Cornish Rex iFokus

Cornish Rex

Etikettallmänt-cornish-rexprat
Läst 530 ggr
trixi3851
2007-12-11 09:51
0

Jam Jam Jam!

Hjälp! Lilla söta Ida är ett jamande monster:) Hon har fått vara med oss ute på tomten vid ett par tillfällen och har tydligen fått mersmak! Får passa henne för det är bara som en brun blixt när man öppnar dörren! Törs inte låta henne springa som hon vill innan vi vidtagit antibebis åtgärder! Har väl varit lite emot det där med piller och vill väl vänta lite med att kastrera, skulle kunna tänka mej en kull först kanske……!Vad säger ni, hör så mycket historier om piller och ökad risk för livmoderbesvär…Dessutom måste hon löpa först och jag tror inte hon gjort det än.

Det roliga är att man märker verkligen skillnad på katterna, precis som sina barn är de otroligt olika! Kayo är min bebis så är det bara! Han pratar mycket, klappar alltid på en, och älskar att bli buren och gosad med! Dessutom säger han mjau!

Ida är väldigt bestämd. Älskar att gosa-när hon vill och hatar att bli buren! Dessutom har hon ett mycket uppfodrande mjaoooo! Detta mjaooo används flitigt just nu både när det är matdax, där hon för övrigt blivit galen i mat och tränger undan Kayo för att få mest! Tjatar vid dörren om att få gå ut samt på kvällen är hon rastlös när vi ska sova för hon vill egentligen sova i vår säng med där är Kayos ställe så det törs hon inte! Då går hon in och ylar hos barnen tills ngn kallar på henne att hon ska komma dit och lägga sej! Fast då ska hon helst stå på bröstet och trampa och spinna en kvart först! Ja dessa knäppa älskade katter!

Aje-T
2007-12-11 12:28
0

Hi hi, känner igen min lilla Karin precis! Hur gammal är Ida? Tycker Du skall katrera henne så snart som möjligt, inte för att hon lär bli mindre uppfordrande men det blir ju mycket lugnare för henne. Mina katter har egen trädgård så de kan gå ut när de vill, tryggt och bra.

trixi3851
2007-12-11 13:10
0

Ida blir ett år 27 januari!

Leffe
2007-12-11 13:33
0

Alla katter har sin egen personlighet. Det finns stora skillnader. På vissa av dem som har samma linjer kan man i personligheten många gånger se några saker som är gemensamma

AnneAlva
2007-12-11 18:36
0

Hon måste inte löpa innan du kan kastrera henne, men om du ska ta en kull på henne kan det ju vara dumt att kastrera henne innan. Flört

---------------------------------------------------

Att leva utan katt är inte att leva.

S*Godreign's Cornish Rex

Spotless
2007-12-11 20:55
0

Tänk på att p-piller endast hindrar att katten löper, inte att hon kan bli dräktig om hon låter sig paras. Låt henne alltså inte gå ute om hon "bara" går på p-piller!

trixi3851
2007-12-12 18:19
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Här är det jamande monstret!

trixi3851
2007-12-12 18:20
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Och stora killen!

aranels
2007-12-15 02:34
0

Hehehehe, lilla söta Ida har visst ärvt sin mors sätt att se till att få den uppmärksamhet hon vill ha. Jag tror som du skriver att det kan vara bra att sterilisera henne för att få lugn. Vi ger mamma Mocka P-piller just nu, för hon har det ganska jobbigt.

Men det är ju bara en tillfällig lösning då vi har tänkt oss en till kull på henne. Men efter det så ska hon få bli lycklig kastrat :) Lycka till