Godmorgon 11 december
Idag är man ledig.. o det tackar man för!! Fick sitta med brukaren o se hela Nobelfesten innan hon ville gå o lägga sig…tyvärr inte med lika god mat som de på tv..men det är ju bara 1 gång om året så man får stå ut
Ha en bra dag…

Sitter med en kelen Ella i knät och försöker äta frukost. Ska strax till jobbet och ikväll är det julmiddag med mina kollegor. Ha en bra dag alla.
Jag säger som mössen i Askungen på julafton, "jobb, jobb, jobb" varje år tror jag att det ska vara mindre till nästa år så att jag ska hinna njuta lite mer av ljus och pynt. Nu ropar Charlie, jag har lovat att sitta med honom på soffan (jobba samtidigt).
Ha en bra dag alla!
Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

Jobb, plugg och Lucia förberedelser. Så ser dagen ut här.
www.racerdonnans.se. Medhjälpare på Cornish Rex i fokus.
pluggar till teori provet och biologi provet.sitter ute i trädgården så Alex får springa av sig under uppsikt (eftersom staketet är trasigt så kan han ganska lätt rymma). hmm hur många gånger har jag inte tänkt på att ha honom i lina, fast det skulle aldrig funka på en skuttig kanin:-p så jag får helt snällt sitta här ute med varmvattenflaska i knät tills farsan fixar till staketet
Sovit för länge idag - kan ju bero på att man är uppe för länge på natten. Det är i alla fall en teori jag har. Idag ska jag hinna med att besöka både min veterinär och min zzo-affär.
När det gäller jobbet så blir detta den andra juleaftonen på 30 år som jag inte jobbar. Känns konstigt och tråkigt då jag tycker julaftonen är den allra roligaste dagen att köra Färdtjänst
Sköt om er idag

Usch..jag hittar inte julstämningen..någon som vet vart den tagit vägen???
det är jättedimma idag och kusligt kyligt.. Jag sitter och väntar på tyg och massa kuddar och dynor då jag ska klä om en soffa till en kompis..Planerat in pepparkaksbak med barnen till imorgon så kan vi fika glögg och pepparkakor på luciamorgon.
Ha en bra dag alla..
Klart det inte blir någon julstämning när skyltningar och allt dylikt kom i gång i oktober/november och det är "härliga" höstdagar ute
Julstämning, ja kan det kanske vara kärlek, lugn och givandets glädje?Jag planerar bara julklappar till familjen och att vi ska träffas och äta god mat tillsammans,och det ger mig skön julstämning.Så kallad julstress vägrar jag att befatta mig med.
God eftermiddag …
Djäknens Cornish Rex,German Rex och Turkisk Angora
Jag fick nyss reda på att jag har jobb som måste in i mellandagarna, när jag trodde att jag skulle vara ledig. Det finns en liten möjlighet att jobba in dem i förtid, men arbetslusten tycks vara helt försvunnen idag. Är det nån som har sett till den?
Julen, ja… Jag ska köpa en enda julklapp, till älskade maken (och så blir det kanske nåt till kissarna, förstås) och sen åker vi till ett pensionat och firar jul i två dagar, bara vi två. Det är julefrid, det! :-) Släkten, som vi alltså tycker mycket om, får besök före och efter jul istället, när det är lite lugnare.
Ha en skön dag, allihop!
#9 Nej jag har inte sett arbetslusten idag, jag tror att någon har gömt den. Jag har fått tvinga mig hela dagen… Pensionat låter skönt, jag har försökt att införa det i flera år utan att lyckats. Var gör du av katterna när du är där… ?
#10: Vi har anlitat kattvakt.se, de kommer hem och tittar till kissarna varje dag. Eftersom de är två är det inga problem att lämna dem ensamma. Toppen, tycker vi!
#11. Finns det något som heter kattvakt.se. Spännande! Vi har tidigare "bytt katt" med sonen, då katterna har känt varandra har det varit lätt. Nu har det visat sig att Charlie är rädd för sonens katt (fast han är både snäll och har ett funktionhinder). Vi uppfattar att Charlie känner att hans revier här hemma är hotat (vår andra katt bryr sig inte). Ska förstås åka hem till sonen och prova där. Men kattvakt.se låter mycket intressant.
#12: Jag vet ju inte var du bor, men de här finns bara i Göteborgsområdet, tyvärr. Det har funnits i nåt liknande i Stockholm tidigare, men jag tror att det är nedlagt. Vi tycker att katterna verkar betydligt mer harmoniska av att få vara hemma även om de är själva mycket, än om vi lämnar bort dem. Men så har vi inte heller nåt ställe där vi lämnar dem ofta, det hade säkert varit annorlunda. Vi har också funderat på att prata med grannarna, som också har katt, om att byta såna här tjänster - alltså titta till varandras katter när man är bortrest. Men just över jul kan det ju vara svårt, många är ju bortresta.
#13. Synd att det inte finns i Örebrotrakten. Förut har det som sagt fungerat bra att vi tar sonens katt och han vår. Men det är inte bra när en (Charlie) blir alldeles "konfys" efter ett besök av "läskiga MOllgan". Men ska som sagt prova igen och då på bortaplan. När vi flyttar kommer vi att få grannar med katt som vi ev kan byta tjänter med. Hoppas vi. Även om jag/vi älskar våra katter, så behöver vi kunna åka bort ibland.