Någon här med två hanar tillsammans?

Att ha en kastrat och en fertil brukar inte vara något större problem.Problem kan det bli om man har två fertila eller två som varit fertila tillsammans.Jag har ju tyvärr fått lov att omplacera två hankatter pga osämja.
Kattutan men stolt Plåtis ägare
Har haft två fertila hanar tillsammans och dem var hur snälla som helst med varandra, nu är ena kastrat och dem är ff sååå mysiga med varandra.
S*Kattmillas Sphynx
www.kattmillas.se

..från att ha varit bästa kompisar till fullt slagsmål med efterföljande veterinärbesök, sövning och operation….när den okastrerade hanen blev könsmogen…
….nu är slagskämpen också kastrerad( ett halvår sedan) och tack och lov blev de blivit vänner igen…och friden har lagt sig i vårat hem…

Jag sålde två bröder från min allra första kull tillsammans. De fungerade jättebra ihop. Har flera bekanta med två hanar också samt att Heman lärt känna min systers gamla kastrathane och de fungerar ihop trots att de inte bor tillsammans.
Det skulle nog fungera bra.
www.racerdonnans.se. Medhjälpare på Cornish Rex i fokus.

En sak som spelar in är ju om det finns andra katter i hemmet.Med en fertil honkatt också så krånglar det ofta till det hela.
Kattutan men stolt Plåtis ägare

Tack för alla svar!
En snäll fertil kille som gillar sällskap, skulle nog gå bra ihop med en kastrat…Inget hot, ingen stress, bara sällskap..
Djäknens Cornish Rex,German Rex och Turkisk Angora

#8 I second that
I vårt fall var det inte den fertile som var problemet, utan kastraten. Han nöjde sig inte med sin position i flocken utan inkräktade ständigt på den fertila kattens integritet och triggade honom till slagsmål. Att kastrera den fertile kanske hade hjälpt, men vi valde att pröva hur kastraten fungerade i ett annat hem och där lever han nu som en mycket nöjd ensamkatt som får ALL uppmärksamhet, som han verkade lida brist på hos oss.