Cornish Rex iFokus

Cornish Rex

Etikettallmänt-cornish-rexprat
Läst 532 ggr
cornishelvis
0

Ingen lockig päls ?

Nu börjar Elvis närma sig 16 veckor, men han har just ingen lockig päls. När kommer den? Han har lite lockigt på bröstet och på benen, men vill ju att han ska bli riktigt lockig…Glad

gronafingrar
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Elvis ?
16 veckor snarare en bra bit över 70 va ?

cornishelvis
0

ha ha

Clee
0

Det kan dröja länge än så du får ha tålamod. :) Du kan fråga uppfödaren när mor och far fick lockar för att få en ledtråd. En av mina katter var fullpälsad men fick inte lockar ordentligt förrän han var runt 1½ år. Nu har han finfin päls, även om han inte är lika vågig "all over" som den andre.

AlexH
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Sture  var fullpälsad med tighta vågor/lockar vid 8-9 mån ålder, Fram tills han var ca 6 mån var han näst intill en nakenfis Kyss Jag trodde inte han skulle få päls.. men på ett par månader fick jag som en ny katt precis lagom till hans debut utställning *LoL* Så det är väldigt olika hur fort och vilken kvalitet man får på pälsen.. Prata med uppfödaren som du fick som förslag innan och se hur tidiga/sena föräldrar djuren var….

Alexandra H

Medarbetare på Cornish Rex Ifokus

Min uppfödning:

www.pixiefay.se

aggeelin
0

Charlie är född den 8 juli och han har inte alls fått sina lockar ännu. Men jag har förstått att hans mamma var sen. (Lite svårt att skriva just nu för det står en katt framför datorn och den andra bredvid, de busar. ) Charlie ser lite lustig ut för han har början tilllockar under magen och på bröstet men det kommer väl någon gång.

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

AnneAlva
0

Att han inte fått några lockar vid 16 veckors ålder är, som flera andra säger, ingen fara alls. Det är snarare ovanligt skulle jag vilja påstå att de faktiskt har ordentliga lockar så tidigt. En cornish-päls tar ca 2 år innan den är färdigutvecklad, så han har lååång tid på sig att bli lockig. Skrattande

---------------------------------------------------

Att leva utan katt är inte att leva.

S*Godreign's Cornish Rex

Eine
0

Det är hugget som stucket.En del är krulliga från första dagen, andra blir släta vid 5 veckor och lockiga igen senare.Om de föds lockiga är det ett gott löfte om den framtida pälsen.

Djäknens Cornish Rex,German Rex och Turkisk Angora

jwen
0

Vad skönt att läsa att lockarna kan komma ända fram till 1 1/2 års ålder. Båda mina troll är lockiga men inte runt hals och nacke. Så jag håller tummarna att de ska locka till sig även där Skrattande