Cornish Rex iFokus

Cornish Rex

Etikettallmänt-cornish-rexprat
Läst 219 ggr
emiya
0

Missarnas reaktion?

Hur reagerade era missar (och/eller andra djur) vid tolvslaget?

Här i vår lilla ort är det inte så farligt med fyrverkerier, men min hane Gorm tycker inte om smällar. Han blir orolig, jamar och vill helst upp i knät på husse eller matte. Han håller sig nära oss hela tiden. Mina två damer tittar upp, men då de ser att vi är lugna och glada, lägger de sig tillrätta igen, om än lite vaksamma.

Visst kan katter vara lika "skotträdda" som hundar? Eller?

AnneAlva
0

Två av våra kissar blev lite oroliga av smällarna som brann av alldeles härutanför, men de andra tog det hela med ro. Tre av kattungarna och två vuxna sov sig igenom hela händelseförloppet medan sista kattungen satt i husses famn framför fönstret och kikade med stort intresse och spetsade öron på alla fina raketer utanför. Inte ens när det smällde till så jag blev rädd reagerade han, tuff sort det där. Skrattande

---------------------------------------------------

Att leva utan katt är inte att leva.

S*Godreign's Cornish Rex

Sashimis
0

Varken vuxna eller ungar här reagerade. Tror inte ens de märkte att det hände något ovanligt.

Niffi
0

Varken katter eller hundar reagerade med mer än lite nyfikenhet en kort stund, sedan blev det tråkigt och det var bättre att sova. Känns skänt att ingen av dem mådde dåligt av smällarna.

[Silkwaves]
0

Alla åtta lekt sig igenom det hela… märkte ingen skillnad.. Vi hade ändå gäster och det var rätt livat.. Till och med vår import Libelle som inte är uppvuxen i barnfamilj och inte lika "härdad" tog fyrverkieri och övrigt nyårsfirande med ro.. ( nåja … hon racade med kattbeisarna mest hela kvällen.. så lugn och ro var fel uttryck.

omak
0

Bosse blev lite orolig just vid 12-slaget, när det smällde som värst. Sedan kom han till oss och stod och tittade genom fönstret.

smirik
0

Här smällde det helt sjukt - det var som en krigszon ute men båda katter brydde sig inte ett dugg, dem sov igenom det mesta.

LinusCRX
0

Linus började med att springa och gömma sig längst in under sängen. Vi såg till att rullgardin var nerdragen och lampan tänd i det rummet. Efter ett tag låg han i husses knä och försökte koppla av och somnade faktiskt till slut.

A-M.H
0

..rena rama krigszonen där vi bor…..aldrig upplevt nåt liknande…

..de tittade lite nyfiket i början…men när det smällde som värst såg de inte så roade ut längre…var nära sin "mamma"…den andra hälften stod på balkongen och tittade…mest road av att titta på en av grannarna mitt emot…riktigt, riktigt överförfriskad…huuu han är nog inte så pigg idag…stackaren..

[catze]
0

min kanin Alex bor utomhus han har en bur under altanen och han har tillgång till trädgården oxå.  han reagerar inte så mycket på ljudet eftersom dem har hållit på med att smälla raketer sedan jul.  men även om han inte reagerar så kan jag tänka mig hur ont det gör i trumhinnorna när dem börjar smälla nära huset så vid 23.30 tog jag in honom i mitt rum. jag hade förstås haft fönstret öppet 30 min i förväg så det var kallt. han får inte visstas i värme då börjar han automatiskt fälla vinter pälsen så satt vi där jag med laptopen i knät som enda värme källa förutom alex då som oxå låg i min famn o myste min sötnosKyss

när dem började smälla på allvar vid 12 slaget blev han först lite stel, han ställde sig upp och vred öronen som antenner men han slappnade av ganska snabbt när han förståg att det bara var oljud o inte något farligt. vid 00.30 ville han ut igen o så satt vi lite i trädgåden medans han inspekterade trädgården och såg efter om det vart några okända kaniner där:-p sen ville han in i buren och äta pellets så det har gått ganska bra härGlad

Lullan1
0

Alla 3 katterna satt i fönstren och kikade ut på fyrverkerierna. De brydde sig inte ett dugg om att det smällde och lät utanför.

Aje-T
0

Våra två bryr sig inte ett dugg trots att det var flera grannar som sköt raketer precis utanför, och det var helt galet mycket smällar här. Bägge två låg bara och sov och tittade bara upp när vi öppnade champagnen. De verkar resonera som så att om det låter utanför deras hem så är det inget att bry sig om.

Eine
0

Ingen brydde sig, trots att det smällde och fräste rätt bra här utanför.De reagerar mer när jag regerar först…

Djäknens Cornish Rex,German Rex och Turkisk Angora

pallemaxwell
0

Förra året försökte Mäski fånga glittret från raketerna genom fönstret. I år var alla lugna.

cherish
0

Ingen av katterna brydde sig, de låg alla och sov i min säng men hunden Celli blev som tokig - hon ville ut och jaga dem. Hon gnällde och stod och tittade ut genom fönstret …. åh vad hon hade velat springa och jaga raketer! *skrattar*

Cherish Gustafsson, S*Shaneequas Cornish rex & Europé
www.shaneequas.com

emiya
0

Skönt att det verkar gått bra i de flesta fallen! Men jag är för ett förbud….

ylvan
0

Nellie var lite orolig och satt hopkrupen under bordet, eller i min famn. Gucci däremot sprang från fönster till fönster helt upphetsad och stod på baktassarna men framtassarna och nosen tryckt mot rutan. Rätt som det var tog hon ett race på golvet och sedan upp i nästa fönster. Vi bor på 7:e våningen med flera stora fönster och jag säger som A-M.H -Det var ett ordentligt brakande, precis utanför fönstren!! När det tillslut tystnade gick Gucci runt och jamade och letade i fönstren efter fler roliga smällare… Hon älskar fart och fläkt och höga ljud, tex radiostyrda bilar, leksaksrobotar osv. Knaskisse!!