Abbe har brändt tassen
Abbe råkade hoppa på spisen som hade varit på kort tid innan. Jag kylde ner tassarna på en gång i badet och endast ena tassen har fått ett par blåsor. Han verkar helt oberörd och veterinären sa att vi skulle hålla koll på det så att inte blev inficerad och annars avvakta. Är det några som har bra tips på hur vi håller det rent, något salva eller liknande?
Är tacksam för alla råd och ide'er
Åh, stackars liten!
Går det inte att använda någon kylande gel eller salva som är mjukgörande? Blåsorna kanske kommer att torka och spricka och då kan han nog få det besvärligt…
Har du kollat på apoteket?

vi har smärtstillnade salva hemma men ingen trakt och tror inte det är bra för honom att få sig i det
Nä… det är sant, det får ju inte vara nåt som är farligt att slicka på…
Men det finns väl Aloe Vera Gel? Den ska vara bra, tror du att du kan få tag i det någonstans?

men det har vi ju hemma - bra tips skall strax använda det Tack!
Vad bra! Hoppas att han blir bättre snart!

Stakars liten, hoppas han snart är bra igen.
Tycker inte du ska smörja på något alls! Det läker av sig själv om det inte är ett stort sår. Fuffens har också bränt sig på spisen, fick en liten blåsa på ena trampdynan som försvann av sig själv. Tror det kan ta längre tid för det att läka om man är där och kletar med salvor.
men alo vera är ett naturligt medel som är väldigt läkande och hälsosam. det gör inget alls att han får i sig den heller då den är bra för mage o tarmar oxå
Stackars liten Abbe.
Min Pip har också bränt tassen på spisen när han var ung och dum
. Blev några små blåsor och han bytte lite skinn. Inga salvor alls - det läkte helt av sig självt.

Jag har använt alo vera ett par gånger under gårdagen och i dag och otroligt nog är blåsorna nästan helt borta och det syns knappt att han brände sig i går
Han är också helt opåverkad jag kan smörja och röra utan han bryr sig och han springer och hoppar och lekar, så det är riktig bra tecke. Tack Lullan för du kom på den mycket bra ide.
Varsågod smirik! Vad glad jag blir av att höra att er lilla Abbe redan mår bättre! Du får ge honom en riktig nospuss från mig!

Lille Abbe-kissen då! Det är en av mina oros-tankar att någon av katterna ska vandra över spisen, vi har en strikt inte-på-diskbänken-policy, men de är ju inte dummare än att de är där när vi inte ser… Skönt att det ändå verkar ha gått så bra med aloe vera-salvan! Pussa på lillgrabben från oss!
---------------------------------------------------
Att leva utan katt är inte att leva.
Skönt att det gick så bra smirik!

Gott att det läkte så fort!
Aloeveran är fantastisk, har själv använt den när jag brände mig på ugnen och slapp blåsa och sveda.

Tur att det är på bättringsvägen, att just detta ska hända är min stora skräck! Var Aloe Veran bra ska jag fixa hem en tub. Var köpt?
Har funderat på att uppfinna något förhöjt skydd att lägga över spisen medan den svalnar. Speciellt när man har spishäll så är det så lätt hänt att katten trampar tvärs över spisen. (tidigare hade vi gasspis och då höll sej katterna på avstånd med automatik. Jag har även (i huvudet) uppfunnit en plexiglasbricka som man lägger över tangentbord (eller laptop) så man ser tangenterna igenom men katten inte kan rejsa tvärs över (hur i h-vete kan de lyckas med att trycka ner alt+CTRL+DLT när de kommer kutande i 180??)
Måste bara komma tillskott, tillika med min engångs-kattlåda a la "engångsgrillsmodell. Är just ingen do-er….
Skönt att Abbes tass är bättre!
#15 Vad fiffigt med plexiglaset över tangentbordet. Att de kommer åt Ctrl+Alt+Del… det behövs ju bara tre tassar till det 

#16 just det…fniss! A

#15 Tack - Alo vera är köpt på coop extra - väldig billig var den också

Vilken tur att allt gick bra och att du hade Aloe Vera hemma att prova. Jag säljer ju sånt och använder det till en massa olika saker. Har alltid med mig lite vart jag än går.
www.racerdonnans.se. Medhjälpare på Cornish Rex i fokus.
Såg denna tråd för sent för att hinna komma med mitt standardråd: Aloe vera gel! Men vilken tur kisse har, att fler vet hur himla bra det är !När jag bränner mig själv på limmet i limpistolen(aajj aj..)hjälper AVgel direkt.
Djäknens Cornish Rex,German Rex och Turkisk Angora
Okej även jag känner mig överbevisad. Får ta och prova aloe vera nästa gång jag bränner mig (får väl hoppas att jag slipper prova kanske… peppar peppar).
Jag har en enorm monsterplanta av aloe vera (äkta) hemma. Just nu har jag ledsnat så kapitalt på monstret (har även hundratals barn, både hemma och på jobbet) så "hon" står i en plastpåse i trapphuset… Någon som vill ha?
Aloa Vera verkar vara dundermedel. Det verkar fungera på allt

Aloeveran är ett universalmedel, framför allt Gellyn. Men helst ska det vara den certifierade som har minst 70% aloe.
Det finns några här på forumet som säljer den.