vad är det för vibrationer...
Nu vill vi fråga om det är fler CRX därute som vibrerar som vår Lova.
Hon kurrar inte som ett kurrande låter ( jo hon gör ju det också fast inte när hon vibrerar )
men när hon vibrerar så är det precis som hon pulserar fram en vibration sedan uppehåll vibration igen osv helt utan kurr
Detta känner vi när vi håller henne och hon ligger/sitter nära oss, nästan som en liten "motor" som håller värmen uppe om ni förstår vad jag menar…jag är bara ängslig så det inte är ngt allvarligt
Vill påtala att hon inte vibrerar som en centrifug utan en osynlig vibration som mera känns
Svårt att förklara men jag provar så här först 
Jag vet precis vad du pratar om och jag har oxå funderat över det där, och vill gärna också ha svar på vad det egentligen är. Min Sesam gör likadant!
Hugin gör också så ibland. Han är annars en riktig storkurrare som kurrar nästan bara man tittar på honom. Men ibland, ofta när han är riiiktigt trött, så kan ha ligga och vibrera på det sättet som du beskriver. Jag har aldrig upplevt det som att det skulle vara något fel. Tror nog mest att han ligger och myser men är för trött för att få igång kurret. Men någon annan kanske vet mer?
Jag har trott att det är en rysning av något slag, alltså kanske att katten fryser? Tyke framförallt gör så ibland, och han brukar sluta när han får lägga sig under täcket/filten om man har någon.
Min sphynx Chino gör så ofta, när han myser, ibland är det som 'förspel' till det riktiga kurrandet men sen kan han även göra så när han fryser så jag tror det har lite blandade betydelser. Precis som spinnandet hos en katt, det är ju antingen av smärta el glädje.
S*Kattmillas Sphynx
www.kattmillas.se

#3 tror nog som du här. Har också fått för mig att det kan bero på att de fryser och märkt att det upphör när man lägger över dem något. Långt i från alla mina gör det och storvibreraren är Devil som bor hos min bror, han är också den med minst päls. En annan tanke är att de av någon anledning är lite spända i kroppen och därför vibrerar. Å andra sidan så är man ju inte helt avslappnad om man fryser lite. Jag tror som sagt mer på spänningar och att de inte är helt varma än på att det beror på att de har det mysigt och nästan småspinner.
#5 Tror nog att det har med båda delarna ändå att göra, håller 24 grader inne o tror inte nån katt fryser då ;) Chino brukar vibrera innan han spinner o tror inte det är för att han fryser… Utan när han fryser blir det som lite andra vibrationer, mer långdragna medans gosvibrationerna är korta m korta mellanrum
S*Kattmillas Sphynx
www.kattmillas.se