skvalande drinkwell
jag köpte en drinkwell idag på birkautställningen men är nog inte riktigt nöjd då den skvalar så. Jag har fyllt på den ordentligt med vatten testat olika lägen på strålens styrka men inget hjälper. Jag kan inte ha den på då jag blir knäpp av ljudet av skvalande vatten.
Är det någon som har några tips annars får jag nog försöka lämna tillbaka den.
Har inga tips men förstår att du reagerar som du gör inför ljudet. Jag har hört "såna är automater" och trott att de låter jobbigt…
Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

japp du har så rätt. Jag är i och för sig lite känslig för droppande, skvalande vatten. Kanse inte så smart att köpa en sådan fontän men helt ärligt så tänkte jag inte ens tanken på att den skulle skvala.

Hm… Jag har varit hemma hos en som har en drinkwell, och jag la mig på golvet för att lyssna på den. Ville höra om det var irriterande eller inte. Måste säga att jag blev förvånad över hur tyst den var! Vet inte om han hade en annan modell än den du har köpt…
Min är då tyst

..min första var inte tyst, men de skvalade inte utan brummade nåt helt sjukt…fel på motorn,,byttes smidigt ut av Bee-Catkillen…Skvalar gör den faktist..ja eller jag tycker att den porlar rogivande….hmmm..ja det är ju olika vilka ljud som är irriterande…

jag fick lämna tillbaka den. Så nu får mina katter nöja sig med vanliga vattenkålar.
Om du ändå vill ha en fontän så kan vi tipsa om FreshFlow från Petmate - den låter ingenting (vattnet rinner ner via en liten "rutschbana" så det blir aldrig nåt ljud av droppar som slår mot vattenytan). Den är ganska billig, men möjligen lite bökig att göra ren, tycker vi.

Tack för tipset. Ska se om det kanske blir en sådan lite längre fram
Vad tråkigt att det inte funkade…
Brukar de väsnas mycket, vattenautomater?