Bilder till december månads Cornish
Tema: "Julstämning"
Nu behöver vi bilder till Månadens Cornish - december 2007 tema "Julstämning"
Skicka in bilderna i den här tråden senast 25 november. Bilden ska vara i bilaga. Alltså "frimärket" till höger i inlägget. Bilder direkt i inlägget tas bort.
Skriv i tråden kattens "tilltalsnamn", riktiga namn, färg kön och ålder samt en liten kommentar om varför just den katten ska bli månadens Cornish
Obs! Endast en bild per katt!
Ägaren till vinnarbilden får en större Avatar om denne inte redan har en sådan
Juryn består av
Lena - Sajtvärd på Hittekatter iFokus
Pia - Sajtvärd på Katter iFokus
WesthKiowas - Sajtvärd på Norsk Skogkatt iFokus
Celia - Sajtvärd på Siames iFokus
IdaJ - Sajtvärd på Perser iFokus
K.Nowak - Sajtvärd på Djurfoto iFokus
LeffeD - Sajtvärd på Cornish Rex iFokus

Vilka julstämningsbilder!

#2 Haha..och jag som trodde han sjöng "stiiiiilla natt….heeeeliga natt.."
!!

2#Min första tanke med,,Han jamar i med hej tomtegubbar 

haha…då gäller det alltså-vilken låt var det?
LinusCRX??Har vi inte rätt alltså..han skrattade "bara"..??..
Ja ni… det kan man undra…. vi kanske ska ha en gissningstävling ;-) Men jag måste säga att ibland blir man förvånad över resultaten från kameran. De man tänker "attans där blundade han" åsså blir det rätt skojiga istället…

#3 Han beter sig ju som en riktig ängel
.
www.racerdonnans.se. Medhjälpare på Cornish Rex i fokus.
Tjorven håller sig alltid i närheten av paketen. Rädd för att ngn. ska sno alla hans paket!
IC*Racer Donnans Great Armstrong
CRX n, Fertil hane, Född 13/11 2004.
Tjorven bör bli månadens katt eftersom han alltid är noga med klappvakten, ( måste ju hjälpa tomten) samt att han alltid ska hjälpa till med att slå in paketen!
#11 Riktigt stämningsfullt och fint. Du har julkortet klart 
Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

Vilka roliga bilder alla har lagt in. Linus bild är oslagbar *fniss*
Har ett favvokort på S*Kvasikattens Enya, c24.
Ser ut som hon tänker, om jag stirrar tillräckligt länge kanske han försvinner från MIN fönsterbräda!
Enya är 3,5år ung o husets härskarinna!
Hon 'försonades' senare med Tomten o delade fint sin fönsterbräda med honom.
S*Kattmillas Sphynx
www.kattmillas.se
#17 Tihi…. den var jättebra!

Hi hi, Linus är ju klockrent, vilket asgarv!
# Jättebra kort, och försoning m tomten…
Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

#21 Åh vilken söt julkavaljer ni har!

"Arga leken börjar nu"….
Juletid 2006. Hemma hos oss var stämningen lite dämpad. En inställd nyårsfest hade gjort oss ledsna. Och dessutom kändes dagarna så långa tills en lite sen tomte skulle komma med vår bästa julkapp: Peter. Inte förrän efter nyår skulle han flytta hem till oss.
Men då! En julhälsning dyker upp från Weminas, och glädjen stod återigen högt i tak. För vad kan vara festligare än en älskad och efterlängtad katt, lite bubbel och en hel hög med tomtar?
S*Weminas Peter Brown, en (jul)röd kastratpojke i all sin prakt.
#29 Åhh…vilken härlig bild! Mysigast hittills tycker jag! Även om de andra är väldigt fina med!
Två dagar kvar
#29 En helt underbar bild!!!
S*Kattmillas Sphynx
www.kattmillas.se
Nu är det bara morgondagen kvar

1 timme kvar och matte blev helt galen..plötsligt..Whats up??
Liiite sent påtänkt kanske med ett bidrag..men matte fick ett ryck..
Inte är det snyggt och estetiskt precis.. så som jag vill ha det!!
Men jag gör så gott jag kan iallafall-sträcker på mig!
Det matte hittade så här närmast till hands var :
en ful ljusslinga, 2 idiotiska halmgrisar..dessutom en helgalen snögubbe som är Smillas julklapp sen förra året och den har jag hört sen jag kom hit för- fanskapet spelar en julvisa om man trycker på magen..denna har varit Smilllas gullegris hela året..och hon bär på den dagligen..
Klart den skulle med också bland detta tjafs..
Jag fick dessutom ett äckligt glitterhalsband på mig som kliade..men det var bara en kort stund..
Ja..så skulle hon försöka lägga grejerna på nåt sätt medan vi skulle sitta och se "heliga","fromma" och julstämningsfulla ut-i novemberslasket..och kolsvart ute(Därav blixten..)
Buffy drog direkt kan jag säga..HAHAHAHA..säger jag..
Bara för att visa liiite av hur de blev fotona.. så kommer här ett - det som matte tyckte blev bäst-för att JAG är så snygg förstås..
Detta är alltså S*JazzAnnas Rory (Mischa) brunspotted(6 månader)
Har absolut ingen motivering-mer än att hon är vackraste katten som finns så klart..tålmodig också som fann sig i detta-bara en sån sak!
Men tyckte det var lite få bidrag så - här kommer något att skratta åt om inte annat……

#38 Såå jättesöt hon är Cindy och stämningsfull bild-hon ser väldigt insiktsfull och klok ut
Det ser även ut som att hon tar uppgiften på stort allvar!
Härliga lockar hon har och färg!!
#2 #17 och #29 är ju också såå helt under bara..svåt att välja-men denna gång får juryn inte så många foton att välja på iallafall!
Nu är tråden låst och juryn får börja jobba i bildtråden