Cornish Rex iFokus

Cornish Rex

Etikettgod-morgon-goddag-godkväll-godnatt
Läst 299 ggr
Natali
0

"God"morgon 21 December

Jaha, så var julen på väg i stormsteg. Något annat som stormar är jag. Är ARG som ett stucket bi, eller vad man brukas säga. Orsakerna behöver vi nte gå in på, men det är inte fyrbenta i alla fall.

Hoppas ni får en bättre dag än jag. Jag lovar att här kommer det att bixtra i eftermiddag.

Natali /Natta, Sajtvärd på Sphynx I Fokus.

cherish
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Natali: *kram* Hoppas det löser sig med allt!!

Var på en julavslutning och en julkonsert igår och fick höra att det är en julavslutning kvar kl 10 idag! *pust* Har man många barn får man ränna på många ställen. Funderar på att flexa ut resten av dagen ….. Längtar efter att få åka hem och vara ledig två veckor!!

Kommer inte att vara vid datorn så mycket så jag vill önska er alla en GOD JUL & GOTT NYTT ÅR om jag inte får tillgång till dator hemma/hos mina föräldrar!!!

Cherish Gustafsson, S*Shaneequas Cornish rex & Europé
www.shaneequas.com

Dolleminas
0

Halloj! Har precis varit och hämtat mer sand för att snda på "blåisen", det är fortfarande blåsigt och +4,5 ute!! Hur som helst drar jag (och barnen) strax iväg mot Sollefteå på "årliga julklappsturnén" Har syster, 2 bröder och mamma med familjer åt det hållet… Jag lovar att köra försiktigt!!

#0 Hoppas det löser sig, ibland måste det til både blixtrar och dunder…

#1 Ha det mysigt och krama om familjen från mig!!!

Eine
0

God morgon! Låg i natt och funderade på ord som man lägger till ett o i början på och så ska betydelsen bli tvärtom(?)Väder-oväder. rolig-orolig,kunnig -okunnig etc .Det är inte logiskt alltid.Rolig vet vi ju att det är samma som *kul* här i Sverige, men orolig är ju inte *humorlös*?Ja ni kan ju fundera.Väder vet vi vad det är, men oväder, är det inget väder alls??Kram på er!

Djäknens Cornish Rex,German Rex och Turkisk Angora

Aje-T
0

Eine, fniss, vilket underbart filosoferande Du sysslar med på natten!

LinusCRX
0

#3 fnissade gott jag med…

Hela morgonen och förmiddagen har jag ägnat mig åt att komma fram i matbutik och julklappsbutiker…. Äntligen hemma och allt uppackat och just nu en lite kramgo herre i knät.

I em ska jag äntligen klippa håret. Det var ett tag sedan sist och det behövs!

Ha en skön fredag!

emiya
0

#0 Hoppas allt löser sig och du slipper vara arg så länge!

#1 Ha en skön jul!

#3 Typiskt norrlänningar med sina o-ord! Glad (Hmmm, oord???)

Här packas det! Snart kommer min kattvakt för att hämta nyckel och få tusen instruktioner om katterna!

Stressa inte ihjäl er i affärerna!

A-M.H
0

God morgon..eftermiddag !

Var tvungen att ge mig ut idag och beblanda mig med alla julklappsköpande "galna" människor….milda makter…men kom hem med livet i behåll…Förvånad

Slog sönder kaffekannan till bryggaren igår och det är lika dyrt att köpa ny som att köpa passande kanna. Ja utan kaffebryggare kan man inte "leva".

Den andra anledningen att jag gav mig ut var att Alfpojken och Snorkfröken Alma skulle vaccineras. Nu kommer skryt så känsliga läsare "varnas" De sköter sig exemplariskt. Burdörrar öppnas, ut kliver de små liven direkt ur varsin bur, travar glatt fram till veterinären, stångas, spinner och bara charmar ner henne totalt.

När det sen är dags för sprutan, inga problem Alfpojken t.om.hoppar upp "skötbordet" vid anmodan och inte ett piiip, ingenting. Ser bara nöjd ut. Alma..lilla snorkan likadant…det är då man känner sig så glad och stolt…Veterinären bara äääälskade dem…ja det har alla "vettar" gjort….fantastiska harmoniska, sociala katter…..minns när jag var med Ciggekillen…trots han är mammas pojke..var han lika go'..och den vetten tänkte nästan inte släppa honom…blir nästan tårögd…Generad

Nu är det bara mat o softa kvar idag…kväll…härligt speciellt som man vet att man har 16 lediga dagar framför sig….tjoho..

Ha en jättebra dag!!!!

RacerDonnans
0

#0 Hoppas ovädret dragit förbi nu.
#1 Här har det varit lugnt. Vi hade Lucia förra veckan annars inget firande med föräldrar.
#3 Kanske vi skall starta en ny tråd och filosofera vidare :).
Har själv grattat systerdotter i efterskott och lämnat en förskottsjulklapp till mina föräldrar i övrigt jobb, studier och julstök. Ha det gott!

www.racerdonnans.se. Medhjälpare på Cornish Rex i fokus.

LinusCRX
0

#7 Det är ju fantastiskt. Förstår att du är en stolt matte. Jag bävar för nästa fredag… då är det blodprovsdags…jag oroar mig inte för Linus, utan snarare för mig själv. Ska nog be dem ta hand om Linus åt mig för jag lär nog få svimpel-dimpeln när de kommer med nålarna. Jopp så'n är jag Generad

Natali
0

#1, 2, 6, 8  Som vanligt är jag för snäll, men ovädret är inte över än, nu ska det hållas i ordentligt oavsett hur mycket det blåser, eller hur mycket "solen försöker skina" Brukar ge med mej lätt, och ta hela lasset själv…

Tack Cherish för "samtalet" i morse. Kram

Natali
0

Ville bara säga godnatt. Jag har en man som skall kliva upp tidigt i morgon o städa… ;-)

Själv har jag färgat håret, och är bara så där lagomt trött efter mathandling i stan. Sov gott, nu i natt skall jag också göra det.

Natti natti (snart skall bara se ¨på Stargate Atlantis först…).

Inlägget är låst för nya kommentarer