OT tatueringar
Eftersom det verkade efterlysas bilder och erfarenheter av tatueringar så tänkte jag som så att det kanske vore idé att skapa en sån tråd. Själv har jag tre tatueringar och vill gärna ha fler, men sambon tycker att han ska få komma ifatt först. 
Jag börjar med att visa mina så får ni fylla på med era, blir ju nyfiken på vad som döljer sig bland oss cornish-folk!
Min "första" (egentligen andra, men den absolut första är övertatuerad) tatuering är en drake på ryggen mellan skulderbladen. Gjorde den -01 eller -02 (minns inte) en månad efter jag gjorde tatueringen på bilden i nästa inlägg. Den är gjord på studion Rough Stuff i Uppsala.
---------------------------------------------------
Att leva utan katt är inte att leva.
#0 Snygg drake! Visst är det konstigt att ens partner ska få lika mkt om inte mer?! Min man har två redan så jag tycker nästa borde bli min tur igen men eftersom han har så fula så tycker han att han borde få göra en fin innan jag får göra fler! ;)
S*Kattmillas Sphynx
www.kattmillas.se

Min andra tatuering sitter på axeln och är en gammal "hednisk" symbol för treenighet. Symbolen "lånades" av kristendomen någon gång under 1100-talet och har ursprungligen att göra med den då vanligt förekommande företeelsen att bunta ihop tre skepnader av samma guddom i en. Praktiskt, eller hur? 
Jag fick den gjord en månad innan draken och även den på studion Rough Stuff i Uppsala.

Min tredje tatuering gjorde jag -05 på samma studio (Rough Stuff i Uppsala) som de övriga två. Det är ett tribalmönster med en grön klängranka som slingrar sig över vänstra överarmen.
Jag ska villigt erkänna att jag tycker att alla mina tatueringar har gjort ont, bara mer eller mindre. Axeln var det som kändes minst, kanske för att den också är den ytmässigt minsta tatueringen och dessutom den minst detaljerade. Följdaktligen tog den också kortast tid att göra och det kan ju påverka minnesbilden något.
Överarmen var ingen fara, ryggen gjorde ondast. Sedan beror det på hur länge man sitter också, senast tog det 6 timmar och då var jag rätt mör efteråt…
#3 Åhh den var riktigt läcker!!
S*Kattmillas Sphynx
www.kattmillas.se

#1,4 Tack! 
Kan inte vara sämre än min sambo så jag postar jag med =)
Den är gjord -04/05, också på Rough Stuff i Uppsala tog ca 3 timmar, planer finns på ett tribal-lejon på andra skuldran i samma stil.
En sak jag lärde mig är att aldrig fråga hur långt det är kvar för tatueraren sade då ca 20min… Det var lugnt fram till dess sen när det gick 20min så började man hoppas på att den snart var klar, när det gått 30min började jag bli otålig, vid 40min kollade jag varje sekund på klockan, vid 60min över tiden kändes det som flera timmar hade passerat när han äntligen var klar. Nästa gång skall jag bara vara tyst och "njuta" =)
#6 Den var snygg den med!
Åhhh nu vill jag göra en till!! Pengar borde växa på träd!
S*Kattmillas Sphynx
www.kattmillas.se

Oh, vad skoj här vill jag se många tatueringar. Snyggt Anne.S