Cornish Rex iFokus

Cornish Rex

Etiketttävlingar
Läst 1505 ggr
Leffe
0

Bilder till december månads Cornish

Tema: "Julstämning" 

Nu behöver vi bilder till Månadens Cornish - december 2007 tema "Julstämning"
Skicka in bilderna i den här tråden senast 25 november. Bilden ska vara i bilaga. Alltså "frimärket" till höger i inlägget. Bilder direkt i inlägget tas bort.

Skriv i tråden kattens "tilltalsnamn", riktiga namn, färg kön och ålder samt en liten kommentar om varför just den katten ska bli månadens Cornish

Obs! Endast en bild per katt!

Ägaren till vinnarbilden får en större Avatar om denne inte redan har en sådan 

Juryn består av
Lena - Sajtvärd på Hittekatter iFokus
Pia - Sajtvärd på Katter iFokus
WesthKiowas - Sajtvärd på Norsk Skogkatt iFokus
Celia - Sajtvärd på Siames iFokus
IdaJ - Sajtvärd på Perser iFokus
K.Nowak - Sajtvärd på Djurfoto iFokus
LeffeD - Sajtvärd på Cornish Rex iFokus

pallemaxwell
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag bidrar med en bild på min hona Grabbarnas Paulina (Palle) n09 och min hane Bimsies Maxwell Silverdröm (Mäski) ns2133, när vi var hemma hos mina föräldrar förra julen. Palle hade krypit under den röda filten och Mäski myste bredvid så då satte jag dit tomteluvan så blev det en riktig julbild.

LinusCRX
0

Jag bidrar med en bild, som blev förra årets julkort. Linus (PR S*Wairam's Alladin, a 09 24, kastrathane, idag nästan 1 år 6 månader) tyckte detta med jul var jättekul, så han skrattade så att han kiknade…speciellt åt tomtens skojiga mössa…. Skrattande

malin-n
0

Hej!

Fantomen vill naturligtvis vara med:) "Racer Donnans Fantomen", a 09, kastrathane som är 3,5 år nu. Han har kommit fram till att man ska vara snäll på jul, och göra precis som matte säger, dvs sitta alldeles stilla bredvid dockängeln… eller inte;)

Malin

EvaG
0

Vilka julstämningsbilder!

Medarbetare på Vilda västern iFokus

Buffy-co
0

#2 Haha..och jag som trodde han sjöng "stiiiiilla natt….heeeeliga natt.."Oskyldig!!

Denna kommentar har tagits bort.
majsan
0

2#Min första tanke med,,Han jamar i med hej tomtegubbar Skrattande

lockar
0

Cajsa måste vara med. Vill så gärna hjälpa till och pynta till jul, även om jag tycker att det ser lite farligt ut

S*Cruzmyntas Cajsa, tillalsnamn Cajsa, chokladsköldpadda med vitt, hon är 2,5 år nu.

Buffy-co
0

haha…då gäller det alltså-vilken låt var det?
LinusCRX??Har vi inte rätt alltså..han skrattade "bara"..??..Fundersam

LinusCRX
0

Ja ni… det kan man undra…. vi kanske ska ha en gissningstävling ;-) Men jag måste säga att ibland blir man förvånad över resultaten från kameran. De man  tänker "attans där blundade han" åsså blir det rätt skojiga istället…

PiaW
0

Didi sitter och solar brevid adventsljusen

LillOyhas Didi Dior hona a 03 33  
1 år och 9 månader gammal :) Stora tösen nu

RacerDonnans
0

#3 Han beter sig ju som en riktig ängelFlört.

www.racerdonnans.se. Medhjälpare på Cornish Rex i fokus.

Dragonrebell
0

Tjorven håller sig alltid i närheten av paketen. Rädd för att ngn. ska sno alla hans paket!

IC*Racer Donnans Great Armstrong

CRX n, Fertil hane, Född 13/11 2004.

Tjorven bör bli månadens katt eftersom han alltid är noga med klappvakten, ( måste ju hjälpa tomten) samt att han alltid ska hjälpa till med att slå in paketen!

aggeelin
0

#11 Riktigt stämningsfullt och fint. Du har julkortet klart Flört

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

pallemaxwell
0

Vilka roliga bilder alla har lagt in. Linus bild är oslagbar *fniss*

kissan78
0

Har ett favvokort på S*Kvasikattens Enya, c24.
Ser ut som hon tänker, om jag stirrar tillräckligt länge kanske han försvinner från MIN fönsterbräda!
Enya är 3,5år ung o husets härskarinna!

