Snöleoparden Mauritz
I morse tyckte vi så synd om Mauritz eftersom han inte skulle kunna gå ut då det snöat hela natten. Snötäcket är närmare 2 decimeter.
Men, inte stoppade det Mauritz inte. Han skuttade glatt ut och studsade runt i snön. Det såg sanslöst roligt ut så vi skrattade så att Karin var tvungen att komma och kolla i köksfönstret på sin galna lillebror.
Han var helt euforisk och rusade bara in i köket och vände, glatt tjoande om hur kul det är med snö. Sen rusade han ut igen.
Hann förstås inte att få fram kameran men han lär nog ta sig några sprinterlopp till……..
Tihi… han är så rolig Mauritz. Jag kan föreställa mig hur det såg ut. Han är tuff Ers höghet PR Mauritz 
Haha! Härligt. Jag kan se det framför mig. Har en känsla av att Fuffens kanske skulle kunna reagera likadant. Kanske är läge att ta ut honom en stund ikväll…
Alex (kanin) hade oxå väldigt kul idag, jag släppte ner honom mitt på trädgården han fick lite snö i nosen och fnyste, sen riktigt plöjde han genom snön och hittade sin kiss hörna fastän han inte verkar uppskatta kallt snö under hmm svansen så bara måste han kissa/markera just där
när han var nära altanen skuttade han låångt låångt för att snabbt komma under tak sen fann han den skrumpna rosen busken och började knapra på dem bladlösa grenarna och gräva efter visset gräs och torkade löv, även fast han får minst 3 olika grönsaker så tycker han visst om mer naturliga vinter växter
tok kanin:-p sen tog han stöd med fram tassarna på mina ben och ville bli upplyft och kliad

Ciggekillen är galen i snö….vi har snö på balkongen, rullar han runt i den…och tittar upp med snö på nosen..ja så där som hunder ser ut efter attt de "snöplogat" med nosen
..synd att Cigge inte kan komma o busa med Mauritz…..de små liven vet inte vad mycket roligt de går miste om p.g.a av revir…

Han är verkligen bäst lille Mauritz! Ser det klart och tydligt i mitt huvud och småskrattar lite för mig själv. Ni har räddat min dag!
Jag kan verkligen se honom skuttandes framför mig! Helt underbart!

#4 ja tänk så kul de skulle kunna ha, Cigge och Mauritz.
Han var ute en kort sväng i morse men det har blivit några grader kallare så han vände efter tre sekunder. Ingen bild ännu alltså….

#0Men det låter ju alldeles underbart
vad skönt att han tycker snö är kul så han kan få studsa runt lite ute även vintertid…Lova är inte såå imponerad av snön utan låter mest och fnyser. Men idag har vi 5 plus i Stockholm ( snön äro väck )och blå himmel så idag åkte benvärmaren på( kroppsstrumpa på Lova) så har vi varit ute i skogen 1 timme och studsat runt.
Nu ligger hon nöjd i den varma puffen och myser, jag bor på 71 kvm så det är skönt att hon får komma ut och galoppera av sig springet i benen så ofta det går.