Cornish Rex iFokus

Cornish Rex

Etikett: allmänt-cornish-rexprat
Läst 640 ggr
aggeelin
0

På begäran: så gör vår "trädgårsmästare", usch

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Det finns som sagt fler än Abbe som stökar till. När det här händer hemma (alldeles för ofta) så är det HUSSENS katt som har gjort det… Jorden är utspridd i fönstret, på golvet och det är över stor yta. Här på kortet inspekteras eländet. OBS, det var svårt att få ett kort som visar hur utspritt det är. Och som sagt - just då är han billig! Hemlis Måste städa nu, fast jag inte vill!

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

AnneAlva
0

Vilken duktig kille, han har en lång yrkeskarriär framför sig tror jag. Flört

---------------------------------------------------

Att leva utan katt är inte att leva.

S*Godreign's Cornish Rex

aggeelin
0

Ja, tyvärr… Skrikandes

Leffe
0

Så var min första rex, Sissi. Hon måste ha varit trädgårdsmästare i sitt förra liv

smirik
0

Oj vad han kan och så grundlig han är -husse måste vara stolt Flört

chikan
0

Jag har också en trädgårdsmästare hemma! Håller på att bli galen på honom! Jag har gett upp de allra flesta blommorna på fönsterbrädan nu och har istället hängt upp det mesta i amplar höööögt upp dit ingen kattass når… I övriga blommor har vi provat att lägga clementinskal. Det funkar! Men man måste byta ut skalen varje dag för att hans ka låta bli blommorna. Så det blir många clementiner ätna i år.

AbigailGabble
0

Haha, jag känner också igen det, åtminstone lite. Nåt av det mest spännande som finns är när man precis har vattnat blommorna, och det låter lite inuti krukorna! Flört Vi har täckt jorden med såna där svarta släta prydnadsstenar, det har faktiskt hejdat de värsta trädgårdsmästartendenserna.

Aje-T
0

Mauritz har faktiskt slutat att gräva i jorden och nöjer sig nu med att hjälpa till med att hyfsa till plantorna genom att rensa bort en del blad. Hur han bestämmer vilka som ska bort är dock fortfarande hans väl förborgade hemlighet. Flört

[catze]
0

Här hemma har vi bara ampelliljor som krukväxt. men kaninen alex brukar då och då tugga i sig några blad så jag är noga med att inte använda olika medel på växterna inte ens växtnäring.

aggeelin
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Mer bus. Igår kväll hördes ett "skärande" ljud när jag var på väg att somna… vi blev lite osams… och, det är väl lika bra att sluta med gardiner? Eller har ni något råd?

Det var tydligen roligt att bita i tyget så det uppstod ett nytt ljud. Medveten om att bilden är lite suddig.

pallemaxwell
0

#9 det dår ofogetgör mina katter med sängkläderna Skrikandes särskilt de nya….

aggeelin
0

#10 - och de bara fortsätter? Ja, det är väl bara att ge upp Hemlis, fast jag är förtjust i lite gardiner och sängkläder oxå

#5 ska prova det där med clementiner, det tycker vi tvåbeningar om, kanske går bra med apelsin och grape oxå?

#7 Kan du be Mauritz om att ha en kurs i hur blommorna ska beskäras, tack! Cool

pallemaxwell
0

#11 Det händer oftast i den vilda leken då allt gå ut på att en är uppe på täcket och någon av de andra ligger under täcket och den uppe på täcket skall gräva fram den andra Fundersam. Tyvärr får påslakandet ta en hel del stryk.

Jag kom på dem så sent som idag att stöka om. De vet om att de inte får men är jag inte i närheten så….

LinusCRX
0

Ett annat tips som jag kom på efter att ha lessnat på alla apelsiner och clementiner är att köpa olivolja med citron. Luktar mycket citron och håller sig kvar på krukan läääänge. Jag stryker det på kanten av krukan. Men bäst har det funkat faktiskt att göra som #6 att lägga stora fina putsade stenar i krukorna. Fint blir det också.

Efter att Linus fick sin egen ampelilja att ta hand om, så låter han faktiskt de andra växterna vara i fred om man inte kommer hem med en ny för den måste undersökas först. Brukar räcka med att att får lukta igenom den ett tag på golvet, så låter han den vara sedan.

Aje-T
0

#11 Mauritz blev jätteglad över att någon vill lära sig om beskärning så han satte sig genast att skriva……Flört