Laga mat?
eller BARF?
Jag börjar bli depserat då min devonkille aldrig är riktigt hundra i sin mage. Känns som vi testat det mesta utan vidare resultat. Han äter nu sen en längre tid tillbaks RC sensible och det är det fodret han funkat bäst på, men han är ju ändå inte riktigt bra. Mitt sista hopp ligger nu hos veterinärfoder, men funkar inte det slog det mig att jag kanske skulle försöka mig på att laga eget.
Jag är normalt sett väldigt skeptisk till att laga själv och ser det verkligen som sista utväg. Viktigast är dock att han slipper känna sig orolig i magen! Han är väldigt nyfiken på att smaka på saker, så jag tror inte att det skulle bli svårt att få honom att gå över på hemlagat (vilket skulle vara omöjligt med den äldre katten).
Så nu söker jag folk med erfarenheter av att laga mat till sina katter! Bra böcker att läsa! Recept! Sidor på internet! etc etc

Matilda som föder upp Devons under namnet S*Cerridwen har gjort en bra kokbok för Barfáre. Nu kom jag inte in på den sidan när jag provade men däremot på Swecats hemsida där de lånat Matildas texter. Det finns även lite boktips där. Här är den adressen:
http://www.swecat.com/v4/artiklar/BARF%20katt.php
Om du söker på barf eller "functional food" eller "raw food" + katt/cat så lär du hitta massor på nätet.
Lycka till!
Hur gammal är din kisse? Har en del vana vid problemmage hos kisse så du får gärna maila mig om du vill utbyta ideér o tankar!
S*Kattmillas Sphynx
www.kattmillas.se
Lycka till med problemmagen. Hoppas det ordnar sig.