Cornish Rex iFokus

Cornish Rex

Etikettavel-genetik-och-uppfödning
Läst 290 ggr
smirik
0

Parningsavtal

Om allt går bra hos veterinären i dag åker vi till Holland på lördag och lämnar Iris för parning.

Nu undra jag så, skall parningsavtalet vi skrivar vara från Sverak eller går det bra att det är Holländsk?

Tacksam för svar.

rexmamma
0

Huvudsaken är att ni är överens om innehållet.

smirik
0

#1 ju det förstår jag men jag tänker på när vi skall ha stamtavlor på bebiserna måste parningsavtalet då vara det från sverak eller?

rexmamma
0

Parningsavtalet skickas inte in till SVERAK, det är ett rent avtal mellan hankattägaren och honkattägaren.

smirik
0

jaha det var inte det svar jag fick från sverak när jag frågade demvilka papper dem skulle ha från oss när hanen inte hade lämnad kattungar i sverige förut, men dem kanske inte hade like bra koll som ifokusar Skrattande Men då behöver jag inte oroa mig för det. Tack för svar

rexmamma
0

Ok, det kanske är annorlunda med en utländsk hane. Jag skrev bara vad som gäller i normalfallet. Kanske någon annan vet bättre?

MonicaLagerquist
0

Det är registreingspappren som SVERAK vill ha.Det skrivs ju på av hankattsägaren och sen fyller honkattsägaren i och skickar in till SVERAK när kattungarna ska registreras.

Blanketten finns att ladda ner på SVERAKs hemsida och ska skickas in i två exemplar till din klubb när det är dags att regga kattungarna.

Stolt ägare till tre La permer

smirik
0

läste mailen igen - det står kopia av stamtavla inte parningsavtal, vet inte vart jag fick det i från..lite virrig är jag vistGenerad

Eine
0

Kolla själv upp att hannen är *godkänd* så du inte sitter med skägget i brevlådan sedan.Lycka till, så spännande!!(Parningen alltså…Cool

Djäknens Cornish Rex,German Rex och Turkisk Angora

smirik
0

#8 hur menar du godkänd?

Eine
0

ja eg. att han har en stamtavla(!) och inte har avelsförbud, mest så jag tänkte..

Djäknens Cornish Rex,German Rex och Turkisk Angora

smirik
0

#9 aha då är jag med Skrattande, men allt det är det koll på han har stamtavla och inga avelsförbud, har redan lämnad fife registrerad kattungar