Cornish Rex iFokus

Cornish Rex

Etikettallmänt-cornish-rexprat
Läst 474 ggr
trixi3851
0

Nu har Ida kommi!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Nu har hon kommit! En liten mörkbrun, energifylld Ida! Det är länge sen Kayo for runt i huset och välte blomkrukor men nu är det kattunge i familjen!

Än så länge så busar de mest, kommer han för nära då morrar hon fast hon är hälften så stor! Men det verkar inte bli några problem då de är väldigt intresserade av varann och vad den andre gör!

Idag faller snön, så ut och springa i trädgården är de nog inte så intresserade av, tur det finns varma element att sova vid!

Buffy-co
0

Lycka till med den lilla..och ja- snart är de kompisar ska du se..
Kayo är väl en kastrat antar jag?

Här har Buffy tagit på sig farbror-rollen helt..den överseende snälla,lugna..fastän han också leker med Mischa..så sitter han mest och ser på hennes egna vilda lekar med överseende blick!
Men-så får han lite ryck ibland och är som en unge på nytt…Glad

Spotless
0

Är det Ida (Mocca Sanini) från Sara? Hon är jättefin, den lilla chokladpinglan! Jag har mormor Cruella (GIC S*Solvindens Janis Joplin och morfar CH S*Djäknens Fafner här hemma.

De blir nog snart vänner, kastrathanar är de bästa kompisar man kan tänka sig.

[Wiveka]
0

Pussgurka!!

LinusCRX
0

Åh är det hon! Den ljuvligt söta chokladpralinen. Lycka till!

trixi3851
0

Japp, en Mocca sanini är det! Hon är så himla liten men jag hörde att hon hade det att brås på! Ja, nu är de sams och busar! Kayo(s*ariadnes Kartikeya) är kastrat och blir 2 år i december och har fortfarande lite bus i kroppen. Fast visst ibland åker hon på en tass då han tycker att hon stjäl för mycket uppmärksamhet!

trixi3851
0

Måste oxå tillägga at jag som har en kisse som hatar att åka bil och lever en halv jävel och sliter av sej klorna på burgallret….var väl lite nervös att åka många mil med en ny katt, men först har hon åkt från Skellefteå till Kramfors. Där var hon en vecka på kalas hos sin gamla mattes föräldrar. Sen åkte hon med Hennes syster till Västerås där vi mötte upp och åkte hem till Norrköping. Inte ett pip i buren, utan när jag stoppade in handen kurade hon ihop sej runt den och sov som en stock hela vägen hem! Berest katt tjej!

Spotless
0

#6 visst är det skönt när de är så där lugna!? Hennes mamma var lika lugn hon när hon åkte Sthlm - Skellefteå.

Grattis till en fin liten chokladpralin!

Lindaluring
0

Jag har brorsan Monsun. Hoppas Ida har samma goa temprament! Lycka till!! Hon är verkligen jättevacker!

aranels
0

Ååååååååhh nu är jag hemma och har tagit mig tid att kolla runt här på iFokus. Så glad jag blir att se att Ida kommit fram och mår fint.

La_Joz
0

#9 Välkommen hem! Long time, no see! Hoppas ni har haft det bra. Du har en hel del att kolla igenom här på iFokus. Inte vill du väl missa nåt spännande som har hänt!?

Så kul att dina kissar har bra hem. Kommer ihåg vilka problem det var där ett tag. Ida (Mocca Sanini) är verkligen söt!

RacerDonnans
0

Välkommen hem säger även jag. Förstår att du blev glad att hitta en tråd om Ida.

www.racerdonnans.se. Medhjälpare på Cornish Rex i fokus.

aranels
0

#10,#11 Tack så mkt för välkomnandet. Det känns så bra att vara hemma igen. Man är trött efter 3 mån i sol och bad :)

Näää, skämt åsido, det har varit fantastiskt och vi är alla glada och nöjda. Vi har längtat sååå mkt efter våra  goa missar, och jag tror att vi var saknade med.

Lilla Inferno har fått ett nytt hem hos min lillasyster Anna i Piteå, hon charmade in sig hos dem. det är jag jätte glad över :)

Hoppas på en kull med missungar där senare.