Cornish Rex iFokus

Cornish Rex

Etikett: allmänt-cornish-rexprat
Läst 173 ggr
Melle_bus
0

Hur farligt är det egentligen..............

………..att  städa kattlådan när man är gravid??

Man har ju hört så olika.

MonicaLagerquist
0

Med vanlig vettig handhygien är det oftast inte alls farligt.Dessutom har de flesta sojm har haft katt ett tag redan haft infektionen  och då är det inte alls farligt.

Sen är ju faktiskt dåligt sköljda grönsaker en större riskfaktor att få Toxoplasmos än rengörning av kattlådor.

Är man väldigt orolig kan man på MVC be att få testa sig så får man veta om man är immun eller inte.

Stolt ägare till tre La permer

Lullan1
0

Nej, det är inte alls farligt. Var bara noga med att tvätta händerna efteråt. Fast det gör man ju ändå….

Eine
0

Inte farligt alls. Det är en del rått kött som kan vara infekterat och det kan du lika gärna bli smittad av i köket..Som flera sagt så är god handhygien tillräckligt.Katterna i sig bär ju inte med automatik på infektionen.

Djäknens Cornish Rex,German Rex och Turkisk Angora

Anna77
0

Jag har gått en hygienkunskapsutbildning på två dagar, skulle tro att skära kykling är det enda som känns lite halvläskigt..

HA OLIKA SKÄRBRÄDOR TILL KYCKLING & GRÖNSAKER, finns billiga skärbrädor på Ikea eller ica, byt ofta. Tips till ALLA.

AlexH
0

Jag har genomgått två graviditeter och det är bara att du tvättar händerna efter du tömt. INTE farligt alls.. till och med min barnmorska sa till mig att det är massor med gånger större risk att bli smittad av toxoplasmos , ifall jag planterar blommor eller gräver ogräs i trädgården.. Jorden/leran har flera gånger högre mängd i sig än vad det kan finnas hos katt. så du kan lugnt kela mysa och städa din älsklings låda utan att vara orolig.. Men  sedan när magen börjar bli stor Flört DÅ är det bra att "skylla" på att det inte är så bra för en, så man inte behöver stå på alla fyra och tömma lådan, med magen i vägen..(eller under sig som en stor ballong! ) sista månaden ska du se till att man och katter skämmer bort dig totalt!Kyss

Lycka till!

Alexandra H

Medarbetare på Cornish Rex Ifokus

Min uppfödning:

www.pixiefay.se