Cornish Rex iFokus

Cornish Rex

Etikettgod-morgon-goddag-godkväll-godnatt
Läst 244 ggr
smirik
0

God morgon 31 december

God förmiddag

Vill önska alla en underbar ljuvlig kväll.

Själv skall jag fira ensam med katterna eftersom smila skall jobba i natt, men det är inte illa sällskap det.

Önskar alla ett gott nytt år och allt det bästa i 2008

Eine
0

God förmiddag! Här har det snöat några vita flingor på morgonen,jag har en hygglig pocketbok att läsa (Theodor Kallifatides*Herakles*),katterna är varma och busiga och i kylskåpet står en flaska Cava.I kväll är jag också ensam hemma med katterna, och jag säger som du smirik: Sämre sällskap kan man ha.

Gott Nytt År!

Djäknens Cornish Rex,German Rex och Turkisk Angora

Natali
0

Godmorgon.

Kan ju passa på att önska er ett gott nytt år.

Vi ska ha mysig middag med oxstek och god mat. Lite "ost o kex" till. Och nyårs skumpa.

Katterna har besök också, då mamma har en liten vovve. De kommer bra övverens, och den som är räddast är nog lilla ego (nakenfisen). Men lilla vovven är mycket försiktig, så det är inga problem. De flesta katterna vågar komma fram. =)

Var o såg arn igår. Filmen var bra, men hästarna en STOR besvikelse! Det var inte ens en arab han red på många gånger, och under en ridtur bytte de ofta från en svart till en brun osv. Så det sågade filmen totalt! Och all historia med hästarna var obefintlig! Det var ju delvis det som gjorde att boken var bra, och att de vann! *Suck*

Nåja ha en bra dag!

Natali /Natta, Sajtvärd på Sphynx I Fokus.

aggeelin
0

Godförmiddag! Vi ska förbereda oss för en fest ute i skogen… vi har ansvar för att hitta på några lekar. Jag ska handla lite priser. Och ska förbereda för gäster imorgon. Blir lite mycket… men jag har läst en hel del så jag känner mig lite avkopplad… Det låter faktiskt ganska skönt att fira nyår ensam med kattern! Ha det gott allihopa och ett gott nytt år!

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

jwen
0

God middag.

Det blir en kväll med katterna för mig också. Min son (snart 18) ska på fest och jag har lovat att hämta  honom i natt. Känns säkrare på det sättet och jag vet att han kommer hem ordentligt.

Men något gott till både mig och trollen ska det nog bli att äta iallafall och någon bra dvd (för tv hade inget roligt att visa Ledsen)

Önskar alla en bra kväll och ett Gott Nytt År! NewYear

Leffe
0

När Sissi levde fick jag alltid vara hemma vid årsskiftet då hon på gamla dagar var rädd för smällarna. Numera går jag över till min mor och äter middag och firar nyår. Så det går lugnt tillväga när jag firar nyår

AnnaS
0

Håller på att förbereda kvällen som jag ska spendera med min syrra. Vi ska se på film, äta god mat och njuta av skamligt mycket chokladpudding Skrattande

Det är helt otroligt hur mycket skräp och damm som kan produceras i en tom lägenhet på 2,5 månader!!! Jag har dammsugit som en tok och snart kommer moppen fram…

Ha en skön nyårskväll och GOTT NYTT ÅR allihopa!

A-M.H
0

Happy New Year

Det blir lugnt här hemma hos oss också..oxfilé potatisgratäng….pepparkakscheesecake…julmust…vi har i flera år träffats ett gäng på nyårsafton o spelat TP…men i år hade vi ingen lust…

Lite O.T.. i morgon 1 jan.-08 på kanal 5..kl:21.00…går det en film som ni bara måååååste se..jag ääääälskar den..bland de bästa jag sett..kan se den om o om igen…The birdcage-lånta fjädrar.

GOTT NYTT ÅR TILL ER ALLA !!!!!Kyss

LinusCRX
0

Här blir det också en lugn hemmakväll med god mat, som vi precis har hämtat från ett take away-ställe….lite hummer och gödkalv…mums! Till det står lite rosa bubbel på kylning. Linus ska nog få lite tonfisk - han är så förtjust i Sheba's gourmetmat (de små runda burkarna)…allt annat är urk…bortskämd…jo lite då Generad

#7 Tack för tv-tips! Kan behövas i detta bedrövliga tv-utbud som erbjuds.

