Cornish Rex iFokus

Cornish Rex

Etikett: övrigt
Läst 336 ggr
MonicaLagerquist
0

Skriv på för Fyrverkeriförbud

Kopierat från ett annat krulligt Forum

Läser aftonbladet & ser att en 16 åring är livshotande skadad till föjd av att ha fått en nyårsraket i ansiktet. Han vårdas nu på universitetssjukhuset i Lund för allvarliga skallskador. En man i Västerås har sprängt bort hela sitt ansikte av samma sak. Den 3 Januari är det 4 år sedam min 19 åriga son Jocke dog efter att ha fått en rörbomb som exploderade i ansiktet. Han hade inte en chans att överleva, det var ett tekniskt fel på bomben & när 1 kg krut exploderade i hans ansikte dog han omedelbart. Det var första & enda gången Jocke hade köpt en egen raket. Han var en lugn & ansvarskännande kille & ingen sprit var inblandad. Han ville bara visa sina kompisar ett vackert fyrverkeri. Jag blir så ledsen när jag läser om alla olyckor varenda år. Varför kan det inte bli förbjudet för privatpersoner att hålla på med dödliga vapen?

Nu finns det en namninsamlig för stoppande av fyrverkeriförsäljning till privat personer

Snälla Skriv på.

http://www.namninsamling.com/site/get.asp?Till_minne_av_Jocke

Kattutan men stolt Plåtis ägare

JohannaK
0

Skrivit på! I den här staden jag bor i skulle man kunna tro att det har pågått ett krig i 3 veckors tid. Ungarna (eller vad det nu är) springer omkring och skjuter raketer/smällare dag som natt. Dom bränner upp bilar, skjuter mot DJUR (grrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr) och människor. Det måste bli ett slut på det här! Skrikandes

Lullan1
0

Skriver på!

[Wiveka]
0

Skrivit på!

Leffe
0

Självklart. Har själv länge propagerat för försäljningsförbud. KJommunerna bör ta ansvaret för fyrverkerifiranden med kunnig personal på förbestämda platser.

A-M.H
0

..japp gjort som föregående "talare"…skrivit på…

..milde tid Monica..hade ingen aning…..fruktansvärt…

emiya
0

Självklart skrivit på! Eftersom människor tydligen inte är "vuxna" nog att ta ansvar, visa hänsyn och vara aktsamma - ja då finns det bara en lösning: Förbud! Tyvärr…..

Dendrobiums
0

Skrivit på!

Aje-T
0

Har självklart skrivit på. Jag tycker verkligen inte om förbud och överdriven trygghetsnoja. Men, eftersom tyvärr alldeles för många beter sig som ointelligenta femåringar så…..Skrikandes

Eine
0

De som knallar på för fullt, är bara barn, de flesta långt under 18-20 år.Det är föräldrarnas ansvar att hålla ordning på dem, men det verkar vara många *föräldralösa* barn ute på kvällarna.Klart att vi vill ha ett förbud, när det ser ut som det gör!

Djäknens Cornish Rex,German Rex och Turkisk Angora

Aje-T
0

Ja, det var föräldrarna jag menade, de verkar vara ungefär fem år mentalt. Fot i munnnen

Sewena
0

Onödigt med raketer eftersom det blir Nytt År iallafall…skrivit på!

AnneAlva
0

Har också skrivit på, blir alltid ledsen varje år när jag läser om människor som fått sätta livet till pga av trasiga raketer eller vårslöshet.

---------------------------------------------------

Att leva utan katt är inte att leva.

S*Godreign's Cornish Rex

aggeelin
0

Klart att jag ska skriva på.

Men… kan undra över vissa människor, något måste vara fel. Detta är ett citat ur dagens tidning: … kanske är det farligt för barn att handskas med dessa prylar. Men vad jag inte förstår är varför jag som människa, och således högt stående bland däggdjuren skall behöva rätt mig efter några lågt stående djur påstådda behov/önskemål. Jag har valt att inte köpa hund, så varför ska jag då behöva bry mig i huruvida hundar är skotträdda etc. Det är förr hundägarna som är olämpliga då de tvingar en skotträdd hund att vistas där de vet att det smäller ett par tre veckor per år. Om folk slutar att köpa skotträdda hundar så kommer de som avlar fram dem att se till att de är skott säkra.

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

cherish
0

Har skrivit på!!!! Anser att utbildade pyrotekniker ska handskas med smällare och raketer, inte privatpersoner. Har ungdomar i bekantskapskretsen som skjutit av sig fingrar pga smällare men tur nog har ingen dött … hittills ska väl tilläggas då ….

Vi skickade iväg en luftballong med ljus på nyårsafton istället ….

Cherish Gustafsson, S*Shaneequas Cornish rex & Europé
www.shaneequas.com

jwen
0

Skrivit på.