Lova på op bordet för kastrering
Hej jag har lämnat min prinsessa för kastrering nu på morgonen, kändes pirrigt i kroppen när jag gick hem, hon fick somna i min famn och sedan kom Vet ut och hämtade in henne för op i sin favoritfilt 
Allt går nog bra men det finns ju alltid en liten oro då det inte är ett helt riskfritt ingrepp…
Vi håller tummarna för Lova.Pappa Crille hälsar att det är väldigt skönt att vara kastrat.
Kattutan men stolt Plåtis ägare

Jag håller tummarna för Lova. Jag har lämnat in Palle för kastrering i morse. Tycker så synd om henne men jag hoppas att hon kommer må bättre efter kastreringen. Jag hoppas allt går bra och jag är också lite nervös.

Tillbaka hemma med ett ståltrådssår på magen men allt gick jättebra
# Tack "Farmor"- hälsa pappa att jag nu är uppvaknad och lite dimmig men vid gott mod
#2 Hoppas att det gick toppen för Palle också tack för tummarna

Hoppas lilla Lova repar sig snart efter kastreringen! Vi vinkar för fullt här hemma *vink, vink* 
Hoppas att det har gått bra idag!

Hoppas att hon återhämtar sig fort och att allt går bra!
Hur har det gått för Palle? Hoppas bara bra också!

Det har gått bra för palle men hon är trött och mycket kelen. Hur ser Lovas ärr ut? Jag tycker Palles är lite svullet men inte rött det är som en hård korv under stygnen. Ska det vara så??
Så länge som "korven" inte är ilsket röd och varm är det ingen fara.En sån korv blir det när man gör ett buksnitt.Sårvätska samlas nederst på katten.Det absorberas så småningom.
Kattutan men stolt Plåtis ägare

Hejsan
Nu har det gått snart 5 dygn sedan op och Lovas ärr ser fint ut hon tvättar och fixar så noga. Jag har märkt att hon sovit extra mkt om dagarna och inte orkar leka ngn längre stund, leksinnet vill busa men kroppen säger ifrån.
Inte konstigt efter att man är ny op så säg?Och hon är ju så kelig så klockorna stannar Gofisen