Cornish Rex iFokus

Cornish Rex

Etikettallmänt-cornish-rexprat
Läst 195 ggr
aggeelin
0

Trång bostad?

Jag läser om Lullan1s nya hem och det ser så läckert ut! Men hur ska vi tänka… ? Som jag tidigare berättat ska vi flytta in i nytt hus 1 juni men vi flyttar ut ur det gamla redan ca 10 maj. Som det ser ut just nu kan vi komma att bo i våra kompisars gästrum, som är på ca 17- 18 kvadrat sisådär. Vi klarar det säkert men hur ska det gå för katterna som är vana att ha ett helt hus att ränna runt i? Kommer de att få spatt? Dessutom kan jag tänka mig att vi inte har någon större lust att vara hemma så mycket i den där lilla lådan mer än att sova.

De kunde kanske bo inne hos våra kompisar men de har inte alls samma syn på vad en katt får göra och vara inne. Dessutom är risken hur stor som helst att de släpps ut, för katter "ska" vara ute, enligt våra kompisar. Och det tycker inte vi. Möjligtvis i band.

Hur gör vi? Var ska vi göra av våra katter Charlie och Maxen? Hur tänker ni? Lika bra att börja fundera över detta nu!

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

AlexH
0

det är ju en så kort period så det kommer inte vara något problem för katterna att vistas i gästrummet.. Vi flyttade från ett stort hus med en vind på ca 90 kvm för Sture att rusa omkring på när han kände för det.. samt själva huset vi bodde i på ca 110 kvm.. nu bor vi i en liten tvåa utan balkong och han har anpassat sig perfekt.. dessutom har vi även två hundar och två småbarn Skrattande så missarna kommer finna tillfällig lösning till att roa sig och så får ni se till att de kan nyttja höjden av rummet istället för golvytan så kommer det gå jättebra !

Alexandra H

Medarbetare på Cornish Rex Ifokus

Min uppfödning:

www.pixiefay.se

Leffe
0

Det blir inga problem. Vi omhändertog 11 vanvårdskatter och fyra av dem bodde i ett badrum mer än 14 dagar och det var inga problem. Förutom att de var otroligt keliga när någon var hos dem

Lullan1
0

Glad Tack!

Det kommer nog att gå jättebra, det är ju bara några veckor det handlar om och de kommer att anpassa sig. Lycka till!

Eine
0

det kommer att fungera perfekt. Släng in en stor hög med leksaker åt dem och röj på fönsterbrädan så att de kan kika ut.Lycka till.

Djäknens Cornish Rex,German Rex och Turkisk Angora

aggeelin
0

Tack alla! Det känns mycket bättre nu! Cool Ni har bra erfareneheter så det låter skönt! Och då är de kastrerade också… det sker nästa vecka.

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet