HJÄLP:::hur gör man nu dååå..f--n
Jag hade en gång en vit kull med kattungar.. Hanen i kullen flyttade till fodervärdar och allt var frid och fröjd.. Killen blev dock inte den typen av katt jag ville använda i avel rent utseendemässigt så fodervärdarna övertog honom och kastrerade honom.. Senare så träffar kvinnan en man som visar sig vara allergisk och säljer kissen till en kvinna som idag mailat mig och säger att han hoppar på allt och springer runt.. MEN när hon säger till honom så hugger han i händer ,ben,rygg osv..Och hon kan inte hålla honom när han inte vill.. Hon skrev också att han bet barnen i familjen när de hälsade på honom..Och det är inga småbarn..De ägde katten och sålde honom för 1500 och tycker då att de som försäljare ska ta honom åter.. I mina öron så låter det inte som att katten idag mår bra..Den nya ägaren alltså part tre tänker sälja honom vidare om han inte slutar och OM han nu är aggresiv så anser jag att han inte ska slussas hit och dit utan hellre somna in.. Det är ingen ide att säga att han ska hit för det är totalt omöjligt..Kan inte ta in en vuxen katt hit som dessutom kan vara aggresiv.. SÅ frågan är hur man nu löser detta??
Jag har försökt nå hans förra ägare utan resultat samt den nya ..Har inte hennes tel och när jag mailar så får jag ett medelande att det inte gick att skicka dit..

Oj… vilken soppa! Jag har inga råd att ge dig, bara mitt stöd. Kommer jag på något ringer jag på stört. Kram!
---------------------------------------------------
Att leva utan katt är inte att leva.
Men fan vad jobbigt! Ursäkta språket. Jag vet inte alls hur du ska göra, vill mest uttrycka mina sympatier. Jag tycker det verkar som att kissen blivit illa behandlad. "hoppar på allt och springer runt" låter verkligen som en äkta cornish… men att han bits låter ju inte bra. Jag tycker att det vore bra om du som van cornishägare kunde åka och hälsa på honom och kolla läget. Kanske är det så att de nya ägarna inte hade förväntat sig en så busig katt som cornishar ofta är. Tycker det är fel att ge honom dödsdomen OM det är så att det bara handlar om att det är folk som haft felaktiga förväntningar på honom. Men är de så att han faktiskt är aggressiv mot människor skulle jag nog som du fundera på om inte det bästa vore för honom att få somna in.
Inte mycket hjälp kanske. Jag hoppas att det löser sig till det bästa för kissen.

Har varit i kontakt med de som sålde honom och hon kommer att försöka lösa detta..Hos dem så bet han inte säger hon..Han var väldigt rastlös så han har fått många promenader ute i sele..Min tanke är att han ska kanske hamna hos någon som har en till katt.. Den nya ägaren borde veta hur crx är då hennes dotter har två st..När jag fått tag på den nya ägaren så ska jag be henne om lov att hitta hem själv åt honom..medans han får vara hos henne eller om de förra ägarna kan ha honom hos sig..

Om jag vore du så skulle jag absolut försöka se till att det är jag själv som får placera om katten. Det bästa vore väl kanske om han kunde slippa från hemmet han bor i nu under tiden som det tar att hitta ett nytt hem? Ev. som du redan är inne på att han kan komma tillbaka till förra/första hemmet under tiden. Precis som Chikan så känner jag att det låter hårt att prata om avlivning redan nu. Åk och träffa honom om du kan! Han är säkert inte "galen" och agressiv, något har gått fel och familjen som har honom nu är ju helt klart inte rätt familj för honom.
Lycka till!

Hur gammal är han??Kan ej se det…
Tycker verkligen det låter som att han är stressad - inte aggresiv..bästa vore nog en kattkompis men det kan ju bli svårt med en ny katt-så en kattunge måste ju vara bäst såklart när han är kastrat..Och så behöver han ju ett hem där man har tid med honom-inte ett stressigt rörigt hem som han verkar ha nu..när han dessutom är omplacerad en gång..
Stackars gubben.
Hoppas det löser sig..

Stressigt och rörigt är det minsta det är då han är ensam hela dagarna..Hon är dessutom ensam.. Har talat med nya ägaren och hon ska försöka lite till då jag förklarat att omplacera en vuxen katt kan vara väldigt svårt, de behöver tid..Skulle det ej fungera så ska jag söka nytt hem åt honom..Men hon som har honom nu lät väldigt trevlig och kärvänlig så förhoppningsvis så ska det lösa sig.. Vi avvaktar ett tag till..
Understimulerad kan jag nog hålla med om då han är van vid barn och lite mer liv och rörelse..
Hur har det gått majsan?