Husses kille! (långt)
Det var på mitt initiativ vi skaffade katt. Jag har vuxit upp med djur och alltid velat att mina barn ska få samma förmån. Min sambo är allergisk och har därför aldrig haft djur och är heller inte så särskilt intresserad. När det efter provgos och hemlåning av en underbar CRX-flicka visade sig att min sambo tålde CRX var jag överlycklig. Min sambo tyckte väl att det kunde vara kul men brydde sig egentligen inte så mycket.
Så kom då Bosse in i vårat liv och gissa vilka som är bästisar? Jo sambon och Bosse förståss. Jag duger visserligen att gosa med när Husse är upptagen eller borta men när han är hemma existerar ingen annan för Bosse. Det finns bara ett knä och det är husses knä. Kärleken är ömsesidig och sambon är den som är mest noga med morgonskinkan och kvällsgodiser till sin bästis. "Var är Bosse?" Är den första frågan som kommer om han för en gångs skull inte blir överfallen direkt när han kommer hem. Ofta när dom leker hör jag sambon gapskratta åt Bosse när han gör något kul. Dom är verkligen kompisar och jag är så glad över det! Och, lite avundsjuk får erkännas. Nu hoppas att att en framtida kompis till Bosse ibland föredrar mattes knä
.
Så mysigt!

Underbar berättelse och underbar bild på "bästisarna".
www.racerdonnans.se. Medhjälpare på Cornish Rex i fokus.

Verkligen härlig historia! Känner igen lite av det där….

#2 Ja, du har ju fått en ändå bättre bild på killarna när dom vilar i soffan ihop. Jag valde dock bort den av hänsyn till sambon
.

Har den i säkert förvar
, men alla nya fina blir jag glad åt också såklart. Kul att se att det håller i sig.
www.racerdonnans.se. Medhjälpare på Cornish Rex i fokus.
#0 Du kanske förstår varför de flesta av oss först har en C.rex och efter en tid även en tilll… ibland styr katterna det för oss, ibland väljer vi själva…
Har själv en allergisk make så jag vet vad det vill säga, men peppar peppar fixar han våra (dock sämre när han är förkyld..)
Lycka till med "familjen" 
Hihi! Vilken fin historia. Hoppas också att du så småningom får en egen liten kisse som dyrkar dig mer än allt annat. Här hemma har katterna också sin personliga människo-favorit.

# 0Känner igen mig massor :) fast vi har ju en hona så jag tänkte att om det hade varit en hane hade han kanske tytt sig till mig men så var det alltså inte…hhrmf
Ibland skojar jag och säger att han är skyldig mig halva betalningen för jag köpte henne själv ;) För det är exact det du beskriver de är som ler och långhalm och Lova jamar på Pelle Svanslös vis att hon är som ett nystan utan garn när inte han är hemma … bifogar en liten bild jag med

#8, 9 10 Precis så! Vilka underbara bilder. Man verkligen ser hur kär Lova är i sin husse. Som sagt, jag vill ha en egen kisse
som älskar mig.

#11 ja tack visst är dom söta,när sambon kommer hem från jobbet så springer hon ut i hallen och skriker vid fötterna på honom. Då skall han bära upp henne som hon ligger mot axeln på en av bilderna ovan, och så får han bära runt på henne…han skrattar och utbrister- Men Petra det här är ju som att bära på ett litet spädbarn. När han sätter ner henne på golvet sen så skriker hon igen…så det är bara till att bära upp igen…
Jag tycker ju att det är jättemysigt att se dem men njuter även när det bara är "tjejkväll" hemma för då är förmånen min att få gosa!
Ja, det är fördelen med att vara singel. När jag skaffade katterna hade jag sambo och framförallt den ene av katterna var helt, helt uppslukad av husse. Jag erbjöd honom till och med att ta med sig katten när vi separerade men han var fin och tyckte att katterna hörde ihop, vilket de gör.

känner också igen det här.. titus föredrar sin husse men som tur är duger jag med ibland =) Claes är med allergisk och har känt av titus lite grann än så länge. men det är inte hela tiden så jag hoppas att det blir bättre med tiden..kattungar är ju mer allergena..
Theia har alltid varit husses kisse. Dom andra gillade oss båda två. Nu börjar den ena kissen efter den andra överge mig ….
Det är HUSSE för hela slanten. Lite tror jag det beror på att jag får göra alla "obehagliga" grejer, som medicinering t ex. Sen är jag säkert mer påträngande än husse, jag vill gärna kela och pussa kissarna. Med husse blir det mer på deras initiativ.

..första mötet med sin husse…vad ska man säga
….det är fortfarande likadant och nu är han.. Gunvald dryga sex månader…..jag duger förstås…men får han välja så…tur att vi har tre stycken till hemma….
..en är bara min..min…min…Ciggekillen….de andra två är nöjda med vem som helst ..ja även helt okända främlingar…
…åh, vilken söt historia! Jag känner igen det där. Tur är att Linus är lika mycket husses som mattes. Blivande tillskottet (kan jag avslöja) har redan pinkat in reviret när vi hälsade på….och reviret är husse 

# 17 Nu blir man ju lite nyfiken när du är så där kryptisk 
*ler stort* vilka härliga bilder. Ja det går inte ta miste på kärleken där inte ….
Phoebe ligger precis så där hos mig men hon börjar ty sig till husse nu oxå ….
Cherish Gustafsson, S*Shaneequas Cornish rex & Europé
www.shaneequas.com
#18 oj då. "hemligheten" är ju avslöjad innan tråd….. det ska flytta in en liten chilifrukt hit i feb…