Cornish Rex iFokus

Cornish Rex

Etikettavel-genetik-och-uppfödning
Läst 437 ggr
cherish
0

Phoebe är dräktig!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Gomorron … eller god och god … däckad i migrän men plågade mig hit för att läsa lite, lite mindre ljuskänslig idag alltså …. Snöyra och vintervitt ute, riktigt vinterlikt och härligt!

Phoebe är alltså dräktig … är bekräftat med rosa tuttar! :) Hon har oxå kräkits lite och varit utan matlust. Vet inte status för idag men jag hoppas på fler mail innan helgen.

Fick bild på kärleksparet igår och visar er med … men mer info kommer först när vi hämtat hem henne … lite skrockfull är jag allt …. ;) Så ni får hålla er lite till …

Imorgon åker småbarnen till mina föräldrar och själva ska maken och jag packa inför Finlandsresan på fredag. Vi bilar ner till Sthlm och tar båten över på kvällen. På lördag ska vi åka på utställning i Björneborg och det ska bli superkul! Ska träffa lite finska vänner och sen få hämta hem Phoebe!! Sover på hotell på natten och åker hemöver under söndagen …. kan knappt hålla mig, vill åka NUUUUUUUUU!! ;)

Ha det bra!

Cherish Gustafsson, S*Shaneequas Cornish rex & Europé
www.shaneequas.com

kissan78
0

Än en gång vännen stort grattis o håller ff tummarna hååårt för att det blir en drös ljuvliga små krullisar!!
Kram

S*Kattmillas Sphynx  
www.kattmillas.se

Dolleminas
0

Åhh jag skulle också vilja fara med till finland och kika… (på kattutställningen alltså Flört), vad kul att allt verkar gått enligt planerna, håller med #1 det blir nog en drös (du minns vad vi diskuterade på kursen om antal…) Ha det gott och kör försiktigt!

AnneAlva
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jättekul att få det ännu mer bekräftat! Lilla söta Phoebe-skruttan, hoppas ni får det trevligt i Finland! Har ni vägarna förbi Uppsala (och tid att stanna en liten stund) får ni gärna komma och kika på våra stora (!) bebisar! *kram*

---------------------------------------------------

Att leva utan katt är inte att leva.

S*Godreign's Cornish Rex

chikan
0

Ååååååååå!! Jag vill haaaaa Phoeeeebeebäbiiiis! Kan det bli annat än alldeles bedårande bäbisar med den katten som mamma? Näe, just det. Det kan det inte. Om det kommer ut en liten mini-Phoebe-hona så kan jag nog inte ens sambon stoppa mig! Grattis cherish!

MonicaLagerquist
0

Grattis vad kul.

Stolt ägare till tre La permer

Natali
0

Det är så roligt! Grattis än en gång! Snart är du där, tiden går fort.

Kram

Natali /Natta, Sajtvärd på Sphynx I Fokus.

smirik
0

Grattis - jätte roligt med små knuttingar på G

RacerDonnans
0

Grattis, vad spännande. Allt går nog vägen skall du se.

www.racerdonnans.se. Medhjälpare på Cornish Rex i fokus.

[catze]
0

Grattis! hoppas allt går bra:-)

Kmedist
0

Stort grattis! Vi ses på lördag!

Englatassens
0

Grattis från oss me!!! Ååå d måste vara en speciell känsla att få d bekräftat!! Nu e d min tur att vänta på tuttfärg…Fundersam

MartinaH
0

Wiii, vad roligt! Grattis grattis!

[Wiveka]
0

Grattis, spännande!!

Lullan1
0

Vad mysigt! Grattis!

Anna77
0

Jättegrattis, jättekul ju!!!Skrattande

KaCee
0

Åhhhh… GRATTIS!
Som jag väntar på att få veta vem Phoebes kärlek är!
Spanar och spanar och spanar på hemsidan för att få veta vem han är!

Vi ses nog på båten. Jag kommer oxå att åka över till Helsingfors på fredagkväll! Flört

A-M.H
0

..Grattis !!! Nu ser jag kanske lite dåligt, men är det en rödmaskad hane…sällan man ser dem…förutom min Alfpojke..så jag ser säkert fel…

Jättegrattis i alla fall, hoppas på många små bebbar..Kyss

La_Joz
0

Grattis!! Så kul!! Kommer säkerligen bli kanonfina bebisar!

Linda357
0

stort grattis, hoppas allt går som det ska.

cherish
0

Åhh, jag blir alldeles överväldigad av era gratulationer! TACK så hemskt mycket!!! *rodnar nästan*

#1-2: Huuuu, skräm mig inte med att tro det blir 8 bebisar!!! :)

#3: Hinner vi så tittar vi kanske in, vi får nog kanske några timmar att slå ihjäl på nervägen .. är du hemma då??

#4: Hihi, jodu - ALLA blir maskade!!!! Vi får se om Fibban är homozygot el heterozygot för mönster … ;) Då blir det iaf mönstrade och maskade bebbar!

#10: Ska verkligen bli roligt att få träffas på lördag!! Och tack för att du ville ställa upp och lösa problemen!!! :)

#11: Jaaa, fjärilarna flög i magen när jag fick beskedet! Håller tummarna för att du oxå snart får samma besked!!

#16: Nä va trist, vi åker ju till Åbo vi. Hade varit superskoj att träffas juh! Då hade du kunnat få veta mer om hanen … ;)

#17: Nääää …. han är inte rödmaskad enligt stamtavlan … ;) …. mer säger jag inte nu. ;)

Än en gång - TACK!!!! Längtar som en galning!!!!! Hon har börjat äta igen fick jag höra och verkar jättenöjd!!

Cherish Gustafsson, S*Shaneequas Cornish rex & Europé
www.shaneequas.com

Clee
0

Gratulerar! Hoppas att dräktigheten funkar bra och smidigt! Tror jag vet vad det är för hane och om jag har rätt så tycker jag särskilt kommande ungarnas farfar har ett roligt påbrå. Lycka till på resa och allt!

AnneAlva
0

#20 På nervägen är nästan det som blir bäst. Vi får höras mer om det. Glad

---------------------------------------------------

Att leva utan katt är inte att leva.

S*Godreign's Cornish Rex