Cornish Rex iFokus

Cornish Rex

Etikettavel-genetik-och-uppfödning
Läst 492 ggr
cherish
2007-12-19 21:57
0

Hicka ....??

Jag har upptäckt att Phoebe hickar … ofta …. Jag gjorde ju det själv iofs under graviditeterna. Har aldrig sett henne hicka förut och det är lite knepigt att se henne sitta och hoppa här bredvid. *fniss*

Brukar/brukade era dräktiga honor göra så med ….?

Cherish Gustafsson, S*Shaneequas Cornish rex & Europé
www.shaneequas.com

PiaW
2007-12-19 22:45
0

Didi hickar då och då, fast hon är ju inte dräktigt Flört
Men visst ser det lite otäckt ut när hela katten hoppar till på det där viset.

AnneAlva
2007-12-20 02:22
0

Mina katter hickar till och från. Har aldrig fattat vad det beror på riktigt, men det gör jag ju inte när det gäller mig själv heller så jag tror inte det är så mycket att fästa sig vid. Glad

---------------------------------------------------

Att leva utan katt är inte att leva.

S*Godreign's Cornish Rex

Fritz
2007-12-20 10:02
0

En av mina får hicka när hon dricker eller äter för fort, men jag kan hålla med om att det ser ganska roligt ut…

chikan
2007-12-25 11:16
0

Hugin hickar också en hel del. Kanske ett släktdrag. Fast jag hoppas innerligt att den där stora grodmagen han brukar lägga upp på baktassarna inte innehåller några kissebäbisar för då blir jag rädd!

Lullan1
2008-01-01 16:31
0

Doris hickar faktiskt emellanåt, däremot har jag inte märkt att någon av de andra gör det.

Lite så där på sidan av kan jag ju berätta att Findus brukar rapa eller "burpa" till när han har ätit mat *fniss* Fast jag tror att det beror på att han äter för fort!

Aje-T
2008-01-02 11:44
0

Karin hickar ibland när hon druckit för kallt vatten, tror jag Generad

cherish
2008-01-02 12:59
0

*ler* Hickandet är nog mer utbrett än jag trodde. Ja det är ju en naturlig grej men det är just det att jag aldrig tidigare märkt att Phoebe hickat .. :) Nu verkar även bebisarna hicka i magen … ;)

Cherish Gustafsson, S*Shaneequas Cornish rex & Europé
www.shaneequas.com