Cornish Rex iFokus

Cornish Rex

Etiketthälsovård-skötsel-omvårdnad
Läst 441 ggr
AbigailGabble
0

Fasta före kastrering - både mat och vatten?

Hej allihop,

Imorgon ska vår "lille" Anthon kastreras (han är redan större än Peter), och från och med ikväll ska han fasta, sa veterinären. Nu minns inte vi om det var både mat och vatten som han ska avstå ifrån, eller om han får dricka? Nån som vet besked?

MonicaLagerquist
0

Ta bort maten men låt vattnet stå framme.

Stolt ägare till tre La permer

[catze]
0

ja vatten går bra men inte tex mjölk

Lullan1
0

Jag kommer ihåg att jag tog bort maten vid 18-tiden på kvällen innan, och vattenskålen när jag lade mig (23-tiden). Det var så jag fick veta av min veterinär att jag skulle göra.

Lycka till med Anthon i morgon!

pallemaxwell
0

Jag ska också kastrera en katt i morgon, Paulina. Jag har blivit tillsagd att de inte ska äta på 12 h innan de ska opereras. Men vattnet har jag inte fått veta ngt om.

Lycka till med Anthon i morgon.

LinusCRX
0

Jag fick beskedet att bort med mat, men tillgång till vatten.

AbigailGabble
0

Tack för alla svar, kära ifokusare! Glad

Vi låter vattnet stå framme, det blir så himla bökigt med Peter annars. Men även han får klara sig utan mat tills imorgon bitti (fast jag undrar om inte husse var inne och matade honom med skinka på toaletten alldeles nyss??)  

Tack även för lyckönskningarna till Anthon, och lycka till med Paulina, pallemaxwell! Ingreppet på en kille är ju inte så stort, men vi hade ju lite otur med Peter, så lite extra nervösa är vi, även om vi inser att vi knappast har sån otur med båda katterna. Rapport kommer självklart imorgon!

pallemaxwell
0

Tack jag börjar bli mer och mer nervös. Jag hoppas att det går bra för våra katter och jag hoppas att kastreringen kommer göra Palle mindre bråkig och att hon blir mindre revirtänkande.