Dolleminas
0

gott nytt år allihop!!! Här blir det familjekväll (endast jag som är helt frisk..) vi ska äta tacos och senare blir det ostbricka..

[Silkwaves]
0

Gott Nytt År alla !! Vi samfirar med en annan familj  - det har vi gjort i över tio år nu , snarare 15 ju.. Generad 

Vi har haft julaftnar när ekonomin varit skral och vi mumsat på ugnsbakad falukorv.. vi har ätit förrätt hos våra vänner, lämnat barn hos dem och åkt och fött barn på nyårsafton (blev nyårsdagen med 6 minuters marignal..) så det är en liten speciell dag för oss..

I år blir det både gott vin, champange och ostfilé för att inte prata om vit chokladmousse med hallon som efterrätt..

Gissar på att vi åker på Wii turnering också om ungarna får dsin vilja fram..

Nåja nu åter till köket..  Vi ses nästa År !!

Leffe
0

#10 Wii verkar kul, men verkar också vara mer ansträngande än de andra spelkonsolerna. Ha en trevlig kväll

emiya
0

Önskar er alla en trevlig och fin nyårskväll!

#1 Herakles är en bra bok, har läst den!

#10 Vad skönt för er att kunna fira "normalt"!Glad

Här står en liten flaska Lanson rosé på kylning….. är det nyårsafton så är det! Sambon och jag firar också tillsammans med katterna, lugnast så.

AnneAlva
0

God eftermiddag!

Ikväll blir lugn med god mat och kattungegos. Vill inte lämna dem själva när det smäller och har sig och själva nyårsfirandet i sig är inte så väldigt viktigt för oss så det gör oss inget att sitta hemma. Hoppas ni alla får en riktigt trevlig kväll vad ni än ska göra och en god början på 2008!

---------------------------------------------------

Att leva utan katt är inte att leva.

S*Godreign's Cornish Rex

cherish
0

Godkväll och GOTT NYTT ÅR!!

Här har vi ätit god middag (smördegsinbakad fläskfilé och potatisgratäng med hemgjord bea) med alla barn samt min "extrason". ;) Det var länge sen vi firade ensamma utan vänner och det var faktiskt riktigt mysigt - de är ju så stora nu, barnen …. *ler ömt* Storkillarna lagade gratängen och den var jättegod fast jag fick nöja mig med egen laktosfri. Får se om magen fixar det, just potatisgratäng tar kål på magen … :( Vi har druckit gott oxå och nu har storkillarna åkt hem till Simon för att vaka in nya året med goda vänner. Familjen softar i soffan med allehanda gosaker. När magarna lugnat ner sig (läs: Cherish mage) är det dax för efterrätt: varm banan med flagad mandel och sirap med tillhörande vaniljglass. OM vi orkar vill säga. Misstänker att osten o kexen oxå får stanna där de är för vi lär nog inte orka mer ….. men det finns ju flera kvällar!! :) Vi har varit ut och skickat iväg en luftballong och det tyckte barnen var coolare än raketer för jösses så länge man såg den i luften! Den bara flög iväg ….!!! :)

Vart ni än är, i vilket sällskap ni än är så hoppas jag att ni har det bra och får ett gott slut på detta år och en bra början på nästa!!

Många kramar!!!

Cherish Gustafsson, S*Shaneequas Cornish rex & Europé
www.shaneequas.com

[Wiveka]
0

God kväll och Gott Slut på 2007!

Vi var iväg till Sickla och handlade en flaska rosa bubbel till sonen som bjuder sin tjej på egenhändigt lagad middag i mormor och morfars övergivna lägehet(de är i skärgården). Det var några få till både på systemet och i köpcentret……
Maken, jag och dottern har ätit hummer(de) och krabba(jag) tillsammans med en flaska Bollinger, till efterrätt en hemgjord polkagrisglass som är ett måste enligt dottern.
Nu har hon givit sig av till några kompisar där hon oxå ska sova över. Vi går nog ner till hamnen och ser på fyrverkerierna över Skansen och Gamla Stan.

Gott Nytt 2008

Inlägget är låst för nya kommentarer