Cornish Rex iFokus

Cornish Rex

Etikett: allmänt-cornish-rexprat
Läst 353 ggr
JohannaK
0

I den lokala tidningen idag....

http://www.ttela.se/?article=35409

Jag bor i det här området och går förbi "kattkolonin" varje dag med hunden. Det ligger två dagis precis bredvid och det ligger bostadsrätter på gatan mitt emot där de boende igår kunde se det här spektaklet. Jag skäms över min stad….

PetrasLova
0

Men kära nån vad förfärligt, vilka "plantor" det finns med tanke på vad som står i lagen…stackars missarna och alla er som bor omkring detta

P.s Lova tokbor i sin Puff Johanna- hon sover där hela tiden nu när hon läkt ihop sig efter kastreringen och det är så varmt och gosigt där…

Leffe
0

Undrar om man får göra så där egentligen.

chikan
0

Men herregud! Så där kan man ju för i helvete inte göra! Blir vansinnig av att läsa det här. Idioter.

JohannaK
0

Jag förstår att det måste vara svårt att fånga in katterna eftersom dom faktiskt är mer eller mindre vilda, men kan man inte använda bedövningspilar? Och varför avlivar man dom inte med en spruta, är det för dyrt eller???

AnneAlva
0

Det gör mig rasande bortom beskrivning att läsa sånt här. Det värsta är att jag känner mig så maktlös. Fick jag den här ärthjärnan till miljöchef (hur i *** blev han det förresten?!) framför mig kunde jag ju ändå säga honom exakt vad jag tyckte, men att sitta så långt bort gör att det känns som om jag inget kan göra åt skiten. Varför kan inte kommunerna samarbeta med de lokala katthemmen för att få bukt med kattkolonier och andra hemlösningar? Eller i alla fall låta folk som har ett hjärta i kroppen sköta "the dirty jobs"…

---------------------------------------------------

Att leva utan katt är inte att leva.

S*Godreign's Cornish Rex

pallemaxwell
0

Jag mår så illa av att läsa sånt här så jag klarade inte av att läsa hela artikeln. Förstår inte varför de skjuter med hagelgevär. Det finns humanare sätt….Skrikandes

Dragonrebell
0

Fy vad hemskt! Kan bara hålla med…FÅR MAN GÖRA SÅ?

night-bliss
0

Jag tycker sådant här är hemskt, jag blir jätteledsen när jag hör sådant här, men tyvärr så blir jag inte alls förvånad, jag är själv kattmänniska och det känns som dessa människorna sliter hjärtat ur kroppen på mig. Förstår inte, hur kan människor vara så grymma?

Eine
0

Så obegåvat beteende får man förvänta sig av vissa kostymnissar som inbillar sig vara proffs…Fantasilöst handlat och alldeles huvudlöst dessutom.Undrar om man rent av kan anmäla skytten för djurplågeri??

Djäknens Cornish Rex,German Rex och Turkisk Angora

LinusCRX
0

Det här var det värsta jag läst…. usch blev så ledsen. Önskar nog att det görs på ett humanre sätt än ett hagelgevär…och sedan med små barn så nära…hur tänker man…

Leffe
0
Gittan
0

Detta är fruktansvärt och inget annat än skandal!!!!!

Var glad och må bättre!
De vilda djurens värld

RexPect
0

#12 exakt! SKANDAL!!!

JohannaK
0

Ska följa detta ärende med spänning, flera polisanmälningar är redan gjorda och jag hoppas innerligt att det händer något. Så här får det inte gå till.