Cornish Rex iFokus

Cornish Rex

Etikettallmänt-cornish-rexprat
Läst 1686 ggr
Loveli
2007-11-26 13:28
0

En Hemlis släpps:)

Jag har i många år funderat på vad jag ska ha för tatuering och ÄNTLIGEN har jag hittat den och jag har gått till en tattueringsstudio och bett dom rita en realistisk bild:)

Och jag har surfat runt på olika sidor och hittat några rexar som jag ska slå i hop för att få den perfekta bilden:)

Jag kan ju berätta att det kommer att vara ca 4 rexar som är inblandade:)

En för färgen:) en för pälsen:) en för själva sitt positionen på ett kort:) och en sista för typen som jag vill ha:)

Och jag är SÅ nöjd och ångrar inte en sekund och väntar nu med spänning på när jag får komma och tatuera in katten:)

Får lägga upp en länk sedan så ni får se:) Jag känner mig redan stolt att jag har kommit så här långt eftersom jag väntat i så många år och velat fram och tillbaka. Weeee kanske en julklapp:)

Snälla alla katt människor här ute om ni har någon katt tatuering så skick in en bild så jag får se:)

kissan78
2007-11-26 13:35
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag har en tatuering av min älskade Zorro, fick i present att få göra en valfri tatuering o då blev det självklart Zorro som fick va modell. Tog också med mig ett antal bilder och lät tatueraren rita upp en bild. Ville ha den tribalformad fast ändå med motiv av Zorro, blev verkligen nöjd!!

S*Kattmillas Sphynx  
www.kattmillas.se

Loveli
2007-11-26 13:41
0

OJ…. en härlig bild:) kanon snygg:) vilken tatueringsstudio var du hos?

kissan78
2007-11-26 13:45
0

Tack! Var till MrZid i Örnsköldsvik, verkligen trevliga o proffsiga!!

S*Kattmillas Sphynx  
www.kattmillas.se

RexPect
2007-11-26 13:54
0

#1, den är så supersnygg!

Jag ska ge mej en tatuering i julklapp och bestämt mej för den här bilden, llite omarbetad för att den ska likna Buffy ännu mer.

Men vad gäller för copyright när man gör en tatuering? Har mailat konstnären men inte fått svar.

Loveli
2007-11-26 14:02
0

Ja alla bilder på nätet är skyddade och man får inte ta någon bild utan att fråga innehavaren enligt lag. (jag har frågat) :)

RexPect
2007-11-26 14:10
0

Jag mailade henne en gång till presis nu. Så klar tjag kan göra tatueringen ändå, men det blir lite dålig Kharma.

RacerDonnans
2007-11-26 14:37
0

#0 Spännande, hoppas den blir som du önskar. Lycka till och väntar med spänning på resultatet.
#1 Men vännen då, hur har jag missat denna snygging?
#4 Hoppas du får positivt svar, fast om den är tillräckligt förändrad så behöver du ju inte tala om vad du utgick från för bild Flört. Då kanske ingen känner igen den.
Kul tråd. Ni kanske skall göra en ny med rubriken katt tatueringar så alla intresserade hittar den lätt?

www.racerdonnans.se. Medhjälpare på Cornish Rex i fokus.

kissan78
2007-11-26 15:43
0

#4 Visst är den! ;) Din kommer nog bli bra o som RacerDonnans skrev så kan du ju förändra den tillräckligt mkt till din egna så gör det nog inget.

#7 Ja hur har du missat den?! ;) Jag som tycker jag visat upp den för alla, är ju så stolt över att ha förevigat min 'bebis' på armen!

S*Kattmillas Sphynx  
www.kattmillas.se

Eine
2007-11-26 17:33
0

Snygga grejor ni har på G tjejer! Jag vill också tatuera mig!

Djäknens Cornish Rex,German Rex och Turkisk Angora

kissan78
2007-11-26 17:43
0

#9 Gör det!! Trodde ju att det skulle göra så ont men kändes som han satt med en vanlig bläckpenna o ritade. Du får önska dig en tatuering i present av 'tomten' om du känner någon snäll sådan! ;)

S*Kattmillas Sphynx  
www.kattmillas.se

majsan
2007-11-26 20:26
0

Jag skulle vilja ha min kastrat sippans huvud men är så rädd att det ska göra ont..Generad

kissan78
2007-11-26 20:28
0

#11 Det gör absolut inte ont!! Jag är rätt känslig men jag har fått mersmak! Ska absolut göra fler. Enda man ska tänka på är att göra en något större än man eg tycker, dem flesta som gör en liten brukar ångra sig, min är rätt stor o så här i efterhand hade den nog kunnat va liiite större ändå! ;)

S*Kattmillas Sphynx  
www.kattmillas.se

majsan
2007-11-26 20:39
0

Men vart ska man ha en tatuering.. Skulle vilja ha den lite över ena bröstet så den är synlig när man har linne eller lite urringat..Har hört att sätter man där det är benigt och hårdare så gör det väldigt ont medans min son häromdagen tatuerade en tribalskorpion över hela överarmen och det var inte så farligt sa han men där är ju ändå ganska mjukt..

kissan78
2007-11-26 20:44
0

#13 Det har inte så mkt att göra med om det är 'mjukt' el 'hårt' utan hur mkt nerver det finns där man gör dem, vissa ställen är mer känsliga än andra. Sätt den där du vill ha den! ;) Zorro-motivet har jag på överarmen o kändes ju inte alls, funderarf på att göra en vid ankeln ner över foten och det är ett känsligare ställe. Testa o gör små nyp på olika ställen så ser du vart du är mest öm.

S*Kattmillas Sphynx  
www.kattmillas.se

majsan
2007-11-26 21:03
0

detta på sippan i sina glansdagar..Idag är hon ju kastrat och lite mer korpulentSkrattandeHon är ju min Nappis mamma och min andra crx,,så hon betyder väldigt mycket för mig..

Spotless
2007-11-26 21:16
0

Har vi inte fler forumare som vill visa sina tatueringar? Jag vill också, men har problem att välja motiv. Vet att jag vill ha den i nacken.

Lullan1
2007-11-26 21:55
0

Vilken bra idé! Jag skulle nog också vilja tatuera mig, men jag är ju en sån feeeegis! Är ju helt livrädd att det ska göra ont (trots att ni säger att det inte gör det) Glad

Min fasa är ju att sitta där med en halv tatuering och svimma av smärta så man är tvungen att gå därifrån… *ler*

[LillJonna]
2007-11-26 21:57
0

Kul!!! Jag ska tatuera mig snart, och jag har funderat på saker jag gillar, jag älskar fantasy, drakar typ.. kanske en ängel. Men Varför inte ha en underbar cornish! kul, super kul ide

acas
2007-11-26 22:10
0

Jag har en liten gullig Sallytass ,på min axel och det ska bli fler kattmotiv.

Det ser ungefär så här…

Ta ut all lycka i förskott, det värsta som kan hända är ju att du varit lycklig i onödanOskyldig

www.rexicat.com