Cornish Rex iFokus

Cornish Rex

Etikettpyssel-och-upptåg
Läst 1871 ggr
Bidrottningen
2007-11-26 18:19
0

Cornishar och barn!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej!

Måste bara få dela med mig av två goa bilder jag idag knäppte på familjens bebisar; vår 9 månaders cornish och vår 5 månaders dotter. Katten är sååå intresserad av bebisen och numera är det rätt så ömsesidigt när hon också blivit mera vaken inför omgivningen. Morrgan du är förlåten de mesta av dina hyss när du är så här go med bebisen!

Vad har ni andra för erfarenheter av Cornishar och barn?

Den ena bilden kommer i nästa inlägg

Bidrottningen
2007-11-26 18:20
0

Här kommer en till:

Hanna-H
2007-11-26 18:43
0

ÅÅåh, vad snuttigt! Glad

Här hemma har vi också bara positiva erfarenheter av cornishar och barn, i alla åldrar (även om vi inte har egna)!

Bifogad bild är på systersonen Ludde, 7 månader

[Wiveka]
2007-11-26 19:28
0

Härliga bilder!!!

[tikkidews]
2007-11-26 19:31
0

Tycker Cornish är den perfekta barnkatten! Dom är alltid pigga på bus, glada, otroligt snälla, visar sig aldrig tjuriga (ialla fall är mina sådana!)

smirik
2007-11-26 19:37
0

underbara bilder - cornish är verkligen en barnkär katt

Bidrottningen
2007-11-26 19:56
0

Ja vi hade positiva erfarenheter från andra vänner som har barn och Cornish Rex. Det var främsta skälet till att det blev en Cornish när jag fick reda på att jag väntade barn ifjol. Katten fick vara ensam bebis i sex veckor här tills den "riktiga" bebisen kom. De har sedan dess vuxit upp ihop och det har funkat superbra hela tiden. Nu brukar våran flicka klappa honom fint, och sen tar hon ett rejält grepp i halsskinnet, svans, ben eller vad hon får tag i och han finner sig rätt så bra i denna behandling"Skrattande! För han vill ju gärna vara sååå nära henne så ofta han får!

majsan
2007-11-26 20:12
0

kan säga att cornish och barn är en bra kombination,,När Tilda leker i sitt kök är de med och hon lägger ut tallrikar till dem då sitter de och nosar på tallriken och undrar vad de ska få för gott..Lägger hon på en liten sak så tar de den i munnen och kutar iväg och Tilda efter,,sen är de framme och snor saken igen..De sover gärna med barnen och på morgonen så kryper alltid Sippan ner och gosar med Tilda och spinner så ljudligt..

Natali
2007-11-26 20:26
0

Tänkte att jag inte hade så bra bilder på barn o cornish. Men det har jag ju.

Milton brukar ha ett antal kattungar med sej när han leker. När vi har kattungekullar. Dom brukar vara väldigt med på hans lekar. Spinger efter leksaker.

En del sover med honom i bland. Även om det oftast är huskatten våran.

Bilden är på en katt ur min tredje kull. Hon var helt underbar. Hon är i sitt nya hem också väldigt bunden till deras son som är bara något äldre än Milton (Milton fyller snart sex år nu).

En till bild kommer också, på titigare nämda katts matte då. När de var o hälsade på hos mej.

Natali /Natta, Sajtvärd på Sphynx I Fokus.

Natali
2007-11-26 20:27
0

Här är Saga och Zander. Alltså katten på föregående bild bor hos denna kille….

Natali /Natta, Sajtvärd på Sphynx I Fokus.

Bidrottningen
2007-11-26 21:38
0

Åhh vilka fina bilder FylgiasGlad! Min väninna som lät betäcka sin hona i början av året, fick två cornish ungar. Dessa blev verkligen en god vän till deras 3,5-årige dotter. Båda ungarna blev sålda till samma familj, där det fanns två små flickor som liksom skulle få "ta hand om" var sin katt. Min väninna sa att de är ju vana vid att bli nedbäddade i dockvagn redan så därför passade de bra till att hamna i en barnfamiljFlört.

Lullan1
2007-11-26 21:56
0

Vilka härliga bilder!

RacerDonnans
2007-11-26 23:55
0

http://cornishrex.ifokus.se/ShowFile.aspx?BinaryId=a019062a-92f3-4336-b9f0-0625f4b1a3b1&Filename=Filippa,Heman2.jpg

Länkar till en bild som jag tidigare lagt ut här på min femåring och Heman.

www.racerdonnans.se. Medhjälpare på Cornish Rex i fokus.

aggeelin
2007-11-27 00:13
0

Åhhh så fina bilder! Till oss kommer grannens flickor och här är ett kort på Cindra fyra år, det går lite vilt till men det är OK tycker Charlie, även om han smiter här Skrattande

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

Aje-T
2007-11-27 12:51
0

Ehhh, vi har en som fräser, biter och slår barn som kommer för nära och en som rusar iväg och gömmer sig….