Cornish Rex iFokus

Cornish Rex

Etikett: allmänt-cornish-rexprat
Läst 390 ggr
majsan
0

OT:Hur ska ni fira Julen

Här åker jag och mina två minsta barn till min ena syster och äter samt tomtar..På eftermiddagen så åker de två minsta till släkt ,(då ej min sida )i skövde och firar med mer mat och tomteri.. Jag är kvar hemma med kissarna och käkar praliner och ser på julfilmer på tv.. Lite Bailys mintchoklad ska det smakas på också..SkrattandeMina två största killar nu 17 och 18 år är med sin pappa och farmor denna jul men kommer den 25 dec så då firas det om igen här..

kissan78
0

Maken o jag far till svärmor o äter o umgås, sen hem o fira m kissarna! :) Då ingen i min familj firar jul så har vi det rätt enkelt… Bara ett ställe att fara till.

S*Kattmillas Sphynx  
www.kattmillas.se

Leffe
0

Jag är bjuden till min bror. Det är lite svårt det här. Jag har jobbat på julen de senaste 30 åren och för det mesta dubbelpass. Fira jul hur gör man då. Känns så konstigt att man inte jobbar julaftonenGenerad

majsan
0

Leffe: Vad jobbar du med? Förstår att det måste kännas kufiskt då att fira jul men passa på att njuta av god mat i din brors sällskap..

AnneAlva
0

Jag och sambon åker på fredag hem till mina föräldrar i Motala och firar med min släkt. På annandagen åker vi till Norberg till hans familj och firar och kommer hem dagen innan nyårsafton. Önskar att vi bodde lite närmre alla så man kunde åka över dagen som många andra. Nu blir det lite omkringkuskande, men det får det vara värt. Däremot vet jag inte hurpassvida katterna tycker att det är värt mödan, de får ju också följa med på alla tåg. Skrattande

---------------------------------------------------

Att leva utan katt är inte att leva.

S*Godreign's Cornish Rex

Lullan1
0

Oj, jag vet inte riktigt! Förhoppningsvis hinner jag handla julklappar på lördag, och sen blir det nog att vi firar julafton hemma hos min mamma.

Leffe
0

#3 Jag kör färdtjänstbuss och julaftonen är en fantastikt underbar dag att jobba. Det är t.o.m. bästa dagen på hela året. Alla är så glada och tacksamma

[Wiveka]
0

Vi åker till mina föräldrar, de bor inne i Stockholm. Maken går på och jobbar kl 18 och jag har beredskap mellan 07.30 och 20.00 så man vet ju inte var man befinner sig riktigt…….då erbjöd sig mamma att hålla i alla julbestyr(matlagningsmässigt).
Katterna får vara kvar hemma, vi är ju bara borta några timmar…..

Eine
0

Jag ska gå tillsammans med min yngste son till min äldste son och hans familj och äta god julmat. Så tittar vi på Kalle klockan 1500 och efter det blir det julklappsutdelning som barnbarnen har väntat på.På kvällen ska jag fira med mina katter, dvs sova framför TVn med en massa kissar liggandes under och på min pläd.Underbart fridfullt.

Djäknens Cornish Rex,German Rex och Turkisk Angora

RexPect
0

Vår jul har många viljor och styrs lite av "vissa" Hammarby anhängare…..men alla gör inte allt, och vi har ju inga barn under 16 som är med och firar så det är rätt kul att traditionerna ändras lite med åren.

Vi tittar på Gamla Stans julöppning på Stortorget 11.00 (www.masterolovsgarden.se) och sen är det Nacka Skoglunds minne vid statyn på Söder som gäller (jag är ju ingen hysterisk Hammarbyare, så jag skulle hellre se  vaktavlösningen på slottet , men jag är inte i majoritet).  Sen är det julmiddag och julklappar under eftermiddag och tidig kväll. När de äldsta och yngsta avvikit blir vi ett gäng kvar som möter upp vänner och går på Kvarnen (Även där ett påfund av Hammarbyanhängarna) då alla killar har sina Hammarbykiltar och inget under…..

Varannat år har jag inte barnen på julafton och då blir det lite lugnare…..

Fritz
0

Här kommer vi att fira hemma hos svärföräldrarna med min sambos syster och hennes familj. Eftersom mina föräldrar är skild så blir det ganska mycket åkande under julen, men katterna slipper det. Svärföräldrarna bor 2 km från oss så katterna får vara hemma.

AnnaS
0

Jag kommer att åka till stugan på fredag och det ska bli sååååååå skööööööööönt!!! Jag får äntligen träffa missarna igen, alla 4 och jag i en 80 centimeter bred säng, trångt, varmt och alldeles underbart! Kyss

Natali
0

Hit kommer styvmor med sin nya familj. De kommer 23 och stannar till 26.

Sen om man ska fortsätta så kommer min mor, småsyskon och styvfar 28, då blir det lilla julafton nr 2. Och sen stannar de över nyår.

Vi har också bjudit in Cherish med familj till nyår, men vet ej om de kommer.

Natali /Natta, Sajtvärd på Sphynx I Fokus.

