kattpåse?
Hej!
ska strax (på lördag)få hem en liten elvis…. Har jag missat ngt , vad är en katt påse, och vad ska man ha den till…?
Om kattpåse är det enda du har missat kan du känna dig lugn. ;) En kattpåse är väl helt enkelt en kattdyna formad som en påse. Många katter - kanske i synnerhet cornishar - gillar att krypa in och under filtar o dyl för att det är mysigare och varmare. Därför kan en påse vara uppskattad, inte minst i transportburen.

jag för min del ska lägga den i transportburen när jag tar hem min kisse så han har nåt gott och varmt att krypa in i, är ju december då och kallt för en liten pys som inte fått sina lockar än. Man kan även ha den som sovpuff eftersom det är vadderade kanter så den kan stå upp. Eller kan man bära sin kisse i den på utställningar om han är blyg och vill gömma sig lite.

Om du inte har en kattpåse nu så gå det precis lika bra med fleeceplädar -huvudsaken att han kan krypa under något och gömma sig om han är lite rädd-och värma sig om han är lite kall..
Sen kan du ju sy en påse lätt själv vid tillfälle..inget du behöver panikköpa för ttransporten!Men som sagt-gott om varma plädar i buren!!och mjukt under-kuddar eller dyna..
(har själv ingen påse än efter 10 år….men tänkte sy en sådan..också-av allt jag ska sy!!
)
En varm tröja kan duga gott. Fuffens transporterades hem innanför min tröja. Det gick hur bra som helst! Lycka till med lillkissen!