Hur mår era nykastrerade kissar?
En lite fundering, det är ju 6 dagar sedan Lova kastrerades (mån)
och hon äter, dricker, går på toa och vill busa som en vilde en liten stund men sen sover hon helst…förstår ju att hon är trött efter att blivit uppskuren i magen.
När hon leker far hon upp i trädet och ner igen och hoppar hit och dit och jag känner i hela kroppen försiktig!!!
Vill bara checka av om det har varit så för era gullisar efter op om de behöver sova för att läka?
Såret ser ok ut, inte rött eller svullet.
Kroppen läker bäst när man sover, så det är ju inget konstigt med det
Och håller hon den farten hon gör kan jag inte tänka mig att det skulle vara något som var knasigt. Var hon lika aktiv innan kastreringen?

Palle sover mest. Hon är väldigt trött. Däremot så har min hane varit dum mot henne och bla rivit henne vilket inte har varit så kul. Just nu får de vara i olika rum. Vi får se sedan hur vi gör när jag tagit bort tratten och stygnen.

Det är en rätt så stor operation för honan. Under de 10 första dagarna sov våran Elica nästan hela tiden - rörde på sig bara när hon inte hade "tvångströjan" på sig. …. Och först ca. efter en månad var hon helt lik sig. - Jag menar har hela hushållet under kontroll! :-) Hon är nämligen "The Lady of the House" hus oss…..Tydligen tar det lite tid att anpassa i hormonförändringar osv. sen efteråt.

Tack snälla,
#1 Jo hon var lika aktiv innan 
Nu ligger hon kvar i sängen och mornar sig, precis som oss vuxna ligger hon med kroppen under täcket och huvudet på kudden så UNDERBAR
#2 Men dumma hanen
typiskt män att inte kunna hantera tillvaron när kvinnan i huset blir sjuk 
Hoppas det blir bättre…så de kan leka sedan
#3 Ja det är ju verkligen att ordentligt ingrepp, jag antar också att det kan bli en hormonresa i bergochdalbaneform, Lova har ju stått och krafsat mkt på ytterdörren när hon löpte och det fortsatte hon med efter löpet så kanske det blir bättre nu så småningom när hormoncirkusen fått lagt sig.
Trevlig 2:a advent allihop

#0 Låter ju bra att såret ser fint ut. Hon är nog sig "själv" snart igen.
#2 Hoppas han är snällare nu. Ibland (men som tur var inte så ofta) blir det lite "hackande" på en katt som genom tratt och operation är svag och extra utsatt. En del förtrycker istället för att trösta när någon individ är extra svag tyvärr.
www.racerdonnans.se. Medhjälpare på Cornish Rex i fokus.
Det är samma sak här hemma faktiskt - min huskatt kastrerades för 6 dagar sen och redan dagen efter så uppträdde hon som om inget hade hänt, lika aktiv och tokig som vanligt. Jag hoppas och tror att katter känner efter själva hur mycket de klarar.

Det har blivit bättre mellan Palle och Mäski men nyss så testade han med att hoppa på henne (hon ligger i sängen under elfilten) Det var inte populärt och Palle morrade som bara den. Mäski blir totalt triggad av hennes morrande och ska på igen men jag han bryta det denna gång innan de blev våldsamma. Jag har tagit bort tratten nu och klätt Palle i en avklippt ärm från en kofta. Hon ser helkul ut

I morgon ska jag ta stygnen på Palle. Hur mår Lova.

Lova tog sina stygn idag, allt såg kalas ut tyckte vet, hon såg dock att Lova dragit en del i sina ståltrådar och att hon slickat mkt på såret