Dolleminas
0

Här blir det förhoppningsvis en lugn jul… är ledig fr o m imorgon t o m 28/12, sen blir vi hemmavid (enklast med ungarna)

#1 Du kan väl ta maken och kika ner, ni vet att ni är välkomna Glad

cherish
0

Vi åker till stugan och ska fira jul med mina föräldrar och syskon med familjer. Vi blir väl typ 16 pers i deras hus då två av barnen inte kommer med. :) Mysigt, trångt och jättehärligt under hela julhelgen!! Alla djuren får följa med och vi hoppas att Feliway ska göra att Chinchin inte kräks innan vi åkt från huset …. :(

Åker hem på Annandagen för att börja Operation Separation (inget allvarligt, småbarnen ska få varsitt rum) som ska pågå under hela ledigheten har vi tänkt … *pust*

#12: Jahaaa, är vi inbjudna till er i nyår?? :) Det hörde jag nog aldrig. *fniss* Så trevligt!!! Återkommer om svar!!

#1: Annars kan ni ju komma hit neröver i nyår … *blinkar*

Cherish Gustafsson, S*Shaneequas Cornish rex & Europé
www.shaneequas.com

kissan78
0

#13 o #14 Tackar för erbjudandena! Vi kommer dock bara vara hemma o ta det lugnt. El lugnt o lugnt, ska försöka få den eländes duschen klar (bara kaklet vi beställt kommer).

S*Kattmillas Sphynx  
www.kattmillas.se

achintya
0

på fredag åker jag och sambon ner till blekinge för att träffa våra föräldrar..bra att ha dom på samma ställe så blir det inte så mycket farande.. 26 åker vi tillbaka,.ska jobba mellandagarna och den 29 åker jag och hämtar vår corniishbebis =) så nyår ska vi ha lite folk hemma och laga mat och ta det lugnt och katt-trollet kommer nog hamna i centrum mestadels av tiden;)

smirik
0

Frun och jag åker till mina föräldra i år (bytar varje andra år) där vi skall fira jul med min syster, hennes man, hans föräldre, min systerdotter och själv klart min mamma & pappa (och min ännu ofödda systerdotter nr som gärna skulle komma ut i världen den 19 januari).

Det blir alltså dansk jul med middag på kvällen, anka blir det och min mamma gör världens bästa med båda bruna & vita potatis till Kyss. Till efterrätt är det ris al la mandel & vi tävlar alla om att hitta den ända hela mandel och den som gör får själv klart mandel presenten.

Sen danser vi om granen & sjunger och efter det är det tid för julklappar. Vi brukar ge min systerdotter några st först och sen får vi alla en för en så alla hinner med att titta med.

Kvällen slutar med julmys och massor hemgjord marsipan konfekt, hem bakad kaka och godis.

Katterna stannar hemma i år - vi skall endast vara borta några dager eftersom vi jobbar i mellandagerna och vi har en kompis som tar hand om dem medans vi är borta.

emiya
0

På söndag bär det av mot England, där min dotter och hennes familj bor! Så det blir engelsk jul med julklappsöppnande på juldagens morgon och en julmiddag med kalkon och olika puddingar! Sen ska vi gå på julteater där mitt äldsta barnbarn medverkar genom sin skola.

Det ska bli så roligt att träffa dem igen och att fira jul tillsammans med dem, vi längtar sååå! Vi kommer hem igen strax före nyår.

Det känns lite kymigt att lämna missarna, men jag vet att min kompis som kommer och tittar till dem gör sitt bästa! Hon har också "back-up" av en granne här i huset.

aggeelin
0

majsan - jag känner igen det där med att fira julen i flera omgångar -det har jag gjort i många år. Och bara jag vet om det innan så går det bra. I år blir det i dagarna tre…

Från början var det tänkt att vi skulle fira med mina barn på kvällen på julafton, men eftersom deras bonussyskon kommer på juldagen, kommer alla barn då. De ville gärna träffas. PÅ julafton firar vi ensamma med katterna, det ska bli skönt. Planerar att flanera runt på stan och se på de som jäktar med det sista och se på alla tända ljus. På annandagen firar vi med min bror. Det blir första julen utan min mamma och jag kommer mest att sakna jullunchen som vi alltid haft som en viktig punkt på julen. Nu ska vi äta en vegitarisk liten lunch, för att ändra så att det blir något nytt.

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

Clee
0

Åh, jag blir alldeles till mig av julmys när jag läser hur ni ska fira jul! Så underbara beskrivningar! Smirik - låter underbart att dansa runt granen och leta mandel!

Jag och katterna åker med en annan kattägd kompis för en gångs skull i bil till Gbg där vi har vår respektive familj. Där blir det att bo hos mor & far i Högsbo och sedan fira julafton hos min bror med familj, vilket förhoppningsvis blir en tradition eftersom det varit så mysigt! Julklappar får bara minstingarna i familjen, vi andra njuter av god mat och dito sällskap. Åker tillbaka till Malmö redan på annandagen eftersom jag den 27:e ska resa och hälsa på samt troligen tinga en liten kattungeskrutt! Min försenade julklapp till mig själv.