Fodervärd sökes till skön kille!
Vi söker fodervärd i Stockholmsområdet (Västerås, Uppsala, Enköping går bra också) till vår kommande röda hane. Han kommer vara 8 månader då han kommer hit i augusti.
Vi är mycket väl medvetna om att det är svårt att hålla hanar och därför är allt reglerat i vårat kontrakt som vi kommer överens om tillsammans. Alla våra foderkatter övergår i fodervärdens ägo efter kastration.
Är det någon som vill dela med sig av sitt hem till en mysig ung kille som inte annat än myser i solen hela dagarna och älskar mat?
Om intresse finns, hör gärna av er 

Hoppas du hittar en bra fodervärd för den killen är såååå snygg..

thihihi
hoppas jag med

snygging!!! älskar röda… Lycka till!!!

Hoppas ni hittar ett bra hem till honom!

Lycka till, han är en riktig goding!
---------------------------------------------------
Att leva utan katt är inte att leva.
ååå en fin röd kille! Hoppas verkligen ni hittar ett bra hem. Här är det redan fullt med röda killar. :)

han är en goding är han

Tack all för era lyckoönskningar!
Jag har sakta börjat inse att jag nog är för kritisk mot folk och att jag kanske borde sänka mina krav vad gäller fodervärdar… HAr 3 intressenter, men ingen jag riktigt är säker på - antingen så känns det som att personen bara vill ha en "gratis" katt, en annan tror jag inte riktigt är emdveten om hur det är att hålla hane (och katt överhuvudtaget) och den tredje är en pensionär som jag itne tror uppskattar eller kommer tolerera ens minsta lilla eventuellt hanbeteende. Men det är kanske bara jag som tittar med lupp på allt?
Å andra sidan anser jag att när man letar fodervärd så måste det klicka mellan uppfödare och fodervärden för att det ska bli något utav det hela….
Jaja, vi väntar och ser. Grabben är ju ännu inte här, så det är ingen fara ;)

Vet du vad, gör som dina katter och gå på instinkt! Känns det inte bra..så är det antagligen inte det. Vem vill ligga vaken om nätterna och undra om en älskling mår bra?
Du verkar tänka seriöst med tydliga staket i dina fodervärdsavtal och tänka långsiktigt båda på din uppfödning, katt och fodervärd. Rätt person dyker säkert upp, har du provat på de andra iFokus kattforumen? Det kan ju vara ngn som har annan ras med är sugen på att prova en rex?

Smart ide, Annika! Ska prova det ;)
Annars som sagt så är det inte jättebråttom för oss. Han är ändå itne här på nån månad iaf ;)
Vart kommer grabben ifrån, om jag får vara så nyfiken?
Djäknens Cornish Rex,German Rex och Turkisk Angora

Hmm, ja oavsett vart han kommer ifrån,vacker är han i vilket fall.Jättespännande med nya linjer.

Puffar upp lite…
Bara några veckor kvar tills B är i stan :)

hrmpf….
Har fortfarande inte hittat någon som är villig att ha en hane… Tycker det är otroligt tråkigt att "hankatten" är i allmänhetens upfattning - aggressiv, kissande och allmänt jobbig. Visst det kan det ju vara men absolut inte alltid. Tycker vi borde sträva efter att upplysa folk om hur hanar kan var, både till det sämre OCH det bättre.
Sorry, var tvungen att skriva av mig lite…
Iaf, jag letar fortfarande fodervärd till Lilla B presenterad högre upp. I eller utanför Stockholm hos någon utan fertila katter, med eller utan barn.

synd man har fetrila hono´r hemma då
hehehe

*ler*
När kommer du på besök då? ;)

ska försöka ta mig tis ska iof t stockholm på onsadg em på en läkartid
kanske kan komma innan dör eller efrter
vart bor ni jag har noll koll i stockholm

Vi bor på Stora Essingen :) Jag är hemma efter 17.30 så det är bara att pm:a så kan vi nog fixa nåt… Beroende på när du är här å så :)

jag har tid 17:30 o kommer då ej h tillgång till dator

Ok, sista upp-puffningen
Vill verkligen hitta någon bra fodervärd till grabben men det är svårt… Han kommer inom en vecka förhoppningsvis och jag vill inte gärna placera honom i tillfälligt hem
då

Att jag lyckas göra så här… sorry

heh 
Åhhh…han är verkligen underbar. Men jag har ju en egen fertil underbar hane och en underbar kastrathona som inte skulle tollerera en kisse till här hemma. Lycka till i allafall!
Samlar du inlägg, mumsikoff?

