Cornish Rex iFokus

Cornish Rex

Etikettpyssel-och-upptåg
Läst 547 ggr
Lullan1
2007-11-24 22:07
0

Hoppsan!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Tjena! Doris här… Måste bara berätta det PIIIINSAMMASTE som hänt mig någonsin!

Ni vet den där stöddiga uppsalabon (Jissa - matte förtydligar), hon satt som vanligt på badkarskanten och smörade för matte när hon låg i badet. Jag och Findus, ja vi får ju snällt sitta på tvättmaskinen och titta på, vi vill ju INTE riskera att blöta ner oss om tassarna.

Vet ni vad som hände? *fnissar förtjust* Hon trillade i så hon blev alldeles genomblöt, den lilla smilfinken! Och som jag och Findus garvade!!! Ojojoj… Det skulle ni ha sett!

Inte nog med det, matte drog för duschdraperiet och skulle tvätta håret och så… det skvätter ju nåt så fruktansvärt!
Då kom den lilla stöddfisen uppsmygande till oss på tvättmaskinen och mitt hjärta smälte, jag var ju bara TVUNGEN att få den lilla skitungen torr och ren igen så jag började att tvätta henne, samtidigt som Findus pussade på henne och talade om för henne att hon ska vara försiktig när hon balanserar på badkarskanten, särskilt när det är vatten däri.

Mitt i vår "fina" stund så tittar matte fram bakom duschdraperiet och får se ALLT!!! Panik…. Jag satt där, tagen på BAR gärning *suck* Jag som verkligen har gjort allt för att matte ska fatta att jag inte alls har något till övers för den där lilla stöddiga typen som hon kom hemdragandes med! Nu är det nog kört… Matte såg ju mina varma känslor (för en sekund) och nu lär nog jag och Findus få dras med den där skitungen.

Ja, jag vände snabbt ryggen till Findus och Jissa och låtsades se nåt väldigt intressant uppe på väggen, jag hoppas verkligen inte att matte tror att jag GILLAR Jissa nu? Vad tror ni? Nä, jag måste sköta det här lite mera diskret, jag vill ju inte att matte ska tro att jag är en mjukis…

Tass / Doris

Dragonrebell
2007-11-24 22:13
0

Jadu  Doris. Jag känner igen mig exakt! Det behövdes bara en liten vink från mig i ett obevakat ögoblick, så blev satungen(Tjorven) kvar här hos oss! Stön. De är inte roliga de där små nykomlingarna….men samtidigt så är de ju lite söta! Ellerhur?   Tass från Dina

Spotless
2007-11-25 00:43
0

Heh, avslöjad! Skyll på att du blivit lite lagom tankspridd på "äldre" dar eller hoppas att "gamla" matte också drabbas av åldersdemens och glömmer bort vad hon såg.  Skrattande

Lullan1
2007-11-25 01:12
0

#1 Njae… får ju hålla med dig om att hon är liiiite söt ändå, men jag ville ju inte att matte skulle fatta att jag egentligen tycker det! Generad

#2 Hihi, det var ju en teori! Matte kanske har glömt allt imorgon? *hoppas*

/Doris

EvaG
2007-11-27 02:15
0

Tänk att bli avslöjad.

Medarbetare på Vilda västern iFokus

Aje-T
2007-11-27 11:52
0

Ja du Doris, jag har det precis likadant. Jag försökte verkligen få min mamma och pappa att fatta att de skulle lämna tillbaka det lilla monstret Mauritz. Fast han är fortfarande kvar och jag kan inte låta bli att gilla honom lite. Men, det tog en evinnerlig tid att uppfostra honom, så ge inte upp med den lilla Jissa. //Karin

RexPect
2007-11-27 12:05
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Doris Doris! Visst kan man piffa upp dom där ynglen med en liten örontvätt eller så ibland, men mitt tips är att man samtidigt har ett mullrande litet morr som gurlgar långt nere i strupen, så att förstår vad man egentligen tycker. Att morra och tvätta fis-katter är en teknik som kräver träning, men du verkar vara en klok katt, Lycka till!

PS:Och ska man gosa ska man åtmistone se besvärad ut, se bild…

Buffy

emiya
2007-11-27 14:41
0

Åh, Doris! Tänk om du kunde bli min kompis! Ja - lite i smyg sådär som du beskriver! Jag kommer inte så bra överens med vare sig brorsan eller Hermi, har aldrig gjort. Tur att jag har matte att gosa med i alla fall….., - hälsar Ella.

Det är Gorm och jag, det har det alltid varit sen vi var små - vad Gorms syster Ella skulle här och göra har vi aldrig fattat - hon får allt hålla sig på sin kant, så det så! Hälsningar från Hermi.

Kram till dig, Doris! Ibland måste man visa lite känslor sådär lagom, hälsar Gorm.

RacerDonnans
2007-11-27 16:52
0

#0 hihihi, så det kan gå. Kul att hon fick sig ett rejält dopp, hade gärna sett det med egna ögon men förstår att det måste vara pinsamt för dig nu.

#1 Visste jag väl att du skulle tycka och skönt att bli av med "snorungen".

#6 Jag lägger mig i hårdträning direkt! Lät som en toppenbra metod. Ser verkligen på bilden hur besvärad du är.

Hos mig är det rätt ok ändå men jag har både barn (Evita) och barnbarn (Stacie) att ta hand om hemma så när barnbarnet Heman dyker upp mellan varven också så blir det lite väl mycket. Jag har då lagt till med den besvärade minen vid gosestunderna man inte riktigt kan låta bli trots allt, men ljudeffekterna har jag kvar att träna in.

Kramisss på er från Candy

www.racerdonnans.se. Medhjälpare på Cornish Rex i fokus.

Lullan1
2007-11-27 19:56
0

Ojojoj så mycket svar och så mycket tips! Tack så jättemycket, jag blir jätteglad för ert stöd! Ni anar inte hur jobbig den där lilla näsvisa typen kan vara… *suckar högt*

Men det är skönt att veta att vi är fler som har samma "problem" med småttingar hemma Glad

Tass / Doris

LinusCRX
2007-11-27 21:41
0

Skrattande *skrattar gott*

Anna77
2007-12-01 13:58
0

*ha ha* hittade denna tråden nu! Men lilla Doris då! Verkar som du kanske gillar henne lite iaf..Glad