Ett hej och flytt med katt.
Hejsan!
Har ju smygit omkring här ett bra tag och skrivit som smått. Tänkte nu säga hej på riktigt. ;-)
Sist jag skrev så sökte jag omplaceringskisse. Hade en sötnos på försök men det gick inte alls.. Stackars Puck visste alls hur hon skulle bete sig och kissade lite här och var. Nåt hon gör när hon blir rädd och stressad. Vi kom fram till att hon antagligen skulle klara av en mindre kisse bättre, dvs en yngre. Det är dock något som får vänta lite med. Dels har jag inte råd just nu, och dels ska vi precis flytta till Tyskland, jag och Puck.
Vet inte heller om det finns rexuppfödare i Tyskland. Men det borde det väl finnas? Vart man ska söka dock har jag ingen aning om.
//Ylva-Li
|| Studio Li (foto) ||
Vad tråkigt att det inte funkade med kompisen, men ibland går det inte som man tänkt sig tyvärr…
Lycka till med flytten till Tyskland!
Lycka till i nya landet !! Tror att Puck vill ha en tysk 
Kollade på Rex Uniteds hemsida. Här har du en tysk uppfödare

Hej! Hoppas att ni kommer att trivas i Tyskland. Du skulle kanske kunna be pojkvännen att sätta in en Feliway-adapter innnan ni kommer ner? Allt för att lill-Pucklan ska känna sig så välkommen som möjligt! Har du "koll" på allt nu? Vaccin, (vad som krävs för att hon ska få komma tillbaka till Sverige igen), pass, avmaskning, storlek på transportväska, flygbolag som tillåter katt i kabinen, osv? Jag fattar att du verkligen ser fram emot flytten, men i min mage svider det till när jag tänker på det. Men vi kommer ju att fortsätta ha kontakt. Ta hand om dig och Puck!
Aaw! Angela! Klart vi kommer behålla kontakten. Det är ju inte så att jag försvinner från etern. :D Kommer fortsätta skicka bilder på Pucklis och uppdateringar ju! Och föresten är du så välkommen om du skulle ha vägarna förbi Tyskland. ;)
Japp! HAr stenkoll. Puck ska få sin sista vaccination den 17:nde. Sen får vi flyga. Har precis beställt en mindre transportbag som håller måtten enligt airberlin. Hon har också fått ett sött litet pass, och avmaskning ska vi fixa när hon får sista sprutan. Sen ska vi när vi kommer ner boka en vet-tid efter 4 månader så hon får komma tillbaka på besök också. Oh, och Puck får givetvis flyga med oss i kabinen. Hon måste vara under stolen.. men.. kan nog lirka ut väskan då och då så hon känner att jag fortfarande är där. Är supernojig.. Min lilla ängel ju. Men det kommer gå bra. hon är tuffare än vad man tror!
Bra ide med feliway. Annars brukar hon inte klaga så mycket på nya platser. Det tog henne 30 min att anpassa sig till mina föräldrars hur när hon var där på besök. Sen rejsade hon för full rulle överallt. Hon är stenlugn med andra människor. (Nästan lite FÖR orädd ibland. Klängde på min hyresvärd bland annat..)
Konstigt nog så är det andra katter som stör henne så.. Men, kanske jag ska testa att dels ha en feliwayadapter nästa gång (när det nu kan bli då. :p) vi testar med en ny misse, och en yngre förstås. Tror Puck känner sig väldigt ranghög nu när hon varit ensam så länge.
Oj, nu blev det långt. (2 veckor kvar till flytt och jag är SÅÅÅ nervös! Men mannen min har gjort det så fint där nere så jag längtar verkligen! Det kommer bli toppen! Det ska även beställas ett klösträd. :D)
//Ylva-Li
|| Studio Li (foto) ||