#26 Man skulle nästan kunna tro det… Min "inläggssida" hackar och gör massa konstiga saker, postar sig själv, hoppar ner en rad lite då och då och gör saker kursiva ibland… Är det nån bugg kanske? Du får gärna radera "extra" inläggen däremot ;) Vill ju inte fuska här.
Det är inte alltid datorn vill som man själv vill, ibland kan man nästan tro att den lever sitt eget liv!
Hoppas du hittar en fodervärd

Det borde vara kö på denna lilla gosboll!
Hur går det för er?

Inside information: Han sköter sig perfekt, är sällskaplig och trevlig och är ingen belastning för en kattälskare!Mysgubbe!

ja hade vi inte haft Abbe hemma hade han varit välkommen - ser ut att vara en helt underbar kille

#33 Du är så gullig och jag är så glad att han sköter sig! <3
#34 Och hade vi inte haft honor av två olika raser hemma hade jag aldrig velat lämna ifrån mig honom, han är bara för underbar.

Vore hemskt om ni behöver kastrera en katt ni köpt för avel..kanske är detta en lärdom att dra-att ha fodervärd "klar och påskriven" åt fertila hannar innan man köper dom??
Menar alltså inget illa..men hela historien att importera osv verkar ju vara helt hopplös och onödig, om det sedan ej finns ett hem åt honom..Jobbigt både för katten(särskilt) och er..
Ska ni behålla honom själva då som kastrat om detta blir tvunget..innan några bebisar blivit gjorda??
Lycka till!
det är bebisar på gång….

#36 >Självklart importerar man inte en katt utan att ha ett färdigt hem för denne/denna vilket vi också hade, dock är livet aldrig som man tänkt sig och man kan inte påverka andra än sig själv, därför hamnade vi i klurigheter då fodervärdsfamiljen backade ut ett par veckor innan Lilla B skulle komma till Sverige. Tycker inte vi kunde ha gjort nåt annat i denna situation.
Och vad gäller bebisar så som Eine sa så har han 2 kullar på gång och ska para en tredje hona efter vilket han kommer kastreras förmodligen, enda orsaken till att hålla honom fertil vidare skulle vara om jag vill använda honom till nån mer utav mina honor, men blir det inte av så är det inga problem - 3 kullar är mer än nog. Och självklart om så krävs så kommer jag behålla honom som kastrat OM dem 3 hemmen som väntar, en efter en backar ur (kanske tom om de inte backar ur *kär*)
#38 Du har gjort ett jättebra jobb med att hitta ett gott hem för katten, det vet jag!Ibland har man otur och folk backar ur sina löften, men då gäller Plan B och C för oss..Vi kan bara göra vårt bästa för våra djur och det ser jag att du gjort och alltid gör.

#36 ja så blir det med fodervärder, saker händer och det kan ingen göra åt. Med Aysha lyckades det 3 gången, dem första 2 fick plötslig oförutsett hinder som gjorde det inte var läget för dem att ta hem en ny kisse. Ingen kan planera sig ut av något här i livet.
Hur har det gått?

Grabben behöver fortfarande en fodervärd… Kan tilläggas att fodervärdar längre bort kan diskuteras då han endast har en parning kvar…. (iaf vad som är planerat).
#39 Tack Eine för ditt stöd och hjälp!

Vill be moderator ta bort/låsa inlägget då Lilla B har en underbar fodervärd som väntar. Tack alla för era snälla kommentarer och hjälp!