Cornish Rex iFokus

Cornish Rex

Etikettgod-morgon-goddag-godkväll-godnatt
Läst 714 ggr
Eine
0

God morgon 3/12

En underbar morgon och snart är det Jul!Kaffet är slut här hemma, hur har det gått till?Tack Norsk Hydro för att ni öppnar om 40 minuter,jag hänger nog på låset denna morgon..¨Sköt om er idag och ta det lugnt.

Djäknens Cornish Rex,German Rex och Turkisk Angora

[Wiveka]
0

God morgon!

På väg till jobbet om en halvtimme efter en helg med hästar i Globen!!
Det blev lite sent i går kväll så jag känner mig allt annat än pigg och utvilad…….dock inget ost och kexande….
Trist att missa Birkas utställning.

Ha en bra dag!!

AbigailGabble
0

Godmorgon! Vi är många som är morgontidiga idag. Glad

Vi har två gapiga och hungriga katter här hemma. Värst är Peter - trots att han faktiskt har fått mat i smyg! Anthon, den lille sötnosen, går att distrahera med lek och gos. Om drygt ett par timmar travar vi bort med honom till veterinären för kastrering. Husse har tagit ledigt från jobbet idag, så när vi får hem honom ska han få all uppmärksamhet han vill. Kyss 

Han en skön dag, allihop!

smirik
0

God morgon

En hungrig Abbe som skulle ha mat och det kunne inte gå snabbt nog, är inte att leka med - men nu är han nöjd.

I morgon gäller det HCM skanning av Iris och är allt som det skall vara då åker vi söder åt i helgen och lämnar pussgurkan hos sin pojkvän. Har vi tur blir det bebisar i februari Skrattande

Ha en trevlig dag alla

rexmamma
0

Godmorgon!

Är allt annat än utvilad efter helgens utställning. Mycket surr kvar i öronen fortfarande. Småmissarna som var med i helgen måste ha fått en vitamininjektion av tillställningen, dom galopperade i timmar när vi hade kommit hem.

Här håller vi tummar och tassar för att Anthons kastrering blir helt komplikationsfri.

Ännu en härlig arbetsvecka framför sig….  Flört

Ha en bra dag!

Fritz
0

God morgon!

Sitter här och väntar på sotaren som ska komma mellan 7-9…
Sedan så ska jag städa idag, alltid lika kul.

Ha en bra dag!

Sewena
0

Här är det regn o rusk igen!! En ledig dag..undra vad man ska göra? Jag får väl pyssla lite eller nåt…

Ha en bra dag..

cherish
0

Gomorron! Vabbar efter en helg fylld av Kattens dag! Vi hade ca 20 katter som visades upp varje dag och det var stundom packat med folk. En väldigt uppskattad aktivitet tyckte alla - utställare, besökare och affärsägare. :)

Från Finland intet nytt - förutom att Phoebe nog har rosa tuttar då … ;) Vågar inte tro det på allvar förrän jag får se det själv till helgen … åh vad jag saknar henne!!! Skriver mer när hon kommit hem och jag vet mer.

Hinner inte in så som jag önskar men ni är i mina tankar!

Kram!

Cherish Gustafsson, S*Shaneequas Cornish rex & Europé
www.shaneequas.com

pallemaxwell
0

Jag har varit och lämnat Palle hos veterinären för kastrering. Det känns jättetråkigt men det är nödvändigt för att få sämja i kattgruppen här hemma. Jag hoppas verkligen att det kommer hjälpa. Sedan väntar jag på att flyttgubbarna skall komma med mina möbler. Ha en bra dag allihop.

Leffe
0

God morgon. Trött. Dåligt väder. Vad mer kan man önska av en måndagmorgon

AnneAlva
0

Godmorgon!

Sitter hemma hos mina föräldrar i Motala och längtar efter kissebarnen som jag får träffa ikväll när jag kommer hem igen. Tåg tillbaka med förvånansvärt lugna katter, Isis och Lethe blir helt pacificerade av reseburen. Glad

Grattis till alla fina resultat på utställningen i helgen!

#7 Nu blir det bebisar! Grattis vännen, verkligen jätteroligt! *kram*

---------------------------------------------------

Att leva utan katt är inte att leva.

S*Godreign's Cornish Rex

[catze]
0

har ledigt från skolan idag. tänker slappa med en bok med Alex som sällskap vid huvud kudden. hmmm men först måste jag städa här hemma… och skriva klart uppsatser och… städa Alex,s bur och…näää det blir nog inget slappande ändå:-p

kissan78
0

ja, så är det en dag idag igen… Det regnar ute, mörkret börjar redan komma och jag mår piss. Hur länge ska man kämpa innan man ger upp?

Hoppas alla ni andra där ute har det någorlunda bra!

S*Kattmillas Sphynx  
www.kattmillas.se

Aje-T
0

kissan78, ge inte upp! Om man skulle må precis likadant varje dag, hur vet jag då när jag verkligen är lycklig? Jag vet att det är svårt när deppet inte går över, men jag skickar lite positiv energi till Dig………Kyss

chikan
0

#12 Kissan78 det finns någon i vid din sida i mörket idag… känner mig helt nerkörd i skorna. Har inte ens orkat julpynta. Inte minstaste lilla julstjärna har jag satt upp. Jag hoppas på ny energi imorgon. Har bestämt mig för att prova lite vitamintillskott för att se om det hjälper.

La_Joz
0

God kväll! Ska sätta mig i soffan med en kopp varm glögg. Mums!

Ett tips till alla er som tycker att det är jobbigt med mörkret som tyvärr är standard under vintern i Sverige: Sätt timer på olika lampor runt om i huset/lägenheten (jag har timer på adventsstjärnor, balkongbelysning, en lampa i sovrummet, lampan på hallmöbeln mm). Ställ in timern så det börjar lysa ca 15-30min innan du vanligtvis går upp och att den slocknar ca 30-60 min efter att du vanligtvis går och lägger dig. Då vi inte är hemma på dagarna, så har jag ställt in dem så de är släckta mellan 9-15. Onödigt att slösa energi om jag ändå inte ser det… 

Annars så är det ju alltid trevligt med ljus, fast inte så praktiskt om man vill att det ska lysa redan när man vaknar…

Ha en skön kväll, allihopa!

aggeelin
0

Kväll igen, dagen har gått fort. Jobb, jobb, jobb. Upp på stan och köpte reflexer, reflektera mera! Och en ny cerise pläd, blir glad av att se på den. Hungriga katter hemma, de har ännu inte riktigt börjat äta helt efter matstrejken… men det tar sig nog. Har badat och kopplat av tillsammans med två katter på badkarskanten (Maxen badade bakben och svans, sist hoppade Charlie i hel och hållen). Nu blir det jobb en timme. Imorgon jobb hemma hela dagen. Håha jaja, måste vara diciplinerad och inte leka med katterna…

Tror jag också ska ta lite varm glögg Skrattande. Ha en härlig kväll och hoppas det gått bra med alla kastreringar idag…

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

Anna77
0

Skickar en kram till kissan78. Snart blir det ljusare igen.

Sov gott mina vänner!

emiya
0

God kväll!

Den här dagen försvann fort! Haft engelskakurs idag, sedan varit ute på lokal och intagit en kvällsmåltid tillsammans med föreningsfolk. Trevligt!

Mätt och trött är det strax dags att krypa till kojs….

Godnatt!

EvaG
0

God natt. Har kvällskift nu. Känner mig rätt så pigg. Sov gott från mig.

Medarbetare på Vilda västern iFokus

Leffe
0
Inlägget är låst för nya kommentarer