Kattpensionat?
Eftersom min lilla kisse har börjat protestera troligen mot min nya unga hund och kissat i min soffa och min säng, har min kattvakt avsagt sig sitt åtagande och min Thailandsresa närmar sig. Är det någon som har haft sina katter på kattpensionat i Stockholmsormådet? Kan ni rekommendera något ställe?
Det finns massor med kattpensionat runt om i stockholm, var i stockholm skall det finnas? sök på kattpensionat på nätet.. man kan alltid åka och hälsa på, det finns flera trevliga i vallentuna och upplandsväsby.
Det flesta kattpensionat kräver att hankatter är kastrerade, jag har utan att lyckats försökt finna ett kattpensionat som tar emot en fertil hane, men det har hittils inte lyckats och jag har ringt till många.
Jag vill gärna ha referenser på ett bra pensionat där katten har trivts. Kan inte riktigt slappna av på semestern annars. Tidigare har katten varit med sin gamla kattkompis (som nu är borta) hemma hos några vänner och blivit väldigt bortskämda…
Jag har inget kattpensionat som jag kan rekomendera. det enda jag kan säga är att åk och titta, samt se till att man får egen bur/box samt egen rastgård.. för det finns kattpensionat som har ALLA katter i samma rum/stall lösa och det är inte bra. Jag råkade ut för det för ett 10 tal år sedan i södertälje på ett pensionat.. mina två missar var jätteskärrade.
Jag har dock pratat med flera olika och jag vet en dobermanuppfödare som ha katt och hundpensionat samt även kattuppfödning.. de heter www.jeandark.com
hundoch kattpensionatet har en egen hemsida: http://www.vitahusets.se/
och de finns i upplands väsby och från hundvärlden (där jag huserar mycket) så har de bra rykte)
här är deras prislista :)
KATT
Pris per påbörjat dygn
Lågsäsong
1 katt
125 kr
2 katter
200 kr
3 katter
300 kr
Fler katter enligt överenskommelse.
Högsäsong v 1, v 9, påskveckan, midsommar, v 27-31, höstlovsveckan, v 52 och v 53.
1 katt
175 kr
2 katter
275 kr
3 katter
375 kr
Fler katter enligt övenskommelse.
Kvällstillägg, efter 18:00, för hämtning/lämning
125 kr per tillfälle
Tack för all hjälp!
Här hittar du en del pensionat http://www.katt08.se

Jag tänkte bara att om någon vet ett bra pensionat-där katterna verkligen får det bra kan de väl pma Thomas det??
Ingen verkar vilja skriva öppet om det här?
Jag förstår att han vill ha referenser-det skulle jag också vilja om jag var i den situationen..
Känner viss oro om jag skulle vilja åka iväg på semester utomlands utan katt framöver..min mamma orkar/klarar inte längre vara kattvakt..
Men om de bara får vara i ett eget rum tillsammans tror jag att de mår kanonbra (bäst när de är minst två alltså..)-bara det är decinficerat riktigt i rummet då man kommer dit med sina katter och de sen får mat,vatten och omsorg..
Men-nog måste det väl finnas någon här som har egna erfarenheter??

jag kan anbefalla Stalbackens som ligger i vallentuna norr om Stockholm. Helt underbart ställen som vi har användt 2-3 gånger och hämtat hem lugna och nöjda katter i från.
Mycket avstressande miljö & super trevliga människor är det.
Jag känner till ett par bra pensionat i Uppsala, men det är kanske för långt bort?
Djäknens Cornish Rex,German Rex och Turkisk Angora
Nyöppnat med stora burar finns på denna länk http://www.kattpensionatet.se/ En kompis till mig som har öppnat i sommar.
Det senaste såg trevligt ut. Jag kan inte tänka mig att Tistret skulle gilla att bo bakom ett galler i två veckor och hela tiden höra och känna doften av främmande katter. Jag får väl åka och kolla på det!
Man är så välkommen att ta en titt på hennes ställe. Lycka till!