Svansolycka
Lilla Lucy som bor hos mitt trevliga ex ("Lussekatt"), har haft en liten olycka. I onsdags hoppade hon ner från en bokhylla och drog med sej ett bokstöd i sten. Stenen föll så olyckligt på högkant att den klippte henns svans helt av. (Inte bara bröt av utan den lossnade helt)
Tack och lov var hon inte ensam hemma utan lindades snabbt in i en handduk och iväg till Albano i Djursholm. Där fick hon stanna över natten efter operation. Nu är hon som vanligt igen, glad och kelen, och veterinären sa att det inte skulle påverka balansen (Hon har en decimeter svans kvar)
Tror att alla runt omkring har med ont än hon, har inte sett hennes lilla "antenn" ännu, men trota allt kunde det ha slutat ännu värre om stenen hamnat på kropp eller huvud…

Men gud så hemskt men det var som sagt tur att det träffade svansen och en ngn annan del av kroppen.
Hoppas att lilla gumman mår bra!
Oj, så hemskt.. Tänk vad som kan hända när olyckan är framme och så skönt att det inte blev värre.
Hon kommer säkert att leva ett fullgott liv med sin lite kortare svans.
Nämen! Ajajaj… stackars liten!
Vilken tur ändå att det "bara" var svansen, det kunde ha gått illa!

Fy så otäckt.Hoppas att hon kryar på sig snart.
Stolt ägare till tre La permer
Oj det kunde gått väldigt illa! Tur i oturen.
Djäknens Cornish Rex,German Rex och Turkisk Angora
Usch vad hemskt men säger som andra att det var ju tur att det 'bara' var svansen och inte någon annan del!
Pussa kissan extra mkt nästa gång du träffar henne!!
S*Kattmillas Sphynx
www.kattmillas.se
En liten påminnelse till oss alla om hur påhittiga rexarna är och hur viktigt det är att man inte har "farliga" potentiella leksaker drällandes hemma. Jag vet själv eftersom jag har en av världens mest klumpiga och dessutom mest uppfinningsrika kissen hemma…
Vilken tur i oturen att det har gått så bra ändå! Tänk att få svansen kapad. Det kan inte vara roligt.

Aj aj, stackars liten. Håller med chikan, man får verkligen städa bort allt löst med en liten rexgalning i huset….

Usch…låter hemskt..och även om det var tur att allt gick bra så är det lite ledsamt att den fina långa svansen blev kapad..
De visar ju mycket med svansen också..
Men självklart - huvudsaken är ju att hon inte kommer må dåligt av det!!!!

Jag tror att det var extra tur-i-oturen att det blev en dm svans kvar, både för "kommunikation" och balans. Tack för omtanke som ska vidarebefordras så klart, hennes husse är inte så aktiv här, men nu får han ta en titt tycker jag. Denna dam föddes med rumpa först och utan fosterhinna. Hennes mamma slog i magen dagen innan förlossningen (hoppade mellan två garderober med jättemagen och missbedömde avstånd) och blödde massor innan förlossningen, men allt gick bra. Så hon är en liten vinnare!
Tack igen för visad omtanke!

Men usch så otäckt! Jag håller med övriga om att det var tur i oturen, det kunde ju gått riktigt galet. Lillstumpan, hoppas hon inte hittar på något mer knas nu på ett tag.
---------------------------------------------------
Att leva utan katt är inte att leva.

Kära nån då! Vilken liten turgumma, trots allt!
Hoppas att hon mår bra nu!
Men stackars lilla gumman! Ja, det visar väl bara att man aldrig riktigt kan kattsäkra ett hem där det finns en cornish… Skönt att det inte blev värre, hon kommer säkert att få ett alldeles underbart liv ändå. Hälsa husse att han får nospussa extra från oss!

Lucy och husse hälsar att det går framåt, stumpen sköts om varje dag.

Nä fy vad hemsk, stackars lilla kissen.
Tur i oturen är det ju ändå att det inte blev "värre".
Sitter här själv med en skadad svans som jag fick åka akut in med i måndags men den var inte bruten som tur vad, den är fortfarande regält svullen och han har ont.
Ja, Rexar….vad säger man..tokiga, påhittiga, nyfikna, gör alltid det dom inte får….men gud vad man älskar dom.

Fy vad otäckt, man tänker ju på vad som kunde ha hänt. Måste kolla runt lite extra här hemma nu. Man tycker ju att det är en så tung sak att de inte skall lyckas riva ner den, men när de väl lyckas som i detta fall så kan det ju gå oerhört illa. Skönt att det gick så bra som det gick med lilla "lucky" Lucy.
En stor kram till henne från oss här hemma.
www.racerdonnans.se. Medhjälpare på Cornish Rex i fokus.
Oj, oj, oj stackare. Hoppas hon repar sig bra!
nej stackarn:-( hoppas hon inte har för ont

Om jag får sno lite tråd ang.svans..och ev. skador/kapningar..
Jag är ju sååå rädd om Mischas låååånga och fina "rått"svans..
Jag har en liten gungstol..den fick direkt hon kom hem gummispärrar två stycken åt var håll (alltså sådana gummidörrstoppar..) så att den inte kan komma i gungning när hon hoppar runt i den och ner på golvet runt den osv..i sina "race"
Det är lätt att en liten svans kommer i kläm under en med annars..usch*ryser*
Ett tips för den som ej tänkt på det själv redan..

Låna tråden så mkt du vill :-)
Ja man kan ju hitta fällor överallt, det är lika svårt att kattsäkra som att barnsäkra sitt hem. Jag skrev tidigare om en katt som ätit en tånagel (urk..!)och punkterat tarmarna, det är risker överallt…..

Vilken hemsk grej. Men tur i oturen endå att den kapade svansen på en gång. Kan tänka att det kunde bil mycket stuligare och till o med en op. om svansen bara hängt kvar i en liten bit.
Hoppas nu det läker bra.
Natali /Natta, Sajtvärd på Sphynx I Fokus.