Hon 'försonades' senare med Tomten o delade fint sin fönsterbräda med honom.

S*Kattmillas Sphynx  
www.kattmillas.se

LinusCRX
0

#17 Tihi…. den var jättebra!

Aje-T
0

Hi hi, Linus är ju klockrent, vilket asgarv!

aggeelin
0

# Jättebra kort, och försoning m  tomten…

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

MartinaH
0

Jag bidrar med förra årets julkorts arrangemang. Det är PR S*Fylgias Särimner "Mysak" som poserar fint i fluga. Han är brunspotted med vitt och blir i november 2 år.

LinusCRX
0

#21 Åh vilken söt julkavaljer ni har!

RexPect
0

"Arga leken börjar nu"….

AbigailGabble
0

Juletid 2006. Hemma hos oss var stämningen lite dämpad. En inställd nyårsfest hade gjort oss ledsna. Och dessutom kändes dagarna så långa tills en lite sen tomte skulle komma med vår bästa julkapp: Peter. Inte förrän efter nyår skulle han flytta hem till oss.

Men då! En julhälsning dyker upp från Weminas, och glädjen stod återigen högt i tak. För vad kan vara festligare än en älskad och efterlängtad katt, lite bubbel och en hel hög med tomtar? Skrattande 

S*Weminas Peter Brown, en (jul)röd kastratpojke i all sin prakt.

Dragonrebell
0

#29 Åhh…vilken härlig bild! Mysigast hittills tycker jag! Även om de andra är väldigt fina med!

Leffe
0
Lullan1
0

Här kommer en bild på Doris från förra julen, hon var uppklädd och tjusig som en liten prinsessa!

kissan78
0

#29 En helt underbar bild!!!

S*Kattmillas Sphynx  
www.kattmillas.se

Leffe
0

Nu är det bara morgondagen kvar

Leffe
0
lockar
0

Jag lägger även in en bild på min kastrathona. Hon är den gosigaste katten som finns. Hon är den enda av mina katter som någotlunda still när man tar kort.

Cindy. IDP*Cat Lord´s Sindyrin lilasköldpadda, Nu är hon drygt 4 och ett halvt år

Buffy-co
0

1 timme kvar och matte blev helt galen..plötsligt..Whats up??

Liiite sent påtänkt kanske med ett bidrag..men matte fick ett ryck..

Inte är det snyggt och estetiskt precis.. så som jag vill ha det!!
Men jag gör så gott jag kan iallafall-sträcker på mig!

Det matte hittade så här närmast till hands var :
en ful ljusslinga, 2 idiotiska halmgrisar..dessutom en helgalen snögubbe som är Smillas julklapp sen förra året och den har jag hört sen jag kom hit för- fanskapet spelar en julvisa om man trycker på magen..denna har varit Smilllas gullegris hela året..och hon bär på den dagligen..
Klart den skulle med också bland detta tjafs..
Jag fick dessutom ett äckligt glitterhalsband på mig som kliade..men det var bara en kort stund..

Ja..så skulle hon försöka lägga grejerna på nåt sätt medan vi skulle sitta och se "heliga","fromma" och julstämningsfulla ut-i novemberslasket..och kolsvart ute(Därav blixten..)
Buffy drog direkt kan jag säga..HAHAHAHA..säger jag..

Bara för att visa liiite av hur de blev fotona.. så kommer här ett - det som matte tyckte blev bäst-för att JAG är så snygg förstås..

Detta är alltså S*JazzAnnas Rory (Mischa) brunspotted(6 månader)

Har absolut ingen motivering-mer än att hon är vackraste katten som finns så klart..tålmodig också som fann sig i detta-bara en sån sak!
Men tyckte det var lite få bidrag så - här kommer något att skratta åt om inte annat……

Buffy-co
0

#38 Såå jättesöt hon är Cindy och stämningsfull bild-hon ser väldigt insiktsfull och klok utKyss
Det ser även ut som att hon tar uppgiften på stort allvar!Glad

Härliga lockar hon har och färg!!

#2 #17 och #29 är ju också såå helt under bara..svåt att välja-men denna gång får juryn inte så många foton att välja på iallafall!

Leffe
0

Nu är tråden låst och juryn får börja jobba i bildtråden

Inlägget är låst för nya kommentarer