som är maskad) ca 2 v innan. Eller det är Line som badar henne. En gång lurade Line mig och sa att hon hade badat Phoebe men inte gjort det (hade väl för mycket tjatt på MSN förstås ..) och det var då hon knep BIV på SW. ;) Så det beror helt enkelt på … ibland behövs det kanske inte.
Cherish Gustafsson, S*Shaneequas Cornish rex & Europé
www.shaneequas.com
Ja nu har hon badat, det var inte uppskattat!! Hon skrek så jag var rädd att grannarna skulle tro att jag misshandlar mina katter. Och utanför den stängda dörren satt oroliga Didi och skrek att jag skulle öppna dörren så hon kunde rädda henne 
Sen när allt var över kröp dom ihop på sin kudde vid elementet och Didi tog så bra hand om henne. Synd att jag inte hade batteri i kameran, dom var så söta tillsammans då.