På besök i mörkret
När jag äntligen lyckats hitta tiden som krävs för att kunna besöka min lilla Katja och hennes fodervärden är ju oturen som alltid framme… Elen i hela huset har gått och det är becksvart i hela trappuppgången. Jag får komma in i en lägenhet upplyst av ett antal ljus och snubblar flera gånger på vägen. Har ju självklart med mig kameran, tanken var ju att fota Katja för att ha några nya bilder på henne nu, när hon är bra efter operationen. Katja är som vanligt, allmänt galen katt som rejsar runt och leker i klätterträdet. Det går knappt att urskilja henne i mörkret, än fota, men jag tänkte jag skulle lägga fram dem fotona som blev någorlunda bra… Varning för att det var stark blixt - slutna ögon - och inte dem bästa perspektiv - bilderna är tagna på måfå, då jag inte hade en aning om vad jag siktade på :)

De blev ju bra trots omständigheterna

hon är ju ursöt!
Djäknens Cornish Rex,German Rex och Turkisk Angora

Jättetjusig tjej! Vad har hänt med hennes ben?Brutet?

Tack!
#8 Av en olyckshändelse så skar lilla Katja av sin akillessena på 3 ställen under juli 2007. Sedan dess vart hon opererad och haft stålsaker i beenet under 1 månad varpå hon fick dem borttagna och fick gå runt med bandage under flera månader. Dessutom vart hon helt rakad på rygg, sidor och bakben under operationen så hon har haft knappt nån päls. Nu är allt bra äremot, finns ett par små ärr kvar på benet (därför inga fler utställningar för tjejn) men hon mår bra och har fått tillbaka leklusten och pälsen.
Stackars flicka, men gud så söt.

En liten raring.
Hon ser ju betydligt bättre ut nu än förra gånger vi fick se bilder på henne, lillstumpan. Skönt att hon läkt så fint!
---------------------------------------------------
Att leva utan katt är inte att leva.
Kanske läskigt i mörkret men fina bilder på fin kisse 
Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet
Fin liten konvalescent - tycker så synd om henne som råkat ut för en så läskig olycka. Blir kul att se resultatet av parningen!