Cornish Rex iFokus

Cornish Rex

Etikettgod-morgon-goddag-godkväll-godnatt
Läst 208 ggr
Lullan1
0

God Morgon 25 November!

Här är det redan full fart, jag tvättar just nu min 2:a maskin med tvätt och grannarna tror väl att jag är galen! Men vad ska man göra när tiden inte räcker till?

Jag jobbar sent om kvällarna och orkar inte med att tvätta och städa när jag kommer hem och på helgerna är det alltid en massa MÅSTEN som ska göras… Idag ska vi tex på 2 födelsedagskalas (som vi inte hunnit i veckan) samt hämta min pappa och hans familj vid flyget. De vill ju säkert sitta ner en stund med oss och berätta om sin resa *panik*

Ska livet alltid gå i turbofart?

Hoppas att ni får en härlig söndag!

Denna kommentar har tagits bort.
aggeelin
0

jo, livet går ofta i turbofart. Har konstaterat att det är första advent nästa helg och det känns som nyss. Har kommit överens om att det blir en plastgran till julen. Inte för att vi tycker om det men vi tror att katterna kommer att barra ner hela huset om det är en riktig gran…

Här har vi vitt på marken och takdropp, dripp, dripp, hörde en fågel kvittra ute…

Har tvättat och donat men om en dryg timme åker jag på söndags yoga, skönt!

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

LinusCRX
0

Dagens Grey Cat Race är just avslutat…tror jag…. vinnare blev högoddsar'n Linus…mindre förvånande Skrattande

Idag känns som dagen efter - vi hade gäster i fredags kväll och borta hela dagen igår på svärfars 70 års kalas. Idag fick ägnafmåt att rensa upp efter vårt eget kalas, men nu är vi alla bara trötta och slöa….. utom Linus.

#0 Hoppas du hittar någon liten stund att "bara vara" idag och få återhämta dig lite.

Ha en skön söndag!

AnneAlva
0

God eftermiddag!

Sitter och tar igen lite datatid, har haft besök sedan i tisdags. Katterna ligger utslagna och sover i alla hörn av lägenheten, de tycker nog att det är skönt att livet har återgått till det normala. Fnular på om jag ska tassa ut i köket och sno åt mig lite ostbågar… är galet sugen! Tror det får bli så, ha en trevlig och avkopplande kväll alla!

#0 Kom ihåg att ta det lugnt också, du kommer att bränna ut dig om du fortsätter i turbo alltför länge… *kram*

---------------------------------------------------

Att leva utan katt är inte att leva.

S*Godreign's Cornish Rex

Leffe
0

Har varit på möte hela dagen. Är nu hemma och ska äta något och sedan ta det lugnt. Tycker jag några andra kanske ska försöka med också

Sköt om er

Lullan1
0

#3 och #4 Tack! Jag vet att jag är alldeles för stressad, men samtidigt gillar jag när det händer saker, jag blir lätt rastlös och det är det värsta jag vet. Men jag håller med er, lite lugnare måste jag nog försöka att ta det, ingen mår bra i längden av att stressa som en tok!

emiya
0

#0 Känner igen mig! Men man måste försöka hitta lugna stunder, fast jag vet att det är svårt. 

Igår var vi på loppis, köpte på mig en söt kaffeservis som jag absolut inte behöver och inte har plats för, suck….! Vad mycket skräp det finns här i världen….

Idag har varit en blompysslardag. De sista pelargonerna står nu i vinterförvaring.

Godnatt!

Inlägget är låst för nya kommentarer